جمعه, 28 اردیبهشت 1403 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41720 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2382×
پوشش بالغ بر 5 هزار حریق حادثه و خدمات ایمنی در رشت
  • 12 اردیبهشت 1403 ساعت: 17:54
  • شناسه : 279243
    3
    در سالی که گذشت؛

    سید شمس شفیعی عضو شورای اسلامی و رییس کمیسیون بودجه شورای شهر رشت با حضور در ایستگاه ۵ آتش نشانی با آتش نشانان دیدار داشت.

    پ
    پ

    صبح امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ که مصادف با گرامیداشت روز معلم؛ سید شمس شفیعی عضو شورای اسلامی و رییس کمیسیون بودجه شورای شهر رشت با حضور در ایستگاه ۵ آتش نشانی با آتش نشانان دیدار داشت.

    وی ضمن بازدید از ایستگاه و دیدار با آتش نشانان از تلاش های شبانه روزی شان قدردانی کرد و افزود: سالها در حوزه معلمی خدمت نمودم اما معلمان واقعی شمایید که در زمان خطر و حادثه درس ایثار و شهامت را می آموزید.

    وی برای آتش نشانان دعای خیر و سلامتی داشت و گفت: امید است همه ما توفیق خدمت گزاری به شهروندان را داشته باشیم اما بخشش، انفاق و جوانمردی شما در راه خدمت به شهروندان چیز دیگری است که قدردانش خواهیم بود.

    شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت در این گفتگو به پوشش ۵ هزار و ۵۶۹ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی در یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: پوشش 2 هزار و 517 آتش سوزی، یک هزار و 608 مورد حادثه و یک هزار و 444 مورد خدمات ایمنی که در مجموع این عملیات ها و حوادث یک هزار و 105 نفر نجات یافته، 275 تن مجروح و 38 نفر فوت تن فوت شدند.

    وی با اشاره به پوشش بیش از 31 مورد از انواع خدمات ایمنی و حوادث که متمرکز بر حفظ ایمنی افراد و حتی حیوانات بوده و نگاه ویژه بر نجات و کاهش خسارات ناشی ازمحبوس شدن و یا گیر افتادن را دارد، ادامه داد: آموزش ایمنی و آتش نشانی در داشتن شهری ایمن بسیار موثر خواهد بود که به همت تیم های عملیاتی 15 ایستگاه آتش نشانی و کارشناسان حوزه آموزش نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی بیش از 67 هزار نفر ساعت اقدام شد.

    مومنی در ادامه با تاکید بر 8 هزار فعالیت حوزه پیشگیری سازمان آتش نشانی رشت در یک سال گذشته گفت: متاسفانه با توجه به بازدید های ایمنی از اماکن پر خطر و یا پررفت و آمدی همچون پاساژها، رستوران ها و… کماکان در سایه بی توجهی مالکین و صاحبان؛ شاهد خسارات جانی در پی همان اخطاری هستیم که در گذشته نه چنان دور ارایه شده است.

    رییس سازمان آتش نشانی رشت ضمن تاکید بر اینکه آتش نشانان، سرمایه های ارزشمند مان در حوزه عملیات امدادرسانی و خدمت رسانی به شهرو شهروندان هستند ادامه داد: سازمان آتش نشانی با 15 ایستگاه عملیاتی که 3 ایستگاه در مراکز پرترافیک شهر مستقر است در حال خدمت رسانی است که بحمدا… با توجه به جمعیت شهر از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.