چهارشنبه, 4 مهر 1403 Wednesday, 25 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43647 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2452×
بازنگری در لایحه قانون جامع مدیریت واحد شهری / در شهرها شاهد موازی‌کاری دستگاه های مختلف و عدم استفاده بهینه از منابع هستیم
15 مرداد 1395 ساعت: 1:20
شناسه : 11593
1

دومین نشست مشترک رؤسای شوراهای استان و شهرهای مراکز استان در قالب پنجاه و پنجمین اجلاس رسمی مجمع مشورتی به میزبانی شورا و شهرداری شهر زنجان با حضور حسینعلی خدایگانی رئیس شورای اسلامی استان گیلان برگزار شد. به گزارش “بامردم”،حسینعلی خدایگانی رئیس شورای اسلامی استان گیلان در گفت وگو یی ، اظهار داشت : بحث […]

پ
پ

photo_2016-08-05_01-15-39

دومین نشست مشترک رؤسای شوراهای استان و شهرهای مراکز استان در قالب پنجاه و پنجمین اجلاس رسمی مجمع مشورتی به میزبانی شورا و شهرداری شهر زنجان با حضور حسینعلی خدایگانی رئیس شورای اسلامی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش “بامردم”،حسینعلی خدایگانی رئیس شورای اسلامی استان گیلان در گفت وگو یی ، اظهار داشت : بحث جایگاه مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه کشور و برخی از طرح ها و لوایح مطرح در مجلس شورای اسلامی در خصوص شوراها و شهرداری ها و پیگیری تخصصی موضوعات جامعه شورایی کشور محور اصلی اجلاس زنجان بود .

وی با بیان لزوم ارتقاء جایگاه شوراها در برنامه ششم توسعه کشور و توجه خاص قانون اساسی به شوراها به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور، افزود : پراکندگی خدمات شهری و یکپارچه نبودن مدیریت شهری خسارت های هنگفتی به شهر وارد می کند.

رئیس شورای اسلامی استان گیلان گفت : نهادهای زیادی همانند آب و فاضلاب، برق، گاز، شهرداری و … در شهر فعال هستند و هر کدام به سبک خود عمل می‌ کنند و کارها برای انجام، از یک نقطه واحد هماهنگ نمی ‌شوند و عدم هماهنگی میان این نهادها، مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

خدایگانی با بیان اینکه مدیریت واحد شهری یک ضرورت برای شهرها محسوب می شود، گفت: فقدان این نوع از مدیریت در کشور روند توسعه در شهرها را کاهش می دهد؛ به گونه ای که امروزه در شهرها شاهد موازی‌کاری دستگاه های مختلف و عدم استفاده بهینه از منابع هستیم.

وی در این اجلاس به نمایندگی از جامعه شوراییان استان گیلان خواستار بازنگری در لایحه قانون جامع مدیریت واحد شهری و اجرایی نمودن هر چه سریعتر آن و موافقت مجلس درخصوص وا گذاری امور شهرها به شوراها و همچنین اصلاح ماده هشتاد قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور شد.

این اجلاس با حضور روسای شورا های استان ها و مراکز استان از سراسر کشور در روز های سیزدهم و چهاردهم در زنجان به مدت دو روز ادامه خواهد یافت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.