جمعه, 28 اردیبهشت 1403 Thursday, 16 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41720 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2382×
آموزش کار در کافی نت | رایگان با زبان ساده + pdf
  • 14 آبان 1402 ساعت: 20:15
  • شناسه : 266873
    1

    اگر دقت کرده باشید کم کم تمام کارهای اداری به سمت اینترنتی شدن و غیر حضوری شدن پیش می رود به همین خاطر است که روزبه روز شغل کافینت داری رونق بهتری گرفته و کسانی که در این شغل هستند درآمد بهتری را کسب می کنند. قرار است در اینجا موضوع آموزش کار در کافی نت را بیاموزیم پس باما همراه باشید.

    پ
    پ

    مثلا شاید شما هم با این موضوع برخورد کرده اید که وقتی به بانک برای افتتاح حساب می روید از شما می خواهد که به صورت غیر حضوری و مجازی از طریق کافی نت اقدام به این کار کنید.

    اما آیا این شغل مناسب است و چطور بتوانیم آموزش کار در کافی نت را به درستی بیاموزیم ، قرار است در این آموزش به این سوالات پاسخ دهیم و بتوانیم تا حد ممکن آموزش خدمات کافینت را باهم یاد بگیریم .

    آموزش کار در کافی نت

    اما سوال اول: آیا کافینت داری مناسب است؟

    هر کاری میتواند با توجه به توانایی و مهارت شما مناسب باشد یا نباشد اما چیزی که الان وجود دارد به دلیل تقاضای روزافزون کارهای اینترنتی مردم به دلایل مختلف مانند:

    • ثبت نام دانشگاه
    • ثبت نام گذرنامه
    • افتتاح حساب
    • ثبت نام مدرسه
    • دریافت کارنامه
    • انتخاب واحد
    • گرفتن و تسویه خلافی
    • تعویض پلاک
    • نوبت دکتر
    • خرید بلیط قطار و هواپیما و اتوبوس
    • سجام
    • کدپستی
    • دریافت فیش و حکم حقوقی
    • سهام عدالت
    • ثبت چک صیادی
    • و 100ها مورد دیگر

    به کافینت مراجعه می کنند. پس فکر کنم خود شما جواب شما سوال اول خودتان را گرفتید که دایره وسعت امور کافینت بسیار بالاست پس حتما تقاضا هم بیشتر است اما خوب باید مواردی را هم شما در بحث آموزش کار در کافی نت رعایت نمایید تا بتوانید بخشی از این تقاضا را از آن خود کنید و پول خوبی از آن در بیاورید.

    مهمترین موارد در موفقیت شما در شغل خدمات کامپیوتری به شرح زیر است.

    آموزش کار در کافی نت

    یکی از مهمترین موارد که باید شما به آن مسلط باشید آموزش امور کافینت به صورت صحیح است که موارد زیر را شامل می شود و قرار است تک تک آنها را به صورت کامل آموزش دهیم.

    1. آموزش کار با سامانه های مختلف
    2. مشتری مداری مناسب
    3. چیدمان و دکوراسیون داخلی مناسب
    4. افزایش خدمات (مانند چاپ آگهی، ترجمه، تایپ و …)
    5. محل مناسب برای اجاره مغازه
    6. خرید صحیح وسایل مانند میزو صندلی و سیستم و …

    خب اما برویم سراغ بحث اصلی یعنی آموزش کار در کافینت و سامانه های اینترنتی.

    images 1699109359 654659efab06f - آموزش کار در کافی نت | رایگان با زبان ساده + pdf - کافی نت

    ابتدا یک نکته را خدمت شما بگویم آن هم اینکه بسیاری از مواقع ما امور اینترنتی شخصی خودمان را شخصا انجام می دهیم پس تا حد زیادی با خدمات کافی نت و سامانه ها آشنا هستیم و خبر خوب این است که بسیار از سایت های اینترنتی مورد نیاز در کافینت مشابه هم هستند و به راحتی قادر خواهید بود آموزش امور کافینت را بیاموزید و کسب درآمد نمایید.

    بسیاری از سایت های اینترنتی برای ثبت نام و ورود از شما اطلاعات شناسنامه ای و آدرس مانند:

    1. کد ملی
    2. شماره شناسنامه
    3. تاریخ تولد
    4. کد پستی و آدرس و…

    را از شما میخواهند و یا نهایتا از شما میخواهند که فلان مدرک را در سایت آپلود کنید پس کار زیادی شما ندارید، برای آموزش بهتر کافی ست که به موارد زیر توجه کنید تا اینکه آموزش کار در کافی نت را به خوبی بیاموزید.

