چهارشنبه, 4 مهر 1403 Wednesday, 25 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43646 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2452×
اختصاص بودجه ۴۵۳۴ میلیارد تومانی برای بازنشستگان
11 مرداد 1395 ساعت: 13:45
شناسه : 11253
1

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: امسال در بودجه کشور حدود ۴ هزار و ۵۳۴ میلیارد تومان برای بازنشستگان سال‌های گذشته در نظر گرفته شده که ان‌شاء‌ا… در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد. به گزارش بامردم، «کیوان محمدی» به مقایسه بودجه کشور و استان در سال ۹۴ و ۹۵ پرداخت و گفت: در سال […]

پ
پ

کیوان محمدی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: امسال در بودجه کشور حدود ۴ هزار و ۵۳۴ میلیارد تومان برای بازنشستگان سال‌های گذشته در نظر گرفته شده که ان‌شاء‌ا… در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

به گزارش بامردم، «کیوان محمدی» به مقایسه بودجه کشور و استان در سال ۹۴ و ۹۵ پرداخت و گفت: در سال ۹۴ بودجه کشور در خصوص اعتبارات هزینه‌ای ۶۳۴۵ میلیارد تومان بوده که از این مقدار ۲۸۱ میلیارد تومان به گیلان اختصاص پیدا کرد. این بودجه در سال ۹۵،  به ۷۵۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد ۱۸٫۳ درصدی بودجه کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه استان گیلان نیز از ۲۸۱ میلیارد تومان به ۳۲۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در خصوص اعتبارات مصوب و عملکرد پایانی سال ۹۴، اظهار کرد: بودجه حقوق، ۱۳۶ میلیارد و سایر، ۱۲۰ میلیارد در ابتدای سال بود که سرجمع ۲۵۷ میلیارد می‌شد. این میزان در انتهای سال در حقوق ۱۷٫۵ درصد و سایر ۱٫۳ درصد بود که سرجمع ۹٫۹ درصد افزایش داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: دولت، علی‌رغم وجود مشکلات مالی در سال ۹۴، خودش را مکلف و موظف کرد در مقدورات از تلاش بدنه خود قدردانی کند، هرچند هنوز در حد شان و منزلت کارکنان، از تلاش خود راضی نیست.

این مقام مسئول با اشاره به محدودیت‌ها و مسائل در خصوص تأمین بودجه سال ۹۵، تصریح کرد: هنوز محل خاصی برای بند ۱۰ ماده ۶۸ دیده نشد، اما امسال تقریباً همه دستگاه‌ها از مزیت این قانون استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۴ دولت اهتمام ورزید و کسری بودجه را در پایان سال جبران کرد و قطعاً امسال هم تلاش خواهد کرد که دچار مشکل نشویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان افزود: تاکنون مکلف به پرداخت بودجه هزینه‌ای ۲۶ دستگاه بوده‌ایم که در این میان هزینه دو دستگاه کاهش داشته و اکنون ۲۴ دستگاه مشمول پرداخت‌اند، اما بودجه آن دو دستگاه از بودجه کل استان حذف شده، بنابراین تأثیر مثبت یا منفی در بودجه کلان استان نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر فوق‌العاده ویژه قوه قضائیه به موقع پرداخت شود بودجه استان دچار مشکل نخواهد شد که البته مشکلی نداشته‌ایم.

محمدی در خصوص مصوبات اول و عملکرد آخر سازمان‌ها در سال ۹۴، گفت: در این زمینه مصوبات و عملکرد سازمان‌ها مشخص شد و همه دستگاه‌ها به طور میانگین رشد ۹٫۹ درصدی داشته‌اند.

وی افزود: در بودجه امسال در میان دستگاه‌ها پزشکی قانونی استان به کمک بیشتری نیاز دارد و برخی از نهادها نظیر اوقاف، صنعت ومعدن از میانگین ملی بالاتر هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اظهار کرد: دستگاه‌های استان با توجه به رشد ۱۲ درصدی حقوق و بند ۱۰ ماده ۶۸ طبق برآورد در حدود ۲۰۷ میلیارد تومان نیاز دارند که بقیه آن تا پایان سال در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص مطالبات بازنشستگان، گفت: نباید عزیزانی که ۳۰ تا ۳۵ سال در خدمت به مردم کوتاهی نکرده‌اند در پایان کار با مشکل مواجه شوند. امسال در بودجه کشور حدود ۴۵۳۴ میلیارد تومان برای بازنشستگان سال‌های گذشته در نظر گرفته شده که ان‌شاء‌ا… در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

محمدی در خصوص بازنشستگان سال ۹۵ هم خاطرنشان کرد: تلاش ما آن است که هر بازنشسته در پایان سال مطالبات خود را دریافت کرده باشد.

ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.