شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • در آستانه نوروز ، چهره شهر از حضور متکدیان حرفه ای پاکیزه شود
    20 اسفند 1395 - 17:59
    شناسه : 42200
    0

    نائب رئیس شورای شهر لاهیجان تأکید کرد: مردم ما باید در برابر درخواست مظلومانه متکدیان بر احساسات خود تسلط داشته باشند و این موضوع باعث می‌شود این افراد سودجو نیز امیدی به گداپروری جامعه نداشته باشند. جواد نجار تمیزکار در نشست مشترک شورای شهر بمنظور اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان حرفه‌ای در شهر لاهیجان […]

    پ
    پ

    نجار تمیزکار - در آستانه نوروز ، چهره شهر از حضور متکدیان حرفه ای پاکیزه شود - جواد نجار تمیزکار

    نائب رئیس شورای شهر لاهیجان تأکید کرد: مردم ما باید در برابر درخواست مظلومانه متکدیان بر احساسات خود تسلط داشته باشند و این موضوع باعث می‌شود این افراد سودجو نیز امیدی به گداپروری جامعه نداشته باشند.

    جواد نجار تمیزکار در نشست مشترک شورای شهر بمنظور اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان حرفه‌ای در شهر لاهیجان ، طی سخنانی با اشاره به آموزه های دینی، اظهار داشت : کمک کردن به فقرا و دستگیری مستمندان جزو وظایف شرعی همه مسلمانان می باشد اما موضوع صدقه دادن و کمک کردن به نیازمندان با این قبیل متکدیان که توسط تعدادی از افراد سودجو هدایت می شوند، بسیار متفاوت است .
    وی گفت : برخی از متکدیان از روی ناچاری و فقر اقدام به گدایی می کنند و برخی دیگر به صورت حرفه‌ای در سطح شهر لاهیجان فعالیت دارند و با توجه به اینکه ، لاهیجان شهری گردشگرپذیر است و وجود این افراد ، چهره زشتی را در شهر بوجود می آورد ، باید تلاش کنیم در کنار اقدامات ضربتی برای جمع آوری این افراد، نسبت به فرهنگ سازی عمومی و کمک نکردن به اینگونه افراد نیز اقدام شود.
    تمیزکار با اشاه به اینکه ، گدایی کردن در اسلام ، ممنوع است ، اظهار داشت : رأفت و مهربانی ویژگی مردم ماست که گاهی روش های نادرست کمک به فقرا موجب افزایش متکدیان و آسیب های اجتماعی در جامعه شده که با فرهنگسازی مناسب در این خصوص می توان از گداپروری جلوگیری کرد.
    وی گفت : این شهر بواسطه فرهنگ مردم که برخوردار از حس انسان دوستانه می‌باشند و همچنین بعنوان شهر گردشگر پذیر یکی از کانون‌های مورد توجه متکدیان حرفه ای است که متأسفانه حضور گدایان غیربومی که عمدتاً به بیماری های عفونی مبتلا هستند در لاهیجان رو به افزایش است و این مسئله زیبنده لاهیجان نیست.
    نجار تمیزکار تأکید کرد: مردم ما باید در برابر درخواست مظلومانه متکدیان بر احساسات خود تسلط داشته باشند و این موضوع باعث می‌شود این افراد سودجو نیز امیدی به گداپروری جامعه نداشته باشند.
    وی تصریح کرد : شهروندان دریابند که نباید به این گدایان حرفه ای پول پرداخت کنند و با شناسایی افراد واقعاً نیازمند و کمک به آنان باعث شوند، این متکدیان بازار درآمدی نداشته و از این شهر بروند. وی گفت: اجرا و نتیجه بخش بودن این طرح، نیازمند همکاری مردم است و تنها مردم می توانند به ایجاد فرهنگ سازی کمک کنند.
    وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح در آستانه نوروز ،چهره شهر از حضور متکدیان حرفه ای پاکیزه شود و با اجرای موفق این طرح ، لاهیجان به عنوان پایلوت در حوزه جمع آوری و ساماندهی متکدیان، در گیلان معرفی شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.