    موارد زیر بخش مهمی از این آموزش ها می باشد:

    آموزش دریافت فیش و احکام حقوقی

    یکی دیگر از مراجعات شما که اتفاقا زیاد می باشد بحث فیش و حکم حقوقی می باشد که کارمندان برای ضمانت بانکی و سایر کارها به این موارد نیاز دارند مثلا شما برای دریافت فیش و حکم حقوقی فرهنگیان کافی ست که وارد سایت https://my.medu.irشوید و با وارد کردن کد پرسنلی و رمز عبور فرهنگیان به راحتی این موارد را دریافت نمایید.

    تصویر زیر نحوه دریافت این مورد را نمایش می دهد.

    images 1699109102 654658eea2724 - آموزش کار در کافی نت | رایگان با زبان ساده + pdf - کافی نت

    پس تا اینجای کار متوجه شدید که موضوع آموزش کارهای کافینت هم سختی چندانی ندارد و با صرف کمی وقت خواهید توانست به راحتی آموزش امور کافی نت را بیاموزید.

    اما مطمئنا برای آموزش کار در کافی نت شما به موارد بیشتری نیاز دارید برای همین فایل PDF برای شما آماده شده است که از طریق آدرس زیر به صورت رایگان قابل دریافت است، ناگفته نماند طبق بررسی انجام شده یک سایت اینترنتی یک دوره به نام پکیج آموزش کافی نت کانش منتشر کرده است که می تواند به شما کمک زیادی بکند چرا که بسیاری از آموزش کارهای کافی نت را در سایت خود به صورت ویدئویی آماده کرده است (برای اطلاعات بیشتر به سایت کانش مراجعه کنید.)

    فایل آموزش خدمات کافی نت >> دانلود PDF آموزش کافینت

    اما بریم سراغ ادامه مبحث

    ثبت نام خودرو در کافینت

    یکی از پرمشتری ترین موارد ثبت نامی ها در کافی نت ها ثبت نام خودرو می باشد که به شما مراجعه میکنند و از شما میخواهند که ثبت نام فلان خودرو رو برایشان انجام بدهید.

    شما که برای آموزش کار در کافی نت اینجا هستید بهتر است بدانید که سامانه ثبت نام خودرو در چند سال اخیر چندین بار تغییر یافته است و از طریق سامانه های زیر این کار صورت میگرفت.

    1. سایت ایرانخودرو
    2. سایت سایپا
    3. سایت بهمن خودرو و…

    اما تقریبا تمام فروش خودرو ها امروز به سامانه یکپارچه به آدرس منتقل شده است که با آموزش زیر می توانید آموزش ثبت نام خودرو را برای خدمات کافی نت ببینید.

    ممکن است در آینده نیز این سامانه تغییر کند، هیچ ایرادی ندارد و فقط آدرس سامانه تغییر میکند ولی کلیت کار همین است و تمام سایت هایی که برای ثیت نام آمده اند فقط ظاهرتغییر داشته ولی در باطن فرقی نکرده اند.

    تبدیل حساب بانکی به حساب وکالتی

    یکی دیگر از کاهای جدیدی که صورت گرفته و در گذشته وجود نداشت این است که افراد برای ثبت سفارش خودرو در سامانه یکپارچه باید یک حاسب وکالتی ایجاد کنند و مبلغی را در آن قرار دهند تا توسط دولت بلوکه شود تا اجازه ثبت نام خودرو را پیدا کنند.

    همین کار چقدر مشتری کافی نت ها را بالا برد گاها در یک روز بالای 10-15 مشتری فقط به خاطر وکالتی کردن حساب به دفتر مراجعه میکردند.

    کافی نت یعنی هنر سرچ کردن باید شما بتوانید تمام اخبار و اطلاعات و آموزش کارهای کافینت را بتوانید از دل گوگل بیرون بکشید

    مثلا اگر همین جمله ” آموزش وکالتی کردن حساب ” را سرچ کنید کلی سایت اینترنتی بالا می آید که این مورد را با متن و تصویر و فیلم به شما آموزش می دهد.

