سه‌شنبه, 3 مهر 1403 Tuesday, 24 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43645 تعداد نوشته های امروز : 16 تعداد دیدگاهها : 2452×
همه دولت را در پیشبرد امور یاری دهند / انتقادها دوستانه و سازنده باشد
7 مرداد 1395 ساعت: 22:37
شناسه : 11075
3

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: تضعیف دولت، صحیح نیست، همه باید دولت را در راستای توسعه و پیشرفت کشور و پیشبرد امور یاری دهند. به گزارش بامردم، آیت الله زین العابدین قربانی روز پنجشنبه در اولین همایش استانی ائمه جمعه استان گیلان در سال جاری در چابکسر افزود: تضعیف […]

پ
پ

آیت ا قربانی

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: تضعیف دولت، صحیح نیست، همه باید دولت را در راستای توسعه و پیشرفت کشور و پیشبرد امور یاری دهند.

به گزارش بامردم، آیت الله زین العابدین قربانی روز پنجشنبه در اولین همایش استانی ائمه جمعه استان گیلان در سال جاری در چابکسر افزود: تضعیف دولت در شرایط کنونی به صلاح نیست و این، تنها دشمنان را خشنود و خوشحال می سازد.
وی با بیان اینکه ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه طوری انتقاد نکنند که دولت زیر سئوال برود، ادامه داد: دولت در راستای خواسته ها و مطالبات مردم بویژه در حوزه چای مشکلاتی داد اما یقین بدانید پول چایکاران را به نحو مطلوب و شایسته می پردازد.
وی تاکید کرد: باید از طریق درست، وارد انتقادهای دوستانه و سازنده شویم و همه در این زمینه بایستی ید واحده باشیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی برای توسعه کشور بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، بهترین راه و گزینه برای مقابله با تحریم های دشمنان است که می خواهند با تحریم ها، ما در جا بزنیم یا عقب گرد داشته باشیم که الحمدالله تا زمان حاضر، توانسته ایم روی پای خود بمانیم و تحریم های آنان را بی اثر سازیم.
وی با اشاره به این مطلب که با وجود نتایج مثبتی که در موضوع برجام رخ داده اما تداوم دشمنی های امریکا را علیه ملت ایران شاهد هستیم، افزود: آنها هر روز برای ما اشکالاتی می گیرند و تحریم ها را بیشتر می کنند که در این شرایط ، بهترین راهکار اقتصاد مقاومتی است که می تواند به توسعه و پیشرفت کشور کمک شایانی کند.

* توسعه و تقویت جایگاه نماز جمعه
آیت الله قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز 750نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود، نماز جمعه را از برکات بزرگ انقلاب دانست و گفت: دشمنان تلاش می کردند تا به این جایگاه رفیع و ارزشمند آسیب وارد کنند، اما نتوانستند نقشه خود را عملی سازند.
وی ادامه داد: خوشبختانه آمار نمازگزاران جمعه در استان، رو به افزایش است اما در عین حال کمبودهایی نیز از حیث فضا ، مصلی ، امکانات گرمایشی و سرمایشی وجود دارد که باید به مروز تامین شود تا نسل جوان ما به نماز جمعه بیشتر گرایش پیدا کنند.
وی ائمه جمعه را به داشتن مطالب نو و گفتارهای تاثیرگذار در نماز جمعه با هدف جذب بیشتر مخاطب توصیه کرد و گفت: از جمله مواردی که می تواند در جذب نمازگزاران و نسل جوان تاثیر گذار باشد، ارائه مطالب نو و رفتارهای خوب ائمه جمعه است.
آیت الله قربانی ائمه جمعه را اسوه امت دانست و نماز جمعه را حامل فرهنگ سازی و اجتماع عبادی – سیاسی مسلمانان ذکر و بر لزوم بهره گیری از این فضا و جایگاه برای توسعه و نشر فرهنگ غنی اسلام و نظام اسلامی ایران تاکید کرد.

* ضرورت حفظ وحدت در جامعه
امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمنان قسم خورده انقلاب تلاش داشته و دارند تا این انقلاب را ساقط کنند، افزود: این انقلاب با هدایت و روشنگری داهیانه مقام معظم رهبری با قدرت و قوت پیش می رود و آنهایی که می گفتند این انقلاب در ظرف کمتر از یکسال از بین می رود، دیدید این آرزوی خام خود را به گور بردند.
وی ادامه داد: امروز با وجود همه تهدیدها ، ملت ایران زیر چتر ولایت فقیه بسر می برد و ما باید در چنین شرایطی و به برکت رهبری عزیز، وحدت و انسجام را در کشور تقویت کنیم.
آیت الله قربانی خاطرنشان کرد: همه ما طرفدار انقلاب اسلامی در سایه ولایت فقیه هستیم و باید در این جهت حرکت کنیم، هر چند همواره اختلاف در میان امت ها بوده اما نباید تنازع باشد.
امام جمعه رشت اضافه کرد: باید در راستای ولایت فقیه حرکت کنیم و فرامین اسلام و بیانات گوهربار رهبری را دنبال کنیم و نگذاریم دشمن، شاد شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان در خاتمه سخنانش، با یادآوری تلاش های مستمر دشمنان نظام و انقلاب برای ایجاد رخنه در امت اسلامی گفت: نباید اجازه دهیم صفوف به هم فشرده انقلاب، شکسته شود و دشمن در آن نفوذ کند و در این مسیر، انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، نقش موثر و مهمی دارد.
اولین همایش استانی ائمه جمعه گیلان در قالب گردهمایی خانوادگی ائمه جمعه در هفته بزرگداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب و با محوریت و موضوعیت سبک زندگی اسلامی – ایرانی و نقش آن در اقتصاد مقاومتی در اردوگاه شهید مطهری چابکسر از توابع شهرستان شهرستان رودسر برگزار شد.
چابکسر در یکصد کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
3019/2007

انتهای پیام /*

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.