سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41501 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برای کنکور روزی چند ساعت بخوانیم؟
    23 فروردین 1403 - 20:11
    شناسه : 277837
    1
    رپورتاژ آگهی؛

    به عنوان یک شخص کنکوری، سوالی که از ابتدای مسیر کنکور، ذهن شما را به خود مشغول می‌کند، ساعت مطالعه است. اغلب شما تصور می‌‌کنید برای نتیجه گرفتن در کنکور به ساعت مطالعه بسیار بالایی نیاز دارید و از ابتدا باید به خود سخت بگیرید. اما بحث مطالعه کنکور صرفا به ساعت مطالعه ختم نمی‌شود.

    پ
    پ

    به عنوان یک شخص کنکوری، سوالی که از ابتدای مسیر کنکور، ذهن شما را به خود مشغول می‌کند، ساعت مطالعه است. اغلب شما تصور می‌‌کنید برای نتیجه گرفتن در کنکور به ساعت مطالعه بسیار بالایی نیاز دارید و از ابتدا باید به خود سخت بگیرید. اما بحث مطالعه کنکور صرفا به ساعت مطالعه ختم نمی‌شود.

    اگر دانش آموز رشته ریاضی هستید می توانید از خدمات موسسه نوتروفیل در این زمینه و درباره این موضوع کمک بگیرید:

    https://notruphil.com/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C/

    ساعت مطالعه کنکور وابسته به چه مواردی است؟

    نمی‌توان برای همه در ابتدای مسیر یک نسخه پیچید. طبیعتا که بعد از یک مدت شما رشد ساعت مطالعه خواهید داشت اما آیا ساعت مطالعه بالا موفقیت ما را تضمین می‌کند؟

    ساعت مطالعه شما به خیلی از موارد وابسته است؛ از جمله اینکه ساعت مطالعه میانگین شما چقدر است؟ شرایط درسی شما چطور است؟ تندخوان هستید یا کندخوان؟ مباحث رو می‌شناسید یا از صفر شروع می‌کنید؟ شرایط پایه شما چطور است؟ نسبت به مسیر آگاهی و برای آن برنامه‌ریزی دارید؟ و بسیاری از نکات دیگه که خود را در مسیر نشان می‌دهند.

    اولین نکته؛ میانگین ساعت مطالعه

    میانگین ساعت مطالعه یعنی؛ شما برای مدت زمان مشخصی به طور میانگین و به صورت پیوسته از ساعت مطالعه مشخصی برخودار بودید. مثلا اگر یک روز ۲ ساعت مطالعه داشته‌اید، یک روز ۸ ساعت و یک روز هیچ، میانگین ساعت مطالعه شما نهایتا ۲ ساعت می‌شود، نه ۸ ساعت!

    پس میانگین ساعت مطالعه بر اساس پیوستگی شما مشخص می‌شود نه بیشترین تایمی که مطالعه داشته اید. مثلا اگه به مدت یک ماه است که هر روزانه بین ۴.۵ تا ۶ ساعت مطالعه داشته اید، می‌توانید میانگین ساعت مطالعه خود را ۵ ساعت بدانید.

    ساعت مطالعه برای شروع باید چقدر باشد؟

    پس از فهمیدن میانگین ساعت مطالعه خود، باید نقطه شروع خود را بر اساس آن قرار دهید و سپس آن را به مرور رشد دهید. شما از نقطه میانگین شروع می‌کنید زیرا اگر با ساعت مطالعه کمتر شروع کنید، می‌بینید که هنوز توان مطالعه دارید و بقیه روزتان را از دست می‌دهید. اگر با ساعت مطالعه بیشتر از میانگین شروع کنید، چون بدن و ذهن شما به این حجم از مطالعه عادت ندارد، سریع جا می‌زنید و مسیر را رها می‌کنید. شاید با خود بگویید که می‌توانم بیشتر مطالعه کنم، اما این انرژی اولیه فقط قرار است که مدت کوتاهی شما را همراهی کند، در صورتی که در کنکور باید انرژی خود را در مسیر پخش کنید. پس به پرانرژی بودن ابتدای کار دلخوش نباشید و بدانید که باید توان ادامه دادن با وجود خستگی و بی‌انرژی بودن را داشته باشید.

    شرایط درسی؛ عامل مهم در نقطه شروع مطالعه برای کنکور

    شرایط درسی شما می‌تواند به دو دسته تقسیم شود؛ دانش‌آموزی که صفر و زیر صفر هستید یا شخصی که سال های پایه مطالعه خوبی داشتید یا از تدریس و جزوه های خوب برخوردار بوده‌اید.
    به عنوان دانش‌آموز دسته‌ی اول، احتمالا در ابتدای مسیر کندخوان باشید. کندخوان بودن همان مسئله‌ای است که روی ساعت مطالعه و پیشروی شما تاثیر می‌گذارد.

