سه‌شنبه, 3 مهر 1403 Tuesday, 24 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43645 تعداد نوشته های امروز : 16 تعداد دیدگاهها : 2452×
هشدار هواشناسی گیلان به شالیکاران و آبگرفتگی معابرعمومی
7 مرداد 1395 ساعت: 14:07
شناسه : 10998
2

داره کل هواشناسی گیلان ضمن هشدار به مسافران و شالیکاران اعلام کرد: بارندگی ها در روز جمعه شدت بیشتری پیدا می کند و موجب آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها می شود. به گزارش بامردم، این اداره کل روز پنجشنبه با صدور اخطاریه ای نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح […]

پ
پ

بارانداره کل هواشناسی گیلان ضمن هشدار به مسافران و شالیکاران اعلام کرد: بارندگی ها در روز جمعه شدت بیشتری پیدا می کند و موجب آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها می شود.

به گزارش بامردم، این اداره کل روز پنجشنبه با صدور اخطاریه ای نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و خودداری از درو محصول برنج توسط شالیکاران هشدار داد و از مسافران خواست به سبب بارندگی های شدید طی روزهای آینده از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل های استان بطور جدی پرهیز نمایند.
نقشه های این هواشناسی نشان دهنده تقویت توده هوای خنک و بارش زا از عصر امروز (پنجشنبه) در گیلان است که براساس اخطاریه اداره کل هواشناسی گیلان ، شرایط برای بارندگی و وزش باد(گاهی شدید) و رعدو برق در استان مهیا می شود.
این بارندگی های متناوب که تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت که عصر پنجشنبه و روز جمعه از شدت بیشتری برخوردار است.
در این اخطاریه آمده است آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها در بعضی از نقاط (بویژه نواحی مرکزی و غربی استان) دور از انتظار نیست و به همین دلیل با توجه به لغزندگی سطح جاده و کاهش دید بدلیل مه آلود بودن هوا رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند.
این هواشناسی همچنین به شالیکاران توصیه کرده است با توجه پایداری جو و تداوم بارندگی تا اواسط هفته آینده از درو محصول برنج خودداری کنند.
این هواشناسی دریا را در این مدت در سواحل گیلان مواج و برای شنا نامناسب پیش بینی کرده است.
این هواشناسی از بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و توزیع برق، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، سازمان بنادر و کشتیرانی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها خواسته است در این مدت تمهیدات لازم را به عمل آورند.
اداره کل هواشناسی گیلان میزان بارندگی های 24ساعت گذشته شهر آستارا را 10، تالش 5، انزلی یک ، رشت 8 لاهیجان چهار، رودسر را سه میلیمتر ثبت کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.