شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لیست و ائتلاف؛ علم و برنامه
    02 اردیبهشت 1396 - 10:35
    شناسه : 51156
    1

    انتخاباتها فرصت ظهور و بروز اندیشه ها،نظریات و برنامه های جدید برای توسعه و بهبود امور درتمام زمینه های حوزه انتخابی مورد نظر است.در سطح ملی تا جز آن سطح محلی.لذا باید این فرصت را غنیمت بشماریم و نگاهی ویژه به آن داشته باشیم. داوطلبان و برنامه ریزان حامی آنان بدنبال موشکافی مشکلات و ارائه […]

    پ
    پ

    رمضانیان 1 - لیست و ائتلاف؛ علم و برنامه - محمد رمضانیان

    انتخاباتها فرصت ظهور و بروز اندیشه ها،نظریات و برنامه های جدید برای توسعه و بهبود امور درتمام زمینه های حوزه انتخابی مورد نظر است.در سطح ملی تا جز آن سطح محلی.لذا باید این فرصت را غنیمت بشماریم و نگاهی ویژه به آن داشته باشیم. داوطلبان و برنامه ریزان حامی آنان بدنبال موشکافی مشکلات و ارائه بهترین راهکاهی حل این مهم و یا بهبود اضاع و امور جاری هستند.(فارغ از بحثهای بی اساس و غیر علمی و فریبکاری).
    گروه ای دیگر از مردم و منتقدین حضور دارند که در این بازه زمانی ضمن بیان مشکلات و پیشنهاد راهکارهای مورد نظر به مطالبه گری نیز می پردازند.
    اینجاست که نام ها و عناوی، باید پشتوانه تجربیات گذشته و برنامه های آینده را داشته باشند.
    اینجاست که مردم، مطالبه گری خویش را باید از تجربه و علم و برنامه و طرح بنمایند، نه از فامیل و دوست و هم مسلکی و هم قومی….
    اینجاست که فهم درک برنامه مداری و ایده پردازی برای رفع مشکلات بر اساس علم و تجربه صواب داوطلبان باید لحاظ و مد نظر قرار گیرد.
    اینجاست که حتی جمع گراییها،ائتلاف ها، گروهها و لیستها اگر معنای تیم و برنامه محوری و سابقه اجماع موفق جریانات پشتوانه آنها را نداشته باشد قابل قبول نیستند.
    لیست و ائتلاف باید برآیند تیم موفق را براساس تجربه ،علم و برنامه در اذهان مردم متصور نماید.
    در دنیای سیاست در ممالک پیشرو که تحزب نهادینه شده است احزاب و جریانات سیاسی برای ماندگاری خویش در عرصه های سیاسی –اجتماعی و اقتصادی به داشتن برنامه های موفق برای جلب نظر مردم امیدوارهستند؛ در تمامی عرصه ها برنامه محورند وشعار محور نیستند، تیم گرایند و فردگرا نیستند.
    جریانات سیاسی دوام خود را در دوام جامعه و در اعتلای جامعه می بینند جامعه را سازمان در حال رشد می بینند.
    پس تجربه، صداقت، پایداری در مقابل وسوسه های غیر انسانی، غیر اخلاقی و مادی را در افراد خود و تیم خود جستجو می کنند و لیستی فارغ از خطاهای اینچنینی می دهند و شعار را تبدیل به شعور می کنند و اشعار تبلیغاتی خود را با کلمات پشتوانه شعور، اندیشه و دانایی می نگارند و می کوشند محور رشد جامعه باشند و خود به عنوان عضوی از جامعه از آن بهره ببرند، و نه فقط خودشان به واسطه نامشان، بلکه خودشان که همان برنامه ها و ایده هاشان است باقی بماند که ماناتر است.
    و امروز انتخابات شوراهای اسلامی بویژه در کلانشهرها و شهرهای بزرگ بیستر این لیست بندیها-ائتلاف ها و گروههاست که البته در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان دوره قبل نتیجه مناسب و شایسته آن را برای “لیست امید” دیده ایم.
    امیدورام لیست بندی های جدید بر مبنای برنامه و هدفهای متعالی برای مردم هر منطقه نماد تفکر شایسته اصلاح طلبی باشد، فارغ از صرفا نام ها.
    باید چنان تلاش کنیم با برنامه حاصل تجربه و اندیشه که به قول دانایی…
    چنان آینده را بسازیم که گذشته در مقابلش زانو زند.

    “محمد رمضانیان”
    عضو سابق شورای استان گیلان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.