شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پیام قیام سالار شهیدان در روز عاشورا از زبان شهردار لاهیجان
    09 مهر 1396 - 2:28
    شناسه : 92947
    1

    سرپرست شهرداری لاهیجان در گفت وگویی در خصوص پیامهای قیام سالار شهیدان در روز عاشورا گفت: شهادت، پیام فدا شدن یک عاشق در برابر معشوق است و بزرگترین پیام روز عاشورا، توحید است. عاشورا با وجود گذشت سالها همچنان در دل مسلمانان جهان داغی تازه است و در نزد شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است. […]

    پ
    پ

    یا حسین - پیام قیام سالار شهیدان در روز عاشورا از زبان شهردار لاهیجان - آتش نشانان داوطلب توسط شهرداری لاهیجان

    سرپرست شهرداری لاهیجان در گفت وگویی در خصوص پیامهای قیام سالار شهیدان در روز عاشورا گفت: شهادت، پیام فدا شدن یک عاشق در برابر معشوق است و بزرگترین پیام روز عاشورا، توحید است. عاشورا با وجود گذشت سالها همچنان در دل مسلمانان جهان داغی تازه است و در نزد شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است.
    بهمن مرتضی پور افزود: از درسـهـای مـهـم عـاشـورا، شـنـاخـت تـکـلیـف دفـاع از حـق و مـبـارزه بـا بـاطـل وسـتـم، در هر جا و هر زمان است. قیام حسینی تکلیف خاص آن حضرت و یارانش در آن مقطع زمانی خاص نبود. تکلیفی دینی به اقتضای آن شرایط و برخاسته از محکماتِ دین بود. هرگاه هـر جـا نـظـیـر آن شرایط پیش آید، همان تکلیف هم ثابت است.
    سرپرست شهرداری لاهیجان گفت: حسین بن علی (ع) حرکت خویش را قـیـام بـر ضـد کـسـانـی مـی دانـسـت کـه سـتـمـگـرانـه سـلطـه یـافـتـه انـد، عـهـد الهـی را مـی شـکـنـنـد، حـدود خـدا را تـعطیل می کنند، برخلاف سنت رسول خدا(ص) حرکت می کنند. نبرد عاشورا گرچه از نظر زمان، بسیار کوتاه بود، اما از نظر امتداد، طولانی ترین درگیری بـا ستم و باطل است و تا هر زمان که هر آرزومندی آرزو کند که کاش در کربلا بود و در یاری امام بـه شـهادت می رسید، امتداد دارد.
    وی افزود: الهامی که همه مبارزان راه آزادی از کربلا گرفته اند و قیام های عدالتخواهانه و احیاگرانه دین کـه در تـاریـخ اسـلام بوده است، حلقه های دیگری از این مبارزه است ونشان می دهد که هر روز عـاشـورا وهـمـه جـا کـربـلاسـت. در انـقـلاب اسـلامـی ایـران نـیـز، در حـمـاسـه هـشـت سال دفاع مقدس، همین اتصال به نهضت عاشورا منبع حرکت والهام آفرینی بود. ایـن جبهه هنوز هم گشوده است. پیروان حسین (ع) هر جا که میدان دفاع از مظلوم و سرکوب ظالم باشد، با الهام از همین درس و پیام، حضور را تکلیف خود می دانند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.