    و به عنوان دانش‌آموز دسته‌ی دوم، سرعت پیشروی شما بهتر است، حتی اگر با ساعت مطالعه‌ی کم شروع کنید. با برخوردار بودن از شرایط دوم، شما می‌توانید سریع‌تر مطالعه کنید و این مسئله، یک امتیاز مثبت برای شما محسوب می‌شود، چون در طول هفته مباحث بیشتری را مطالعه می‌کنید.

    آگاهی از مسیر کنکور؛ کلید افزایش ساعت مطالعه!

    بعد از دانستن نکات قبلی، به نقطه‌ی افزایش ساعت مطالعه رسیده‌ایم. در اینجا تمام نکات مربوط به افزایش ساعت مطالعه را جمع‌آوری کرده‌ایم که شما با اجرای آنها به قله‌ی پیشرفت خود برسید.

    1. افزایش ساعت مطالعه باید کم کم و با صبر انجام شود.

    شما یک شبه نمی‌توانید ساعت مطالعه خود را از ۵ ساعت به ۱۰ ساعت برسانید. این کار نیاز به صبوری دارد. برای افزایش ساعت مطالعه خود، هربار سعی کنید یک ربع به ساعت مطالعه خود اضافه کنید. مثلا اگر ۵ ساعت مطالعه می‌کنید آن را به ۵ ساعت و ربع برسانید تا زمانی که عادت کنید. ممکن است یک نفر بعد از ۳ روز به این تایم عادت کند و فرد دیگر ۵ روز طول بکشد. پس تا زمانی که عادت نکرده‌اید ۱۵ دقیقه بعدی را اضافه نکنید. با این روش کم کم می‌توانید یک پارت کامل را به برنامه‌ی خود اضافه کنید و پس از آن افزایش ساعت مطالعه برای شما سخت نخواهد بود.

    1. روتین کنکوری به برنامه‌ی خود اضافه کنید.

    یکی دیگر از راه‌های افزایش ساعت مطالعه، اضافه کردن روتین کنکوری به برنامه‌ی خود است. هر شب زمانی را به مطالعه مباحثی مانند لغات زبان، حفظیات شیمی، جدول تناوبی و … بپردازید، یعنی برای هر کدام از اینها ده دقیقه زمان بگذارید. هر شب خود را ملزم به رعایت این بخش کنید تا متوجه تاثیر آن روی ساعت مطالعه خود شوید.

    1. برای افزایش ساعت مطالعه خود، کارهای بیهوده را حذف کنید.

    از مهم‌ترین عواملی که ممکن است مانعی برای افزایش ساعت مطالعه شما باشد، کارهای بیهوده مثل چت کردن، استفاده بیش از حد از گوشی و کامپیوتر، فیلم دیدن و … می‌باشد که تایم زیادی از روز شما را درگیر می‌کند. حذف یا کاهش این موارد، کمک شایانی به افزایش ساعت مطالعه شما می‌کند.

    با تمام این‌ها، برای کنکور روزی چقدر درس بخوانیم؟

    در نهایت وقتی شرایط شما ایده‌آل شده و ساعت مطالعه خود را بیشتر کرده‌اید، باز هم شاید با این سوال مواجه باشید که آیا به اندازه درس می‌خوانید یا نیاز است باز هم ساعت مطالعه خود را افزایش دهید.

    باید بگوییم که ساعت مطالعه برای کنکوری‌ها در مدرسه به طور میانگین بین ۶ تا ۸ ساعت، و در روز های تعطیل باید به ۱۰ تا ۱۲ ساعت برسد.

    دانش‌آموزان پایه نیز در روز های مدرسه، میانگین ۴ تا ۶ ساعت مطالعه و روز های تعطیل می‌توانند نهایتا ۹ تا ۱۰ ساعت مطالعه داشته باشند.

    برای رسیدن به این ساعت ها رعایت موارد گفته شده را فراموش نکنید.

    همچنین اگر دانش آموز رشته تجربی هستید برای شما نیز خدمات دارند:

    https://notruphil.com/%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%db%8c/

    نکات تکمیلی که باید مد نظر داشته باشید:

    ● ساعت مطالعه می‌تواند به بالای ۱۰ ساعت نیز برسد، اما اگر شرایط مطالعه شما خوب است و نیازی به ساعت مطالعه ۱۳ یا ۱۴ ساعت ندارید، هرگز در این مسیر کیفیت را فدای کمیت نکنید. گاها افزایش ساعت مطالعه تا این حد، کیفیت شما را کاهش می‌دهد. در مسیر کنکور ما ترجیح می‌دهیم ۶ ساعت مطالعه با کیفیت و با بازده داشته باشیم تا اینکه ۱۴ ساعت مطالعه بدون نتیجه داشته باشیم. پس فکر نکنید همه چیز ساعت مطالعه است.

    ● گزارش کار روزانه داشته باشید. داشتن گزارشکار به شما در مسیر افزایش ساعت مطالعه کمک بسیار بزرگی می‌کند. همچنین باعث می‌شود سریع‌تر اشتباهات مسیر را متوجه شوید، و زودتر تعداد تست و ساعت مطالعه خود را افزایش دهید.

    منبع:

    https://notruphil.com/%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%b2%db%8c-%da%86%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%a8%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.