چهارشنبه, 4 مهر 1403 Wednesday, 25 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43647 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2452×
دولت به مقوله گردشگری توجه ویژه ای دارد
18 مرداد 1395 ساعت: 12:41
شناسه : 11830
1

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:  دولت به مقوله گردشگری بعنوان یکی از بهترین راههای ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد مناسبات بین المللی توجه ویژه ای دارد به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده در گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به فصلی بودن صنعت گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی با تدوین بسته های […]

پ
پ

رضا-علیزاده،-مدیرکل-میراث-فرهنگی،صنایع-دستی-و-گردشگری-گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:  دولت به مقوله گردشگری بعنوان یکی از بهترین راههای ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد مناسبات بین المللی توجه ویژه ای دارد

به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده در گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به فصلی بودن صنعت گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی با تدوین بسته های سفر مناسب نقش بسزایی در رونق بیشتر سفرها در نیمه دوم سال خواهند داشت.

وی با اشاره به روند تغییرات صنعت گردشگری و نیز تاثیر آن در ذائقه سفر گردشگران، همگام شدن دفاتر خدمات مسافرتی با سرعت روند این تغییرات و بهره گیری از مباحث تخصصی روز دنیای گردشگری را مورد تاکید قرار داد.
علیزاده ادامه داد: امروزه برگزاری تورهای گردشگری با موضوعات و جنبه های مختلف کمک شایانی به رونق بخشی این صنعت نموده که در این زمینه باتوجه به ظرفیت بالای گردشگری گیلان، فرصتی مناسب برای معرفی مناطق کمتر شناخته شده استان مهیا شده است.
وی با تاکید بر توانمندسازی دفاتر گردشگری و همچنین آموزش به راهنمایان گردشگری را راهکاری مناسب در توسعه صنعت گردشگری داخلی دانست .
علیزاده از فعالیت گروهای غیرمجاز در امر تورگردانی بعنوان یکی از دغدغه های اصلی دفاتر خدمات مسافرتی گفت و افزود: اجرای غیرتخصصی تورهای غیرمجاز توسط افراد غیر حرفه ای، علاوه بر آسیب رساندن به این دفاتر، ایجاد بدبینی های فراوانی را به هرگونه فعالیت تورگردانی به دنبال دارد.
علیزاده با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در دولت تدبیر و امید گفت: دولت به مقوله گردشگری بعنوان یکی از بهترین راههای ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد مناسبات بین المللی توجه ویژه ای دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، به گستردگی فعالیت های قابل تعریف از مبدا تا مقصد گردشگری اشاره و اظهار کرد: در کنار توجه به جاذبه های گرشگری، توجه به مواردی همچون غذا، صنایع دستی و فرهنگ و آیین محلی می تواند چالش هایی همچون مهاجرت روستاییان به شهرها، از بین رفتن فرهنگ بومی و در ادامه از بین رفتن میراث کهن را کنترل کند.

وی، استفاده از راهبرد خاص همچون اطلاع رسانی جامع در بحث گردشگری و توسعه آن را راهکاری مناسب برای معرفی جاذبه ها ی استان دانست.
56دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال است.

انتهای پیام /*

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.