سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41501 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • یونس فضلی تکواندو کار ایرانی مسئول مدرس کوکیوان فدراسیون جهانی تکواندو شد
    18 فروردین 1403 - 19:53
    شناسه : 277485
    4

    یونس فضلی تکواندو کار ایرانی مسئول مدرس کوکیوان فدراسیون جهانی تکواندو شد.

    پ
    پ

    یونس فضلی جمور تکواندو کار اهل کشور ایران است.زاده ۲۱شهریور ۱۳۷۵در کرمانشاه از افتخارات وی می‌توان به کسب دو مدال طلا آسیا چهار مدال طلا بین المللی سه طلا کشورهای اسلامی ده نقره و هفت برنز در قالب تیم ملی ایران اشاره کرد.وی در اوایل سال ۱۴۰۰با تیم اتالار اتریش به توافق رسید که در مسابقات رسمی اروپا شرکت کند.  وی سابقه حضور در تیم آتالار اتریش نیز داردو حدود یکسال در تیم آتالار اتریش مشغول به فعالییت بود ایشان تیر ماه ۱۴۰۱به دلیل انتشار استوری های اینستاگرام ممنوع الخروج شد وبه جرم تشویش اذهان عمومی مبلغ ۸۰میلیون تومان جریمه شد.

    وی که به تازگی به کانادا مهاجرت کرده است از سوی فدراسیون جهانی تکواندو مسئول بخش کوکیوان این فدراسیون شد .فضلی نیز در عرصه بازیکنی و مربیگری در کانادا نیز فعالیت دارد
    اصغر رحیمی دبیر فدراسیون در پاسخ به این سوال که اخباری منتشر شده در مورد یونس فضلی جمور قهرمان سابق تیم ملی تکواندو که ظاهرا به کانادا مهاجرت کرده است، گفت:  او تکواندو کاربا شخصیت و خوبی است و در گذشته مدال های خوبی هم برای کشورمان کسب کرده است، اما به هرحال دوران قهرمانی او زود تمام شد و از تیم ملی خداحافظی کرد. در حال حاضر نیز به کانادا سفر کرده است و میخواهد آنجا زندگی و فعالیت کند. درواقع هرکسی میتواند محل زندگی خود را انتخاب کند، یونس نیز فعلا برای زندگی به کانادارفته است.

    وی در ادامه افزود: واقعا ما نمیتوانیم در پایان قهرمانی هرتکواندوکاری جشن قهرمانی برای او بگیریم، اوهم از تیم ملی تکواندو خداحافظی کرد و یونس دیگر عضو ‌تیم ملی نیست و از تیم ملی خداحافظی کرده است. اگر قرار باشد جشن خداحافظی از تیم ملی را برای تکواندوکاران بگیریم ما به خاطر قهرمانان زیادی که داریم هر سال باید پس از پایان دوران قهرمانی آنها برای خیلی ها جشن بگیریم.
    وی خاطر نشان کرد:از اینکه یک ایرانی مسئول بخش کوکیوان شده خوشحالیم و امیدواریم بهترینا برایش رقم بخورد.
    در تیر ماه ۱۴۰۱ سخنگوی قوه قضاییه ایران از ممنوع الخروج بودن یونس فضلی خبر داد .

    images 1712388194 6610f862a9638 - یونس فضلی تکواندو کار ایرانی مسئول مدرس کوکیوان فدراسیون جهانی تکواندو شد -

    چند سالی پیش یونس فضلی، با منتشر کردن استوری اینستاگرام خبر از مهاجرتش را علنی کرد و استوری های متعددی در اتریش برای مخاطبانش به اشتراک گذاشت
    از آن زمان تا الان با مهاجرت به اتریش و الانم  مهاجرت به کانادا دیگر قصدی برای مبارزه زیر پرچم ایران را ندارد و به دنبال این است  برای کشوری غیر از ایران مبارزه کند

    فضلی تنها تکواندو کار  ایرانی است که در تاریخ بازی‌های تکواندو بعداز مهاجرت پناهنده نشده است و به صورت قانونی به ایران رفت و آمد دارد پسر تکواندوکار ۲۷ ساله ایرانی که چندماهی است  ایران را برای سفر به کانادا ترک کرد خیلی زود خبر از تقاضای اقامت کانادا داد و معلوم شد که تصمیمی برای برگشت به ایران را ندارد.

    از همان هنگام که وی از اتریش راهی کانادا گردید، خبر می‌رسید که بازی‌های تکواندو را به علت بلندمدت بودن فرایند گرفتن اقامت  از دست می‌دهد و باید به فکر مسابقات در سالهای  بعدی باشد.

    البته که در ایران نیز همزمان این امید وجود داشت که یونس از تصمیم مهاجرت چشم پوشی کند و دوباره به ایران بازگردد؛ این امیدواری نزد مسئولان  ورزش ایران تا همین یک ماه قبل هم ادامه داشت، اما اکنون با تأیید دولت کانادا و فدراسیون جهانی، به طور رسمی اقامت وی قبول شده است

    موقعی که در اتریش به سر میبرد یک سال بعد از آن اتفاق، دولت اتریش با اقامت او موافقت کرده و خبر داد که او می‌تواند به‌عنوان سیتیزن در مسابقات انتخابی در قاره اروپا برای اکتساب سهمیه ها، شرکت کند.

    البته همان طور که رسانه‌های اتریشی نوشته‌ بودند یونس برای مسابقات پیش‌رو تنها می‌تواند با پرچم کمیته بین‌المللی المپیک وارد مسابقات شود و این مسئله خودش موقعیتی است تا از نظر مالی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

    با تأیید فدراسیون تکواندوی کانادا مبنی بر اینکه پاسپورت او تا چند روز دیگر آماده می‌شود، اکنون این مشکل از سر راه برداشته شده و یونس می‌تواند به‌زودی در رقابت‌های قاره ای شرکت کند؛ علاوه بر مسابقات کلاسهای کوکیوان و مربیگری نیز در اختیار وی نیز قراره میگیرد.
    فضلی در تمام اعتراض ها همواره پشت مردم را گرفته و بارها سر همین موضوعات بازداشت و ممنوع الخروج شده است

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.