چهارشنبه, 4 مهر 1403 Wednesday, 25 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43646 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2452×
دستور رئیس سازمان مدیریت برای پرداخت 25 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران
10 مرداد 1395 ساعت: 20:14
شناسه : 11241
2

محمدعلی نجفی استاندار گیلان از دستور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پرداخت 250 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران خبر داد. به گزارش بامردم، محمدعلی نجفی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور محمدباقر نوبخت درخصوص پرداخت مطالبات چایکاران در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: ایشان به […]

پ
پ

محمدعلی نجفی استاندار گیلان از دستور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پرداخت 250 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران خبر داد.

به گزارش بامردم، محمدعلی نجفی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور محمدباقر نوبخت درخصوص پرداخت مطالبات چایکاران در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: ایشان به معاونان ذیربط و خزانه دستور داد حداقل 250 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران تا پایان هفته پرداخت شود.
وی با بیان اینکه پیش از این، 580 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران پرداخت شده بود، ادامه داد: با پرداخت 250 میلیارد ریالی که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستور داد و مبلغی که سازمان چای از کارخانه داران اخذ خواهد کرد، مجموع پرداختی به چایکاران تا پایان هفته به 900 میلیارد ریال معادل 60 درصد مطالباتشان خواهد رسید.
نجفی با یادآوری افزایش صددرصدی قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای در سه سال گذشته گفت: دولت در سال 93 ، 880 میلیارد ریال و در سال 94 ، یک هزار و 370 میلیارد ریال بابت خرید برگ سبز چای به چایکاران پرداخت کرده است.
استاندار گیلان به افزایش 12 درصدی قیمت برگ سبز چای و 42 درصدی میزان برداشت آن در سال جدید اشاره و اضافه کرد: برغم محدودیت اعتباری، اهتمام دولت و سازمان مدیریت برنامه ریزی پرداخت بموقع مطالبات چایکاران و کشاورزان سخت کوش است.
نجفی خاطرنشان کرد: تا پایان چهاردهم مردادماه سال گذشته، 480 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران پرداخت شده بود در حالیکه این آمار تا پایان هفته، 900 میلیارد ریال و حدود دو برابر مدت مشابه سال قبل خواهد بود.
استاندار گیلان همچنین با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای در دولت تدبیر و امید در راستای تقویت صنعت راهبردی چای گفت: سال گذشته بدون پیچ و خم های بانکی، به کارخانه داران و کشاورزان چایکار، 115 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق حمایت از توسعه چای با کارمزد چهار پرداخت شد.
از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود 82 هزار تن برگ سبز چای به ارزش یک هزار و 520 میلیارد ریال خریداری شده است.
فصل برداشت برگ سبز چای از اردیبهشت ماه آغاز می شود و در چهار مرحله (چین) تا شهریور ماه به پایان می رسد.
استان گیلان و مازندران حدود 28 هزار هکتار باغ چای دارد که 90 درصد این باغات چای در گیلان واقع شده است.
طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد، قیمت خرید برگ سبز چای درجه یک با رشد 12 درصدی نسبت به سال گذشته، به 24 هزار و 400 ریال و درجه دو با رشد 13 درصدی به 13 هزار و 670 ریال افزایش یافته است.
7294/2007

انتهای پیام /*

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.