چهارشنبه, 4 مهر 1403 Wednesday, 25 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43646 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2452×
نماینده محترم توضیح بفرمایند که آیا همه شهروندان می توانند در صورتی که خواسته آنان مورد اجابت قرار نگرفت بیایند جلوی درب ورودی اداره کل موکت پهن نمایند و نماز بخوانند؟
11 مرداد 1395 ساعت: 23:35
شناسه : 11332
2

در پیوند با گفت و گوی نماینده محترم شهرستان لاهیجان با رسانه ی 8 دی نیوز پرسش های زیر به نظر می رسد: 1_ کدام واحد در وزارت آموزش و پرورش از نماینده محترم در خواست کرده است که برای 4 اداره آموزش و پرورش دیلمان ، سیاهکل ، لاهیجان و رودبنه لیست ارایه نماید؟ […]

پ
پ

در پیوند با گفت و گوی نماینده محترم شهرستان لاهیجان با رسانه ی 8 دی نیوز پرسش های زیر به نظر می رسد:

1_ کدام واحد در وزارت آموزش و پرورش از نماینده محترم در خواست کرده است که برای 4 اداره آموزش و پرورش دیلمان ، سیاهکل ، لاهیجان و رودبنه لیست ارایه نماید؟

2_ در روش عقلانی مشاوره و تعامل که بر مبنای مشارکت و بهره مندی از خرد و اندیشه دیگران استوار است هر دو سوی مشورت دهنده و مشورت گیرنده سهم برابر دارند یعنی مشورت دهنده الزامی بر پذیرش نظر خویش ندارد و مشورت گیرنده نیز از آغاز نباید بنا را بر رد نظر مشورتی مشورت دهنده بگذارد آیا نماینده محترم به این قواعد التزام دارد یا خیر؟

3_ آیا بین مشورت دهنده و مشورت گیرنده قراری بر خصوصی ماندن و محرمانه ماندن موضوع مشاوره و تعامل گذاشته شده است؟در هر صورت به نظر میرسد هردو سهم برابر در انتخاب محرمانه بودن یا غیر محرمانه بودن دارند

4_ نماینده محترم بیشتر توضیح دهند که کدام برخورد اداره کل آموزش و پرورش ایشان را به این اقدام عجیب و غریب واداشته است؟

5_ آیا نماینده به جهت مسئولیت نمایندگی خود می تواند لیستی برای انتصاب مجریان در قوه مجریه ارایه نماید؟آیا اصل تفکیک قوا و استقلال قوا این حق را به نماینده می دهد که لیستی برای انتصاب افراد در قوه مجریه ارایه کند؟ ادله نماینده محترم بر فوق محرمانه بودن لیست ارایه شده کدام است؟ نماینده ای که تا این حد در امور قوه مجریه ورود می نماید آیا می تواند از عهده وظایف خطیر نمایندگی مانند نظارت بر قوه مجریه برآید؟در این جا شبهه دور تسلسل پدید نخواهد آمد؟

6_ نماینده محترم توضیح بفرمایند از این گفته مدیرکل که تحت فشار هستم چگونه نتیجه گرفته اند که گروه فشار وجود دارد پر واضح است که از گزاره من تحت فشار هستم نتیجه ی این که گروه فشار وجود دارد حاصل نمی شود و این به نظر منطقی یک مغالطه آشکار است بعلاوه از این جمله که من تحت فشار هستم چگونه نتیجه می گیرند که با گروه فشار ( به شرط وجود) مشورت شده است؟

7_ آقای نماینده جمله صدر مصاحبه که از باب تعامل و مشاوره با وزارت آموزش و پرورش لیست ارایه نموده آیا با این جمله که با من که نماینده ی شهر هستم نباید تعامل و مشاوره انجام شود در تناقض آشکار است مگر اینکه از آغاز حضرتعالی خواسته باشید تعامل و مشاوره با وزارتخانه ( لیست ارایه شده ) را یک جانبه تحمیل کرده باشید که قطعا از ساحت نمایندگان و جنابعالی به دور است.

8_ نماینده محترم توضیح ندادند که مدیر کل بر کدام رویه اصرار دارند چنانچه رویه اخذ شده قانونی باشد اصرار مدیر کل موجه نیست؟اگر مدیر کل بر رویه استقلال قوه مجریه و عدم تداخل وظایف قوای مجریه و مقننه اصرار بورزد مدلل و موجه نیست؟ مدیر کل به کدام پرسش شما پاسخ نگفته است؟این پرسش ها در کجا و چه زمانی مطرح شده اند؟شما به نمایندگی از ملت چه پرسش هایی مطرح نمودید که ایشان پاسخ گو نبودند و شما در مقابل عدم پاسخگوی ایشان چه اقدامی انجام داده اید؟ نمایندگان مجلس موکلان مردم برای نظارت بر رفتار مجریان هستند شما به نمایندگی از موکلان خود چه اقداماتی انجام داده اید؟

9_ نماینده محترم به این جمله تاریخی حضرت امام که مجلس در راس امور است اشراف دارند ایشان حتما با ظرفیت های مجلس آشنا هستند پرسش این جاست آیا جایی برای اعمال نظر نمایندگان در قوه مجریه لحاظ گردیده است؟آیا در شرح وظایف نمایندگی جایی برای اعتراض ( پهن نمودن موکت جلوی درب ورودی اداره کل و اقامه نماز در حالیکه در چند قدمی مسجد قرار دارد ) پیش بینی شده است؟ نماینده ای که لیست ارایه میکند حتما انتظار دارد افراد معرفی شده به کار گمارده شوند چنانچه این امر محقق گردد آیا می تواند مدعی نمایندگی از سوی موکلان و نظارت بر عملکرد مجریان ی باشد که خود غیر مستقیم در انتصاب آنان دخیل بوده است؟ نماینده محترم توضیح بفرمایند که آیا همه شهروندان می توانند در صورتی که خواسته آنان مورد اجابت قرار نگرفت بیایند جلوی درب ورودی اداره کل موکت پهن نمایند و نماز بخوانند؟آیا شهروندانی که به ایشان رای داده اند در چارچوب قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی می توانند امیدوار باشند که نماینده در همه امور اینگونه واکنش نشان دهد؟ نماینده محترم توضیح بفرمایند که از همه ظرفیت های قانونی که در اختیار ایشان بوده است استفاده نموده اند و نتیجه نگرفتند که اینگونه واکنش نشان داده اند؟اگر پاسخ منفی است بفرمایند چرا؟ اگر پاسخ مثبت است لطف نمایند توضیح دهند که استناد های قانونی چنین واکنشی چیست؟چنانچه در آینده مورد مشابه ای رخ دهد اقدام ایشان چه خواهد بود و چگونه از حقوق موکلان خود دفاع خواهند کرد؟پرسش اساس از جناب نماینده این است آیا ایشان ظرفیت های تعبیه شده در قانون اساسی را برای دفاع از حقوق موکلان کافی نمی دانند که دست به چنین اقدام نا متعارفی می زنند؟ آقای نماینده مردم شما را تجسم قانون گرایی و قانون مندی می پندارند آیا رفتار شما مبتنی بر قانون بود لطفا استناد ات قانونی خود را ارایه بفرمایید

احمد آرام لاهیجی


پایگاه خبری تحلیلی با مردم :انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.