جمعه, 30 شهریور 1403 Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43583 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2451×
زیر ساختی از جنس توسعه پایدار
12 مرداد 1395 ساعت: 11:23
شناسه : 11360
2

زیر ساختی از جنس توسعه پایدار لاهیجان شهری است که از نظر مواهب الهی و نیز سوابق تاریخی و فرهنگی، یکی از شهرهای مهم شمال کشور محسوب می گردد. با افزایش جمعیت شهری در سراسر دنیا، شهرها جهت رفاه حال شهروندان خود، بر اساس علم روز، پروژه ها و طرح های زیر ساختی را اجرا […]

پ
پ

زیر ساختی از جنس توسعه پایدار

لاهیجان شهری است که از نظر مواهب الهی و نیز سوابق تاریخی و فرهنگی، یکی از شهرهای مهم شمال کشور محسوب می گردد. با افزایش جمعیت شهری در سراسر دنیا، شهرها جهت رفاه حال شهروندان خود، بر اساس علم روز، پروژه ها و طرح های زیر ساختی را اجرا نموده اند.
توسعه پایدار تعریفی است که ضامن بقای انسان در آینده محسوب می گردد و از این رو، پروژه هایی که به این مقوله توجه نکرده باشند، یا محکوم به شکست بوده و یا آثار جبران ناپذیری را بر محیط زیست و سلامت بشر وارد می نماید.
با این توضیح درخواهیم یافت که شهر لاهیجان، پروژه های خوبی را در جهت حفظ و توسعه این ویژگی ها تعریف نموده است. مجموعه گردشگری استخر لاهیجان، در کنار آبشار، بام سبز و… یکی از برندها و نشانه های گردشگری شهر لاهیجان محسوب می گردد. متأسفانه در سالهای گذشته شاهد بودیم که میزان آب استخر که نقش بسیار مهم و حیاتی در جذب گردشگر و چرخش اقتصادی شهر دارد، در ماه های گرم سال، همواره با بحران کاهش میزان آب این مجموعه همراه بوده و نگرانی عمیقی را بر دل شهروندان و مسئولین ایجاد می نمود.
از سویی دفع نادرست آبهای سطحی به دلیل شیب خاص منطقه که باعث هدر رفت آب در شرایط بحران کم آبی، مشکلات بهداشتی و زیست محیطی آورده و به گیاهان و درختان مسیر این شیب آسیب می رساند، باعث گردید برای رفع این مشکلات، تیم مدیریت شهری تصمیمی را اتخاذ نماید.
از این رو، شهرداری لاهیجان با بررسی های دقیق در جهت حفظ و توسعه پایدار شهری و ایجاد زیر ساخت، پروژه ای بسیار هوشمندانه را تعریف نموده که با اجرای آن، می توان ماه های گرم سال را با خیالی آسوده تر سپری نمود.
پروژه هدایت و جمع آوری آبهای سطحی در خیابان شهیدرجایی که به طول 1700 متر و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال و از باغ نارنج تا مجموعه تفریحی گردشگری استخر لاهیجان اجرا شده است، تبدیل به یکی از پروژه های کلیدی و مهم توسعه پایدار شهری در جهت جمع آوری هدفمند آبهای سطحی می باشد.
به لطف خداوند طبق آخرین آمار سازمان هواشناسی، میزان بارندگی از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و تا تاریخ 10 مرداد به میزان 9/191 میلیمتر افزایش داشته است و خداوند را شاکریم که بخشی از این نعمت الهی، به صورتی هدفمند جمع آوری گردید و به هدر داده نشد.
زیبایی یک شهر یا منطقه، همواره با تلاش و تفکر افرادی بستگی دارد که کمر همت خدمت به مردم بسته اند. امید که تیم مدیریت شهری بتواند، در شرایط اقتصادی مناسب تری، به شهر و شهروندان لاهیجان خدمت نمایند.
مدیریت شهری تعریف پروژه های هوشمند، متناسب با موقعیت و زمان و ساختار شهری را در دستور کار خود دارد تا با انتخاب هدفمند پروژه ها، راه های توسعه را در زمان کوتاه و با هزینه کمتر میسر سازد.

photo_2016-08-02_11-22-46 photo_2016-08-02_11-18-11 photo_2016-08-02_11-18-13 photo_2016-08-02_11-18-07

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.