چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41513 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رشد اقتصادی بدون تلاش مداوم وزارت امور خارجه ایران در بلند مدت امکان پذیر نیست
    30 آبان 1395 - 20:50
    شناسه : 23630
    1

    بامردم:دولت تدبیر و امید در هر بخش اگر ضعیف عمل کرده باشد در بخش سیاست بین المللی با تمام انتقاد ها بسیار عالی عمل کرده و افراد تیم دکتر ظریف با تمام قوا به دنبال بالا بردن عزت ایرانیان در جوامع بین المللی هستند. دستگاه دیپلماسی ایران با مدیریت دکتر ظریف پس از برجام خبرهای […]

    پ
    پ

    بامردم:دولت تدبیر و امید در هر بخش اگر ضعیف عمل کرده باشد در بخش سیاست بین المللی با تمام انتقاد ها بسیار عالی عمل کرده و افراد تیم دکتر ظریف با تمام قوا به دنبال بالا بردن عزت ایرانیان در جوامع بین المللی هستند.

    دستگاه دیپلماسی ایران با مدیریت دکتر ظریف پس از برجام خبرهای خوشی همچون تفاهم نامه لغو روادید با کشور ارمنستان را منتشر کرد که تاثیر مثبتی بر چهره بین المللی ایران و بخش گردشگری خواهد داشت.
    شاید لغو روادید با کشور ارمنستان در ظاهر هیچ تاثیری بر معیشت مردم نداشته باشد در حالی که این امر نه تنها فقط برای ایران بلکه برای ارمنستان نیز حائز اهمیت بوده و امری دو طرفه است و پس از لغو روادید اطمینانی برای مردم کشور ارمنستان و توریست های بین المللی بوجود می آید که در منطقه پر تنش خاورمیانه ایران کشوری با امنیت و بی تنش است که بعد از تفاهم نامه با همسایه هایش خبر تفاهم نامه های لغو روادید با ۷۲ کشور دیگر من جمله المان ، فرانسه و ایتالیا که جز کشورهای معتبر اروپایی هستند خواهند داشت .
    بسیاری از توریست های بین المللی فرهنگ، میراث فرهنگی و زیبایی های ایران را می شناسند و یا تعریفش را شنید و خوانده اند و حال با این لغو روادید و عادی شدن روابط بین المللی ایران با کشورهای معتبر حتما دیدار و گشت و گذار در ایران را در برنامه خود قرار می دهند تا کشوری با تمدنی کهن ، مردمی خون گرم ، کویر طلایی ، بزرگترین دریاچه جهان ، برترین معماری اسلامی و … را به چشم خود ببیند .
    گردشگری در دنیا یک صنعت فوق درامد زاست و این تلاش های دستگاه دیپلماتیک ایران و تیم دکتر ظریف دو فایده بزرگ را برای ایرانیان در هر کجای دنیا به ارمغان می اورد :
    ۱ . احترام بین المللی (عزت ایرانی )
    ۲ . جذب توریست ( ورود ارز و روابط بین المللی )
    حال هر ایرانی بعد از این اتفاق میمون در هر کشوری قدم بگذارد و در جواب اهل کجایی وقتی نام جمهوری اسلامی ایران را بر زبان بیاورد دیگر به ذهن و زبان جوامع بین المللی ابتدا داعش یا احمدی نژاد نمیاید و با لبخندی نام ظریف ، کویر لوت ، دریای کاسپین ، فردوسی ، کوروش ، شاهچراغ ، شمال و … به گوش ما می‌رسد .
    در سویی دیگر وقتی توریست ها از کشورهای دیگر بخاطر حس امنیت و این لغو روادید به ایران سفر می کنند همانطور که ارز به ایران می آورند و با مهمان نوازی مردم خونگرم ایران روبرو می شوند در آینده حتما برای سرمایه گذاری در بخش های گردشگری ، پزشکی ، صنعتی و اقتصادی به ایران باز هم سفر خواهند کرد و با توجه به این که در حال حاضر دآمار گردشگری سلامت یا پزشکی پس از برجام رشد خوبی داشته پس از این اتفاق آماری قابل توجه خواهد داشت .
    واقعا چه چیزی بهتر از احترام در جوامع دیگر و ورود ارز به کشور می تواند بر معیشت مردم و غرور ایرانی تاثیر بسزایی بگذارد و این عزت و رشد اقتصادی بدون تلاش مداوم وزارت امور خارجه ایران در بلند مدت امکان پذیر نیست .
    شاید تشکر و تقدیر از زحمات دکتر ظریف در مقابل این هحمه فشار داخلی و خارجی بر او و تیمش حداقل خستگیشان را کمتر و انرژیشان را افزون تر برای ادامه این روند و رساندن نام ایران به جایگاه اصلیش باشد .
    ما جوانان ایرانی به تخصص و تعهد دیپلماسان با تدبیر ایرانی امید داریم.
    سپاس از دکتر محمد جواد ظریف

    عمید پور بابایی
    فعال سیاسی حامی دولت


    پایگاه خبری تحلیلی با مردم :انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.