چهارشنبه, 4 مهر 1403 Wednesday, 25 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43647 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2452×
تهیه برنامه توسعه مکانیزاسیون تولید برنج در گیلان
16 مرداد 1395 ساعت: 1:49
شناسه : 11622
2

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تهیه برنامه توسعه مکانیزاسیون تولید برنج در راستای ارتقای بهره‌وری این محصول در استان خبر داد. به گزارش «بامردم»، حیدر کامیاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه اقدام‌های خوبی در زمینه توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در گیلان انجام شده است اظهار […]

پ
پ

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تهیه برنامه توسعه مکانیزاسیون تولید برنج در راستای ارتقای بهره‌وری این محصول در استان خبر داد.

به گزارش «بامردم»، حیدر کامیاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه اقدام‌های خوبی در زمینه توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در گیلان انجام شده است اظهار کرد: ارائه فعالیت‌های الگویی و شناسایی ماسین‌آلات مناسب با تلاش کارشناسان بخش کشاورزی در استان انجام شده است.

وی، آغاز معرفی ماشین‌های مناسب برای برنجکاری را از دهه 70 عنوان کرد و افزود: برنامه توسعه مکانیزاسیون تولید برنج در گیلان تهیه شده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شاهد مسیر توسعه مکانیزاسیون تولید برنج در استان هستیم، تصریح کرد: نظارت بر برداشت مکانیزه از موضوع‌های مهم در تولید برنج است.

کامیاب، برداشت مکانیزه برنج در شالیزار را دارای مشکلاتی خواند و بیان کرد: جدیتی که در نظارت برداشت گندم در کشور است در برداشت برنج وجود ندارد و هنوز به آن جدیت نرسیدیم.

وی، خواستار ارائه طرحی برای نظارت بر برداشت مکانیزه برنج در گیلان شد و گفت: اگر ضایعات کیفی در برنج اتفاق بیفتد در کاهش قیمت تاثیر بسیاری دارد و موجب کاهش درآمد برنجکاران می‌شود.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی برداشت برنج دستگاه‌های خشک‌کن شلتوک است، خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتباری برای نوسازی خشک‌کن‌ها اختصاص داده شده است.

کامیاب به شناسایی متقاضیان خرید خشک‌کن شلتوک برنج در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته متقاضیان مذکور به بانک‌ها معرفی شدند اما به دلیل اینکه پایان سال بود، خط اعتباری پرداخت تسهیلات مسدود شد.

وی با بیان اینکه بین بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی در پرداخت تسهیلات خرید دستگاه‌های خشک‌کن شلتوک اختلاف نظر وجود دارد، اظهار کرد: بانک کشاورزی معتقد است ماشین‌آلات مذکور در ردیف صنایع تبدیلی محسوب می‌شود اما کارشناسان جهاد کشاورزی اعتقاد دارند دستگاه‌های خشک‌کن جزو ماشین‌آلات پس از برداشت است.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی گیلان، استفاده از دستگاه خشک‌کن را به منظور کاهش رطوبت محصول برنج برای انبارداری عنوان کرد و افزود: از دستگاه خشک‌کن برای تبدیل شلتوک به برنج سفید استفاده نمی‌شود.

کامیاب با بیان اینکه خشک کردن شلتوک برنج به 48 تا 72 ساعت زمان نیاز دارد، تصریح کرد: اکنون برای خشک کردن شلتوک برنج 24 ساعت زمان در نظر می‌گیرند و این امر در کاهش کیفیت محصول تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.