چهارشنبه, 4 مهر 1403 Tuesday, 24 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43646 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2452×
افزایش مساحت بندر انزلی به ۱۲۸ هکتار
9 مرداد 1395 ساعت: 11:12
شناسه : 11199
2

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از افزایش مساحت محوطه بندر انزلی با استحصال از دریا به ۱۲۸ هکتار خبر داد. به گزارش بامردم، حسین چراغی  در بندر انزلی با اشاره به اینکه بندر انزلی بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود و مجهز به امکانات مدرن تخلیه و بارگیری است اظهار کرد: بندر انزلی دارای […]

پ
پ

حسین-چراغی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از افزایش مساحت محوطه بندر انزلی با استحصال از دریا به ۱۲۸ هکتار خبر داد.

به گزارش بامردم، حسین چراغی  در بندر انزلی با اشاره به اینکه بندر انزلی بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود و مجهز به امکانات مدرن تخلیه و بارگیری است اظهار کرد: بندر انزلی دارای رتبه سوم بین بنادر پس از بندرهای امام خمینی و شهید رجایی در کشور است.

وی به نزدیکی بندر انزلی به بنادر «آستراخان» و «لاکان» در روسیه اشاره کرد و افزود: بندر انزلی نزدیک‌ترین فاصله را با بندر «کراسنوک» در ترکمنستان، بندر «اکتائو» در قزاقستان و بندر «باکو» در آذربایجان دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان متذکر شد: مبادلات با بازارهای منطقه‌ای و دسترسی به بازار مصرف جمعیت ۳۰۰ میلیون نفری جمعیت کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق از ویژگی‌های بندر انزلی است.

چراغی با بیان اینکه قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی شمال ـ جنوب از مزیت‌های بندر انزلی است، تصریح کرد: انتخاب مسیر مناسب می‌تواند قیمت تمام شده و زمان تحویل کالا را کاهش دهد.

وی، واقع شدن در محدوده منطقه آزاد و فراهم کردن تسهیلات و امکانات ویژه برای صاحبان کالا، بازرگانان و برخورداری از معافیت مالیاتی را از ویژگی‌های بندر انزلی برشمرد و بیان کرد: نزدیکی به بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز دریای خزر از جمله مزایای بندر انزلی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به نزدیکی بندر انزلی به فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت اشاره کرد و گفت: دسترسی به معادن سرب، روی و آهن و همچنین مراکز صنعتی از ویژگی‌های بندر انزلی است.

چراغی با اشاره به اینکه بندر انزلی مجهز به سیستم کنترل ترافیک دریایی V.T.S است، خاطرنشان کرد: سیستم مذکور تاثیر بسیاری در افزایش کارآیی و بهره‌وری بندر دارد.

وی به تجهیز بندر انزلی به سیستم «هند هلد» به منظور تخلیه و بارگیری کالا از کشتی به کامیون اشاره کرد و یادآور شد: تمام امور بندری، اتوماسیون، ثبت شرکت‌ها، ویدئو کنفرانس و سیستم مدیریت عملیات کالای عمومی و سیستم جامع دریایی به منظور انجام عملیات بندری و تشریفات ترخیص کالا به صورت سیستمی انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه انجام عملیات و خدمات دریایی بندر انزلی به منظور تخلیه و بارگیری کالای بازرگانی به صورت ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته انجام می‌شود، اظهار کرد: بندر انزلی تنها بندر کشور با دو گیت اختصاصی مجزا برای ورود و خروج کالا و کامیون است.

چراغی از ایجاد شبکه بین سازمانی اداره بندر، گمرک، پایانه، منطقه آزاد و شرکت‌های طرف قرارداد در بندر انزلی خبر داد و افزود: در آینده نزدیک بندر انزلی به شبکه سراسری راه‌آهن انزلی ـ قزوین متصل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مساحت محوطه بندر انزلی با استحصال از دریا به ۱۲۸ هکتار، بیان کرد: سال آینده ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر انزلی به ۱۷ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به مساحت ۳۵ هزار و ۳۳۱ متر مربعی انبارهای قابل بهره‌برداری بندر انزلی اشاره کرد و گفت: بندر انزلی ۶ هزار و ۳۶۹ متر مربع محوطه‌های بارانداز دارد.

چراغی با بیان اینکه ۴۲۰ هزار متر مربع مساحت انبارهای قابل ساخت در بندر انزلی است، تصریح کرد: بندر انزلی ۱۲ پست اسکله با شش متر عمق دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.