جمعه, 30 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43589 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2451×
صعود ماجراجویانه به سه قله گیلان + تصاویر
4 مرداد 1395 ساعت: 16:01
شناسه : 10848
2

اختصاصی بامردم/ همزمان سه تیم از رکابزنان استان گیلان به سه قله مرتفع استان به نام های سماموس، دلفک، آسمان‌سرا صعود کردند. به همت گروه ماجراجویی “کیان‌تور” و با حمایت کمیته کنوانسیون 2017 راهنمایان گردشگری استان گیلان، کمیته ورزشی کانون راهنمایان گردشگری و گروه گردشگری “گُنج‌ ترَین”، صعود همزمان رکابزنان و راهنمایان گردشگری استان گیلان […]

پ
پ

اختصاصی بامردم/ همزمان سه تیم از رکابزنان استان گیلان به سه قله مرتفع استان به نام های سماموس، دلفک، آسمان‌سرا صعود کردند.

به همت گروه ماجراجویی “کیان‌تور” و با حمایت کمیته کنوانسیون 2017 راهنمایان گردشگری استان گیلان، کمیته ورزشی کانون راهنمایان گردشگری و گروه گردشگری “گُنج‌ ترَین”، صعود همزمان رکابزنان و راهنمایان گردشگری استان گیلان با پشتیبانی خودروهای آفرودی در قالب تورهای ماجراجویانه‌ انجام شد.

کمیل کیانی مجری و سرپرست برنامه: با توجه به اینکه اینجانب به عنوان برگزار‌کننده این برنامه، از مدت‌ها پیش قصد انجام آن را داشته و از استاد عزیزم، آقای آرش نورآقایی راهنمایی و مشورت گرفته بودم، تصمیم بر آن شد که با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری کنوانسیون 2017، تیم اجرایی این برنامه تشکیل شود و پس از انتخاب سه قله استان گیلان برای رکابزنی، به اجرای هر چه بهتر آن همت بگماریم.

شروع برنامه:
ساعت 6 صبح روز یکم امرداد، تیم اول از شهر رشت راهی منجیل شد و ساعت 8:30 به منطقه رسید. سپس با حمایت تیم آفرود دامون علیزاده، ساعت 10:30 رکابزنی شروع شد و در ساعت 14:30 تیم آسمان‌سرا، به ارتفاع 2450 متری قله رسیدند و پس از گرفتن عکس دسته‌جمعی کار خود را ادامه داده و ساعت 18 به رشت بازگشتند.
تیم دوم نیز، رأس ساعت 6 صبح، از سیاهکل حرکت کرد و با حمایت تیم آفرود گروه گردشگری “گنج‌ ترین” و رفتن به روستای
“شاه شهیدان” رأس ساعت 9 صبح و خوردن صبحانه، حرکت خود را آغاز نمود و با رسیدن به منطقه “اربناب” و توقف کوتاهی در این منطقه، دوباره راه خود را در پیش گرفتند و ساعت 13:45 به قله 2700 متری دلفک رسیدند. سپس با ادامه مسیر، کار خود را در ساعت 19:30 به اتمام رساندند.
تیم سماموس نیز همزمان با تیم‌های دیگر، یعنی ساعت 6 صبح حرکت کرد و پس از رفتن به لنگرود و بستن چرخ‌ها به خودرو، ساعت 9 صبح به جواهره رسید و رأس ساعت 10 نیز پا در مسیر رکابزنی گذاشت که با همراهی دوست نازنینم، سهیل صادقی تمام لحظات مربوط به عبور از این مسیر شیب‌دار به تصویر کشیده شد. تیم سماموس، رأس ساعت 12:30 به بلندترین و زیباترین قله استان رسید و ساعت 13 بازگشت خود را آغاز کرد و در نهایت رکابزنی در این مسیر را درست در ساعت 18، به اتمام رساند. l

این برنامه، برای نخستین بار در استان گیلان و با هدف نشان دادن پتانسیل گردشگری‌ ورزشی استان اجرا شد تا طبیعت‌دوستان و حتی میهمانان خارجی را ترغیب به بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان نماید. امید است که با حمایت مسئولین مربوطه، شاهد برگزاری چنین برنامه‌هایی جهت اعتلای صنعت گردشگری استان گیلان باشیم. در انتها لازم می‌دانم که عوامل اجرایی این برنامه هدفمند را معرفی نمایم:

مصطفی علیپور – رکابزن و راهنمای گردشگری
ادریس کوثری – رکابزن و سرپرست تیم “آسمان‌سرا”
آیدین اسماعیلی راد – رکابزن
دامون علیزاده – مسئول تیم آفرود “آسمان‌سرا”
سارا اشتری – مسئول کنوانسیون 2017 گیلان
سلیمان ذوقی – رکابزن قله 2700 متری دلفک
سجاد سواری – رکابزن قله 2700 متری دلفک
ایرج ایریان – راهنمای گردشگری
سجاد کوچک‌نیا – مسئول تیم آفرود “دلفک” از گروه گردشگری “گنج ترین” (سیاهکل و دیلمان)
کمیل (کیان) کیانی صادق‌پور شافع – رکابزن قله 3700 متری سماموس
امیر محمودی – رکابزن قله 3700 متری سماموس
گروه ماجراجویی “کیان تور” و همچنین تیم کوهنوردی “باران” لاهیجان با سرپرستی کیان کیانی و سهیل صادقی (عکاس گروه)

سپاس فراوان نثار تمامی عزیزانی که در اجرا و به سرانجام رساندن هر چه بهتر این برنامه، از هیچ کمکی دریغ نکردند.
دست تک‌تک دوستان نازنین و همراهان گرانقدرمان را به گرمی می‌فشاریم.

photo_2016-07-25_15-41-08 photo_2016-07-25_15-41-11 photo_2016-07-25_15-41-16

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.