چهارشنبه, 4 مهر 1403 Tuesday, 24 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43646 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2452×
افزایش 43 درصدی تولید برگ سبز چای
10 مرداد 1395 ساعت: 13:24
شناسه : 11221
3

معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور گفت: تاکنون 82 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است که این میزان 43 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد. به گزارش بامردم، خیرالله امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 36 هزار […]

پ
پ

معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور گفت: تاکنون 82 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است که این میزان 43 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

به گزارش بامردم، خیرالله امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 36 هزار و 700 تن برگ سبز درجه یک و 46 هزار تن نیز برگ سبز درجه دو محسوب می شوند که از چایکاران خریداری شده است.
وی ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده چای درجه یک و درجه دو را یک میلیارد و 530 میلیون ریال ذکر کرد.
معاون سازمان چای کشور، دلیل افزایش تولید برگ سبز چای را مساعد بودن شرایط جوی و بارندگی های به موقع ، انجام عملیات بهزراعی در باغات چای ، حمایت های صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور و پرداخت تسهیلات کم بهره به باغداران ذکر کرد.
امیری خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ 28 میلیارد ریال از بهای برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران به حساب عابر بانک سپه آنها واریز شده است که در مجموع 576 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران در سالجاری پرداخت شده است.
وی یادآورشد: پیگیری های مستمر جهت دریافت بقیه مطالبات چایکاران در حال انجام است که در صورت تامین، به حساب آنها پرداخت خواهد شد.
استان گیلان و مازندران حدود 28 هزار هکتار باغ چای دارد که 90 درصد این باغات چای در گیلان واقع شده است.

انتهای پیام /*

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.