چهارشنبه, 4 مهر 1403 Wednesday, 25 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43646 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2452×
شما بگویید روز کدام خبرنگار مبارک؟؟
11 مرداد 1395 ساعت: 21:05
شناسه : 11273
1

آخرین پیام خبرنگار محمود صارمی: مزار شریف  « سقوط کرد. هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷، اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف  است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان  چند ساعت پیش وارد  مزار شریف  شدند. خبر فوری، فوری . مزار شریف به دست  طالبان  سقوط کرد، عده‌ای از افراد  طالبان  در محوطه  […]

پ
پ

آخرین پیام خبرنگار محمود صارمی:

مزار شریف  « سقوط کرد. هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷، اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف  است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان  چند ساعت پیش وارد  مزار شریف  شدند. خبر فوری، فوری . مزار شریف به دست  طالبان  سقوط کرد، عده‌ای از افراد  طالبان  در محوطه  کنسولگری  دیده می‌شوند به من بگویید که چه وظیفه‌ای …

بدین سان ۱۷  مرداد هر سال فرصتی کوتاه و گذرا برای قدر دانی از تلاشهای خبرنگارانی شد که بی ادعا پای در مسیر اطلاع رسانی و روشنگری افکار عمومی گذاشته اند.

جملاتی که در ادامه متن می آید را در روز خبرنگار بارها و بارها  از بسیاری از همکاران در بزرگترین مراسم تجلیل از خبرنگاران که با همکاری استانداری و ارشاد برگزار می شود شنیده ایم : ( جشن که نه، چرا که هر سال این مراسم فرصتی ناب  برای پوشش خبری بیانات مسئولان با حضور تمامی رسانه های استان است ) شاید اگر جسد صارمی در  یک گور دسته جمعی در خرابه‌های پشت کنسولگری ایران در افغانستان پیدا نمی شد و صارمی در غربت به طور وحشیانه به دست گروه تروریستی  طالبان کشته نمی شد هرگز تلاش خبرنگاران دیده نمی شد و روزی به نام روز خبرنگار نبود… این روز اگر چه برای خبرنگاران و تمامی اهل قلم و فرهنگ  یاد آور خاطره دردناکی است اما تنها روزی است که روز تکریم از رکن چهارم جامعه است.

امروز خبرگزاری های مطرح  استان برای خبرنگار دستمزد خبری ۳هزار ،۴ هزار تومان درنظر می گیرند،و این امر خود  اثبات  می کند که خبرنگاران واقعی بدون چشم داشت مالی  هر روزدست به قلم می شود،چرا که با توجه به کرایه های تاکسی این مبلغ هزینه رفت و آمد خبرنگار برای تهیه خبر هم نمی شود و خبرنگار باید از جیب هم برای تهیه خبر هزینه کند ، ولی  وای به روزی که همین خبرنگار  یکی از مسئولان  استان را نقد کند باید منتظر عواقبش نیز بماند حالا شما بگویید روز کدام خبرنگار مبارک؟؟

۱۷مرداد می شود تلفن های همراه مان  پر می شود از پیام هایی که خودمان گاهی با دیدن  نام ارسال کننده تعجب می کنیم وای که برخی از این تبریک ها چه حس بدی را در وجودم شعله ور می کند .

خبرنگار بودن به معنای واقعی ، متحمل ضررهای بسیار است و این را مکرر از خبرنگاران استان می شنویم شاید تنها دلیلی که خبرنگاران را در این وادی نگه داشته است نگاه  رضایت مند  مردم است آنجا که مشکلی حل می شود و یا دردی التیام می یابد خبرنگار را مصصم به ادامه مسیر می کند .

نشست های هم اندیشی رفع مشکلات رسانه ها وخبرنگاران تنها لبخندی معنا دار بر روی چهره خبرنگار می نشاند هر وقت این نشست ها برگزار می شود که انتخاباتی در راه است و یا مرداد است و مسئولان و مدیران استان طبق عادت هرسال یادشان می آید که باید یکسری کارها انجام شود.

چیزی به ۱۷ مرداد نمانده و از اولین روز مرداد مانند سالهای گذشته دغدغه تجلیل از خبرنگاران در استان به یک چالش منجر شده است ،گروه های تلگرامی راه افتاده و اسامی خبرنگاران جا مانده از مراسم جمع آوری می شود ،حرف از امنیت شغلی خبرنگار و بیمه انها می شود ،امکانات رفاهی واژه ای است که امسال بیشتر گفته می شود وبرخی از روابط عمومی های ادارات  این روزها،جوری خود را تحویل می گیرند که هر کس نداند فکر می کنند دفتر روابط عمومی آنها بانک مرکزی است و قرار است به خبرنگار وام چند صد میلیونی تعلق گیرد .

خدا عاقبت همه ما را به خیر کند…..

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.