سه‌شنبه, 3 مهر 1403 Tuesday, 24 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43637 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2452×
سومین دوره جشنواره مجسمه‌های شنی در چمخاله برگزار می‌شود
28 تیر 1395 ساعت: 10:11
شناسه : 10196
2

رضا همام ذاکری با اشاره به توسعه طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهر چاف و چمخاله گفت : مجوزهای لازم برای ایجاد طرح دوم سالم‌سازی گفت : این طرح با زیربنای ۶ هزار متر در ساحل چاف احداث می‌شود که هم‌اکنون اقدامات زیربنایی در ۲ هزار متر در حال انجام است. به گزارش بامردم، شهردار چاف […]

پ
پ

رضا همام ذاکری

رضا همام ذاکری با اشاره به توسعه طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهر چاف و چمخاله گفت : مجوزهای لازم برای ایجاد طرح دوم سالم‌سازی گفت : این طرح با زیربنای ۶ هزار متر در ساحل چاف احداث می‌شود که هم‌اکنون اقدامات زیربنایی در ۲ هزار متر در حال انجام است.

به گزارش بامردم، شهردار چاف و چمخاله در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان لنگرود با اشاره به ارتقا سیستم ساحلی برای خدمات‌دهی بهتر برای مسافران و شهروندان، اظهار کرد : طول خط ساحلی چاف و چمخاله ۱۸ کیلومتر است که در حال حاضر ۳ کیلومتر به‌عنوان طرح سالم‌سازی در چمخاله استفاده می‌شود.

رضا همام ذاکری با اشاره به توسعه طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهر چاف و چمخاله گفت : مجوزهای لازم برای ایجاد طرح دوم سالم‌سازی گفت : این طرح با زیربنای ۶ هزار متر در ساحل چاف احداث می‌شود که هم‌اکنون اقدامات زیربنایی در ۲ هزار متر در حال انجام است.

وی اضافه کرد : در نظر داریم تا طرح متفاوتی نسبت به دیگر سواحل سالم‌سازی را در چاف ازنظر امکانات و تجهیزات رفاهی و نمای بصری برای شهروندان و مسافران ایجاد کنیم.

ذاکری بابیان اینکه طرح سالم‌سازی چمخاله به بخش خصوصی واگذارشده است، عنوان کرد : نظارت و مدیریت در چمخاله بر عهده شهرداری چاف و چمخاله است.

شهردار چاف و چمخاله از ایجاد طرح‌های بادی و آبی در طرح چمخاله توسط بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد : اقدامات لازم برای نصب امکانات تفریحی در حال انجام است و تا اواسط مردادماه برای آقایان قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی با شاره به اینکه نگاه اصلی به چاف و چمخاله به دلیل وجود ساحل و دریای منحصربه‌فرد است، افزود : برای استفاده آسوده از ساحل و دریا توسط بانوان سازه‌های موقت سرپوشیده در چمخاله احداث می‌شود که در سال بعد قابل بهره‌برداری خواهد بود.

همام ذاکری یکی از مشکلات اصلی طرح سالم‌سازی چمخاله را سرویس‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت : در سال جاری سرویس‌های موجود بازسازی و چند سرویس بهداشتی و امکانات شستشو ظروف و اسکان نیز برای شهروندان فراهم‌شده است.

وی از نصب ۲۰ دوربین پلاک خوان در ورودی و خروجی طرح سالم‌سازی چمخاله خبر داد و اظهار کرد : با توجه به صحبت‌هایی که در جلسات شهرستانی انجام شد مقرر گردید تا به‌جای ورودی در طرح ساحل، حق پارکینگ از مسافران گرفته شود و از امکانات ساحل نیز می‌توانند بهتر بهره‌مند شوند.

شهردار چاف و چمخاله اظهار کرد : در سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان برای طرح سالم‌سازی چمخاله هزینه شد که فقط ۲۰۰ میلیون تومان آن توسط استانداری تأمین شد ولی تاکنون از استانداری هیچ هزینه‌ای برای طرح دریا دریافت نکردیم.

ذاکری بابیان اینکه شهرداری چاف و چمخاله طرح جامع مصوب شهری ندارد، افزود : طرح‌ها طبق طرح جامع روستا در چاف و چمخاله انجام می‌شود ولی در این خصوص پیگیری‌هایی از استان و کشور انجام شد که تا چند روز آینده طرح جامع شهری برای چاف و چمخاله نیز مصوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح جامع شهری شاهرگ شهرداری‌ها است، تصریح کرد : در سال ۱۳۸۳ چاف و چمخاله با ۱۴ روستا طبق سرانه آن روز که ۱۰ هزار نفر بود به شهر تبدیل شد که در حال حاضر سرانه افراد برای تبدیل روستا به شهر ۳ هزار نفر است که شامل ۸ روستا چمخاله، چاف بالا، چاف پایین، تازه‌آباد چاف، گالش کلام،رادار کومه و حسین‌آباد می‌شود و طی جلساتی که با مسئولین شهرستان و استان برگزار شد مراحل جدا شدن ۶ روستا میان محله پاپکیاده، پایین‌محله پاپکیاده،‌سلطان مرادی، پیرپشته و کمال‌الدین پشته در دستور کار است که می‌بایست زیر نظر بخشداری مرکزی اداره شوند.

شهردار چاف و چمخاله در خصوص جداسازی چند روستا از شهر چاف و چمخاله، افزود : دلیل این جداسازی روستاها این است که در برخی شرایط شهرداری نمی‌تواند جوابگوی نیازهای مردم باشد ولی با این جداسازی و تجمیع چند روستا به‌عنوان شهر قطعاً خدمات‌دهی روستاها و محلات برای شهرداری بهتر و راحت‌تر و روستاهایی که از محدوده شهر دورتر هستند توسط بخشداری خدمات‌دهی می‌شوند.

ذاکری با اشاره به ۲۱ مرداد روز دریای خزر، گفت : سومین دوره جشنواره مجسمه‌های شنی در ۲۱ مرداد در ساحل چمخاله برگزار خواهد شد و برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره از هم‌اکنون جلسات هماهنگی برگزار خواهد که تا چند روز آینده مباحث مربوط به فراخوان و شرکت در جشنواره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لنگر نیوز

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.