چهارشنبه, 4 مهر 1403 Wednesday, 25 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43647 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2452×
استاندار گیلان: توقف موقت صادرات کیوی از گیلان
20 مرداد 1395 ساعت: 1:05
شناسه : 11916
3

استاندار گیلان گفت : توقف صادرات کیوی به دلیل است که کیوی نارس به برند کیوی کشور آسیب وارد می‌کند. محمدعلی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی گیلان در سال 1393 که با حضور سفیر ایران در آذربایجان در استانداری برگزار شد اظهار کرد: این نشست در راستای ساماندهی و مدیریت صادرات به موقع […]

پ
پ

نجفی استاندار گیلان

استاندار گیلان گفت : توقف صادرات کیوی به دلیل است که کیوی نارس به برند کیوی کشور آسیب وارد می‌کند.

محمدعلی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی گیلان در سال 1393 که با حضور سفیر ایران در آذربایجان در استانداری برگزار شد اظهار کرد: این نشست در راستای ساماندهی و مدیریت صادرات به موقع محصول کیوی به کشورهای هدف و بحث و بررسی پیرامون استفاده از فرصت صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان یکی از قطب های تولید کیوی در کشور است تصریح کرد: صادرات کیوی نارس تاثیرات منفی در بازار و ذائقه مردم دارد.

استاندار گیلان بر تقویت صادرات در درازمدت تاکید کرد و گفت: توقف صادرات کیوی به دلیل است که کیوی نارس به برند کیوی کشور آسیب وار می کند.

نجفی با اشاره به بهترین زمان برای برداشت کیوی افزود: ماه آبان بهترین زمان برداشت کیوی است بنابراین پس از برداشت، صادرات کیوی انجام می شود تا هم از صادرات کیوی نارس جلوگیری شود و هم کیفیت محصول ارتقا یابد.

وی با اشاره به پروژه راه آهن قزوین – رشت – بندرانزلی و آستارا گفت: راه اندازی این پروژه در تقویت مناسبات گیلان با جمهوری آذربایجان موثر است.

نجفی از حضور پرفسور سمیعی در گیلان در دهم شهریور خبر داد و افزود: این مهم، فرصت خوبی برای شناساندن و معرفی نخبگان و اندیشمندان گیلانی به رسانه ها و مردم آذربایجان است.

وی بر تشکیل کارگروه بررسی وضعیت کیوی و توقف موقتی صادرات آن تا 15 آبان ماه تاکید کرد و افزود: این کارگروه به ریاست معاون برنامه ریزی استانداری تشکیل خواهد شد.

در پایان این جلسه مقرر شده هر 3 ماه یکبار چنین جلساتی با حضور سفیر ایران در آذربایجان در جهت بهبود روابط صادرات و واردات در استان گیلان برگزار شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.