سه‌شنبه, 3 مهر 1403 Tuesday, 24 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43645 تعداد نوشته های امروز : 16 تعداد دیدگاهها : 2452×
تشکیل کمیسیون مشترک تدوین قوانین استاندارد در مجلس
4 مرداد 1395 ساعت: 15:05
شناسه : 10838
1

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون مشترک تدوین قوانین استاندارد در مجلس در حال شکل‌گیری است. به گزارش بامردم، محمدحسین قربانی پیش از ظهر امروز در بازدید از آزمایشگاه و تجهیزات اداره کل استاندارد گیلان و نشست با مدیر کل این نهاد با اشاره به وضعیت قانون استاندارد اظهار کرد: شورای نگهبان […]

پ
پ

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون مشترک تدوین قوانین استاندارد در مجلس در حال شکل‌گیری است.

به گزارش بامردم، محمدحسین قربانی پیش از ظهر امروز در بازدید از آزمایشگاه و تجهیزات اداره کل استاندارد گیلان و نشست با مدیر کل این نهاد با اشاره به وضعیت قانون استاندارد اظهار کرد: شورای نگهبان مصوبه طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد را به دلیل مغایرت با قانون اساسی رد کرد.

وی ادامه داد: در آخرین روزهای مجلس نهم شورای اسلامی و با هدف تشدید نظارت بر کالای قاچاق نمایندگان مصوبه‌ای را شتاب‌زده از تصویب کردند که بر اساس آن بخشی از وظایف سازمان غذا و دارو را به سازمان استاندارد واگذار و تعیین کالای سلامت‌محور خاص به‌عهده شورای عالی استاندارد گذاشته شد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رد مصوبه مذکور شورای نگهبان کمیسیون مشترکی برای بررسی دقیق‌تر قانون استاندارد در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: در این کمیسیون حدود هفت تا هشت کمیسیون از جمله بهداشت، صنعت و معدن و… عضو هستند.

وی از تدوین قانون استاندارد در کمیسیون مشترک مذکور خبر داد و گفت:  بررسی کارشناسانه قانون استاندارد از جمله برنامه مهم کمیسیون است.

به گفته قربانی، قانون استاندارد را نیاز به بررسی بیشتر در کمیسیون مشترک دانست و خاطرنشان کرد: در کیفیت کالا بحث استاندارد مطرح بوده و محصولات باید به طرف رقابتی شدن پیش روند.

13950504000286 PhotoA - تشکیل کمیسیون مشترک تدوین قوانین استاندارد در مجلس -

 فعالیت ۲۶ آزمایشگاه مرجع استاندارد در گیلان

مدیر کل استاندارد گیلان نیز در نشست مذکور تصویب قانون استاندارد را ضرورت دانست و گفت: وزارت بهداشت متولی سلامت در کشور بوده و در بحث کیفیت کالا شرط وظایف استاندارد تشریح شده است.

داریوش اشکانی‌پور با بیان اینکه اداره نظارت بر غذا و دارو پروانه ساخت اولیه یک واحد را ارائه می‌دهد، بیان کرد: کنترل نهایی کالا جزو وظایف استاندارد است.

وی تجهیزات و امکانات اداره کل استاندارد گیلان را کامل دانست و افزود: اداره کل استاندارد گیلان دارای ۲۶ آزمایشگاه مرجع بوده که ۲۲ آزمایشگاه در این اداره کل مستقر است.

مدیر کل استاندارد گیلان با بیان اینکه در تمام صنایع دارای تجهیزات و امکانات استاندارد هستیم، خاطرنشان کرد: افزایش تکنولوژی موجب انجام اقدام‌های فوق‌العاده در این حوزه می‌شود.

وی چهار آزمایشگاه مرجع را در انزلی، آستارا، لاهیجان و … عنوان کرد و یادآور شد: به‌زودی اداره استاندار در رودبار ایجاد می‌شود.

 قربانی امروز آزمایشگاه چای و فرآورده‌های کشاورزی، تجهیزات حساس، چوب و سلولزی، نساجی و چرم را مورد بازدید قرار داد.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.