سه‌شنبه, 3 مهر 1403 Tuesday, 24 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43629 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2452×
بیش از ۱۲۰۰ خانوار لاهیجانی مستمری‌بگیر بهزیستی هستند
27 تیر 1395 ساعت: 14:14
شناسه : 10077
1

رئیس اداره بهزیستی لاهیجان از وجود یک‌هزار و ۲۶۴ خانوار مستمری‌بگیر در این نهاد خبر داد و گفت: از این تعداد، ۳۳۹ خانوار مربوط به امور اجتماعی و بقیه در حوزه توان‌بخشی هستند. به گزارش بامردم، پروین قادر با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، اظهار کرد: کارکنان بهزیستی در طول سال […]

پ
پ

پروین قادر رئیس اداره بهزیستی لاهیجان (1)

رئیس اداره بهزیستی لاهیجان از وجود یک‌هزار و ۲۶۴ خانوار مستمری‌بگیر در این نهاد خبر داد و گفت: از این تعداد، ۳۳۹ خانوار مربوط به امور اجتماعی و بقیه در حوزه توان‌بخشی هستند.

به گزارش بامردم، پروین قادر با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، اظهار کرد: کارکنان بهزیستی در طول سال به اقشار ضعیف و آسیب دیده اجتماع و معلولان خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمام کارکنان با عشق و علاقه به افراد زیرپوشش بهزیستی خدمات‌رسانی می‌کنند، افزود: فعالیت بهزیستی بسیار گسترده و متنوع است.

رئیس اداره بهزیستی لاهیجان ارائه خدمات این نهاد را از بدو تولد تا هنگام سالمندی و مرگ عنوان کرد و گفت: بهزیستی در حوزه توان‌بخشی به تمام معلولان جسمی‌حرکتی، ذهنی، ناشنوا، نابینا، روانی و … خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کمک‌های نقدی و غیر نقدی، کمک هزینه نگه‌داری به معلولان داده می‌شود، تصریح کرد: خدماتی مانند کمک هزینه دانشجویی، تحصیلی، درمان و آموزش به مددجویان ارائه می‌شود.

قادر به فعالیت دو کارگاه حرفه‌آموزی برای دختران و پسران بالای ۱۴ سال در بهزیستی لاهیجان اشاره کرد و ادامه داد: یک مرکز آموزشی کودکان اوتیسم نیز به صورت روزانه در لاهیجان فعالیت می‌کند.

وی گفت: یک مرکز جامع روزانه سالمندان در لاهیجان فعالیت دارد که علاوه بر آموزش روزانه به سالمندان،  خدمات ویزیت در منزل را نیز به آنها ارائه می‌دهد و از طریق بهزیستی به این مرکز یارانه داده می‌شود تا به افراد مورد حمایت خدمت‌رسانی کند.

رئیس اداره بهزیستی لاهیجان به فعالیت مرکز شبانه‌روزی و آسایشگاه سالمندان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بابت سالمندانی که در مرکز شبانه‌روزی بستری هستند بهزیستی یارانه پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه در طول سال کمک بلاعوض به آسایشگاه‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته مبلغ ۵۰ میلیون تومان بلاعوض به آسایشگاه سالمندان لاهیجان کمک شد.پروین قادر رئیس اداره بهزیستی لاهیجان (3)

قادر با اشاره به اینکه در حوزه امور اجتماعی نیز تمام افراد زنان خودسرپرست و زنان سرپرست خانوار، دختران خودسرپرست و بچه‌های ایتام زیرپوشش بهزیستی هستند، ادامه داد: بچه‌هایی که پدر و مادران آنها به هر دلیلی از همدیگر جدا شده‌اند به جای اینکه به مراکز شبانه‌روزی سپرده شوند ترجیح می‌دهیم در خانواده‌ها باشند.

به گفته وی، خانواده‌های درجه یک مانند پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، خاله و دایی اگر بتوانند از این بچه‌ها نگه‌داری کنند توسط بهزیستی به صورت ماهانه کمک هزینه امداد به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

این مسوول از وجود یک‌هزار و ۲۶۴ خانوار مستمری‌بگیر بهزیستی در لاهیجان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۳۳۹ خانوار مربوط به امور اجتماعی و بقیه در حوزه توان‌بخشی و ۴۶ امدادبگیر هستند.

وی در حوزه پیشگیری اظهار کرد: در حوزه پیشگیری آموزش‌های پیشگیری از معلولیت، اعتیاد، مهارت‌های زندگی و… ارائه می‌شود و در این حوزه چهار مرکز اقامتی میان‌مدت یا کمپ و ۵ مرکز روزانه آموزش ترک اعتیاد داریم.

قادر افزود: هفت مرکز مشاوره به همراه یک مرکز ژنتیک و گروه مردم‌نهاد که جزو همیاران سلامت هستند در ارائه آموزش‌ها کمک می‌کنند.

وی در حوزه مشارکت‌های مردمی یادآور شد: در این حوزه وظیفه اصلی ما جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی از افراد خیر و کسانی است که می‌توانند به مردم کمک کنند.

رئیس اداره بهزیستی لاهیجان اشتغال و ساخت مسکن مددجویان را از جمله خدمات خیران و این نهاد عنوان کرد و متذکر شد: برای مددجویان فاقد شغل پرداخت وام‌هایی با بهره کم ۴ درصد در راستای ایجاد اشتغال خانگی تا سقف ۵ میلیون تومان از جمله اقدام‌های بهزیستی لاهیجان است.

وی خاطرنشان کرد: در اورژانس اجتماعی لاهیجان با استفاده از تلفن ۱۲۳و خط سیار ۱۲۳ به تمام مردم جامعه که نیاز به کمک دارند خدمات‌ مشاوره‌ای به موقع، سریع و رایگان ارائه می‌شود.

فارس

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.