    آموزش کار در کافینت (چک صیادی)

    یکی از بیشترین مراجعات شما حتما برای ثبت و تایید چک صیادی می باشد پس یکی از موارد آموزش کار درکافینت همین مورد است که آموزش زیر برای این کار می باشد و به راحتی می توانید ثبت چک صیادی بانک سپه را در عرض چند ثانیه آموزش ببینید.

    images 1699109869 65465bed435c6 - آموزش کار در کافی نت | رایگان با زبان ساده + pdf - کافی نت

    مشتری مداری در امور کافینت

    یکی دیگر از مباحث مهم این است که شما در شغل کافینت یک مشتری مدار صحیح باشید طوری که پس از مراجعه یک مشتری به شما آن فرد در موارد بعدی هم به شما مراجعه نماید.

    اما خب شما چه کاری باید انجام دهید؟

    لیست زیر مهمترین مواردی ست که شما برای مشتری مداری باید به دست بگیرید و آنها را رعایت کنید.

    • اخلاق پسندیده و برخورد مناسب
    • انصاف در دریافت هزینه ها
    • فراهم کردن مکان مناسب برای نشیمن مشتری
    • دکوراسیون و نورپردازی زیبا برای جذب مشتری
    • انجام خدمات مشتری و نیمه کاره رها نکردن کار
    • تسلط به سایت ها و آموزش کارهای کافی نت به طور صحیح

    با این موارد شما توانایی این را خواهید داشت که مشتری را به مشتری ثابت خود تبدیل نمایید.

    همیشه این جمله را آویزه گوشتان کنید که:

    همیشه حق با مشتری است.

    افزایش خدمات در شغل کافی نت

    یکی از موارد مهم دیگر برای آموزش کار در کافی نت این است که شما بتوانید علاوه بر کارهای روتینی که باقی کافینتی ها انجام میدهند انجام دهید.

    مثلا کار خود را به سمت تبلیغات و چاپ پوستر ببرید دراین حالت می توانید خدمات زیر را ارائه دهید:

    • چاپ تراکت
    • چاپ فاکتور
    • چاپ کارت عروسی
    • چاپ اعلامیه

    چاپ موارد بالا درآمد خیلی بهتری نسبت به پرینت های معمولی دارد و شما هزینه طراحی نیز دریافت میکنید که میتواند درآمد شما را در شغل کافی نت افزایش دهد.

    حتی می توانید با افرادی که در زمینه چاپ بنر و فلکس فعالیت دارند صحبت کنید و پروژه بگیرید و کار طراحی را خودتان انجام داده و چاپ را به او بسپارید با این کار چون با شما به قیمت همکاری محاسبه می شود میتوانید درآمد خوبی را نیز از این راه کسب نمایید.

    ممکن است درآمد حاصل از یک سفارش بنر ترحیم برای شما به اندازه دوبرابر یک ثبت نام معمولی باشد.

    چیدمان و دکوراسیون داخلی کافی نت

    شما که به دنبال آموزش کار در کافی نت هستید حتما به این نکته نیز توجه کنید که نحوه چیدمان و دکوراسیون شما تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد موارد ضروری که شما برای راه اندازی کافی نت نیاز دارید موارد زیر هستند:

    ملزومات کار در کافی نت

    1. یک کامپیوتر رومیزی یا لب تاپ متوسط
    2. یک پرینتر سه کاره معمولی
    3. حداقل 1 میز یا پیشخوان برای سیستم و پرینتر
    4. حداقل 2 صندلی انتظار برای مشتری
    5. دستگاه کارتخوان
    6. بنر تبلیغاتی یا تابلو نوری مناسب
    7. و…

    شما که در پی آموزش کار در کافی نت برای ورود به این شغل هستید باید بدانید که موارد بالا جزو موارد اصلی و ضروی کافی نتداری است، اما برای اینکه هزینه راه اندازی کافینت شما بالا نرود می توانید موارد بالا را به صورت کارکرده تمیز تهیه کنید.

    مثلا برای شغل کافی نت شما نیازی به یک سیستم 50 میلیونی ندارید چون اکثر کارهای شما وبگردی و ثبت نام است و با هزینه حدود یک دهم آن هم می توانید یک کامپیوتر رومیزی کارکرده برای شروع کار خود تهیه کنید.

    یا در مورد پرینتر سعی کنید یک مورد کارکرده تمیز خریداری کنید که هزینه راه اندازی کافینت شما کاهش پیدا بکند.

    بروز بودن درآموزش خدمات کافی نت

    شمایی که قصد ورود به شغل کافینتداری را دارید باید این مورد را در نظر بگیرید که از باقی افرادی جامعه بایستی بروزتر وآپدیت تر باشید و دائما در حال آموزش کارهای کافی نت باشید و زودتر از بقیه افراد جامعه متوجه بشوید که در حال حاضر و مثلا این هفته چه ثبت نامی وجود دارد.

