چهارشنبه, 4 مهر 1403 Wednesday, 25 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43647 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2452×
فعالیت گروه پژوهشی ژنتیک در پژوهشکده چای
14 مرداد 1395 ساعت: 0:51
شناسه : 11506
2

رئیس پژوهشکده چای از فعالیت گروه پژوهشی ژنتیک و به‌نژادی چای در راستای ایجاد گروه‌های پژوهشی در این پژوهشکده خبر داد. به گزارش “بامردم”، رضا آزادی امشب در جمع مدیران سازمان‌های تابعه سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به توانمندی‌های پژوهشکده چای اظهار کرد: گروه پژوهشی در بخش فناوری و مدیریت تولید در پژوهشکده مذکور […]

پ
پ

رضا آزادی

رئیس پژوهشکده چای از فعالیت گروه پژوهشی ژنتیک و به‌نژادی چای در راستای ایجاد گروه‌های پژوهشی در این پژوهشکده خبر داد.

به گزارش “بامردم”، رضا آزادی امشب در جمع مدیران سازمان‌های تابعه سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به توانمندی‌های پژوهشکده چای اظهار کرد: گروه پژوهشی در بخش فناوری و مدیریت تولید در پژوهشکده مذکور ایجاد شده است.

وی به فعالیت گروه پژوهشی ژنتیک و به‌نژادی چای در پژوهشکده چای اشاره کرد و افزود: مطالعات گیاه‌شناسی، ژنتیک و فیزیولوژی چای با استفاده از روش‌های بیومتری و تکنیک‌های اصلاح شده چای یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا در پژوهشکده چای است.

رئیس پژوهشکده چای با بیان اینکه پروژه گزینش کلونی برای تولید ارقام اصلاح شده دارای ویژگی‌های مطلوب عملکرد بالا، کیفیت مناسب و مقاوم به تنش‌های زنده و غیر زنده اجرایی شده است، تصریح کرد: ارقام مذکور پس از اصلاح به کشاورزان چایکار معرفی می‌شود.

آزادی از مطالعه و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی امور باغبانی در گروه پژوهشی ژنتیک و به‌نژادی چای خبر داد و بیان کرد: تکثیر، کشت، قلمه‌گیری، هرس، برگ‌چینی، برداشت، جایگزینی یا واکاوی، ریشه‌کنی بوته‌های فرسوده و جایگزینی با ارقام اصلاح شده دارای کیفیت و کمیت مناسب از فعالیت‌های گروه پژوهشی مذکور در پژوهشکده چای است.

وی همچنین به فعالیت گروه پژوهشی فیزیولوژی و تکنولوژی پس از برداشت در پژوهشکده چای اشاره کرد و گفت: مطالعه و بررسی کیفیت بیوشیمیایی برگ سبز و چای سیاه از برنامه‌های گروه پژوهشی مذکور است.

رئیس پژوهشکده چای با اشاره به اندازه‌گیری صفت‌های کیفی چای برای انجام امور تحقیقاتی در گروه پژوهشی فیزیولوژی و تکنولوژی پس از برداشت، خاطرنشان کرد: مطالعه عواملی که بر کیفیت چای سیاه در مراحل تولید اثر می‌گذارد از جمله فعالیت‌های گروه پژوهشی فیزیولوژی و تکنولوژی پس از برداشت است.

آزادی یادآور شد: انجام کارهای تحقیقاتی در کارخانه‌های آزمایشی در مقیاس کوچک برای تولید چای با روش‌های «ارتدکس» و CTC با کمک ماشین چای‌سازی مینیاتوری از دیگر فعالیت‌های گروه پژوهشی فیزیولوژی و تکنولوژی پس از برداشت در پژوهشکده چای است.

وی با بیان اینکه پژوهشکده چای با هدف انجام امور تحقیقاتی چای و ارائه طرح‌های جدید به منظور بالا بردن کیفیت و کمیت چای استحصالی ایجاد شده است، اظهار کرد: ترویج روش‌های به‌زراعی و به‌نژادی کشت چای و ارائه خدمات فنی از دیگر فعالیت‌های پژوهشکده چای محسوب می‌شود./فارس

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.