    آگهی ثبت نام را پشت شیشه و در معرض دید عموم قرار دهید تا مطلع شوند و نباید طوری عمل نمایید که مشتری به شما مراجعه کند برای ثبت نام مثلا سهام عدالت فرزندان و شما هنوز خبری از این موضوع نداشته باشید.

    در این حالت هم مشتری از دست می رود و هم اینکه اعتماد مشتری ها نسبت به شما سلب می شود.

    پس حتما در مورد آموزش امور کافی نت آپدیت باشید اخبار را دنبال کنید، در کانال های خبری عضو شوید، سایت های اینترنتی را مشاهده کنید،از دوره های آموزشی نظیر دوره سایت کانش استفاده نمایید و هر طور که شده خود را بروز نگه دارید و همیشه جلوتر از مشتری باشید.

    فروش لوازم جانبی و سخت افزار در کافینت

    یکی از مواردی که در کافی نت ها مشاهده میشود فروش سخت افزاری نظیر:

    • هدفون
    • هندزفری
    • کابل aux و otg و …
    • شارژر
    • سی دی و دی وی دی
    • کابل برق و تبدیل 3 به 2
    • و…

    می باشد که احتمالا برای این موارد نیز ممکن است به شما مراجعه نمایند که برای دیزاین بهتر و کافی نتداری تخصصی تر می توانید این کار را نیز انجام دهید.

    لوازم التحریر

    شما که به دنبال آموزش کار در کافینت هستید این را بدانید که برخی از مشتری های شما پس از انجام خدمت توسط شما نیاز به مواردی مانند

    • گیره کاغذ
    • پوشه
    • کاور کاغذ
    • خودکار و …

    پیدا میکنند برای این که جوابگوی نیاز این افراد باشید بهتر است نوشت افزارهای ضروی مثل همین خودکار، کاغذ نوت برداری، دفتر، مداد و… هم داشته باشید.

    اما دقت کنید این موارد به قدری نباشد که شما تبدیل به لوازم تحریر فروش شوید و کسی شما را با عنوان کافی نت نشناسد.

    جمع بندی:

    تا اینجای کار متوجه شدیم که کافی نت چه شغلی ست و بررسی نمودیم که با توجه به روز افزون بودن انجام کارهای اداری به صورت مجازی کافینتداری همواره رو به رونق می باشد اما یک سری اصول برای آموزش کار در کافی نت وجود دارد که اگر رعایت شود و دقت شود موفق خواهید شد.

    در مقاله در مورد چند سامانه اینترنتی آموزش قرار دادیم و یک فایل pdf آموزش ثبت نام کافینت نیز آماده نمودیم و همچنین سایت آموزشی کانش را نیز برای یادگیری بهتر این شغل خدمت شما معرفی نمودیم.

    برچسب ها : اینترنت

    ثبت دیدگاه

    6 دیدگاه برای “آموزش کار در کافی نت | رایگان با زبان ساده + pdf”
    1. آیا با کار در کافی نت می‌توان درآمد خوبی کسب نمود
      مثلا چقدر؟
      ممنون میشم جواب سوالم رو بدین.

      پاسخ
    2. سلام جناب مرادی
      بنده به عنوان کسی که تجربه این کار رو دارم خدمتتون عرض مینکم
      درآمد این شغل به 3 تا چیز مهم بستگی داره
      1- محلی که کافی نت شما هست
      2- تبلیغات شما بخصوص در اول کار
      3- میزان مهارت شما
      تمام

      پاسخ
    3. بسیار مفید و آموزنده بود
      آیا ثبت نام خودرو بازهم در کافینت انجام می گیرد یا پایان یافته؟

      پاسخ
    4. سلام
      در چند ماه اخیر سامانه یکپارچه چند بار ثبت نام داشته است
      باید اخبار رو چک کنید و وقتی مطلع شدید به کافینت مراجعه نمایید.
      اما فعلا ثبت نامی در دی وجود نداشت

      پاسخ
    5. سلام آقای میرزایی
      من علاقه مند به آموزش کار در کافی نت هستم اگر لطف کنید یک شماره ارسال کنید تا با شما صحبت کنم بسیار ممنونتون میشوم

      پاسخ
    6. باتشکر از شما
      بسیار مفید بود

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.