چهارشنبه, 4 مهر 1403 Wednesday, 25 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43655 تعداد نوشته های امروز : 10 تعداد دیدگاهها : 2452×
برگزاری مراسم گرامیداشت روز دریای خزر(کاسپین )
23 مرداد 1395 ساعت: 2:02
شناسه : 12249
2

مراسم گرامیداشت روز دریای خزر(کاسپین )در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی برگزار شد به گزارش «بامردم»، همزمان با ۲۱ مرداد مراسم گرامیداشت روز دریای خزر(کاسپین ) در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی برگزار شد. بنا بر این گزارش ۲۱مرداد ماه روزی است که به نام دریای خزر نام گذاری شده است […]

پ
پ

IMG_20160812_122620-768x511

مراسم گرامیداشت روز دریای خزر(کاسپین )در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی برگزار شد

به گزارش «بامردم»، همزمان با ۲۱ مرداد مراسم گرامیداشت روز دریای خزر(کاسپین ) در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

بنا بر این گزارش ۲۱مرداد ماه روزی است که به نام دریای خزر نام گذاری شده است و همین راستا در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی که از پیشگامان حفظ محیط زیست و اکوسیستم ساحل خزراست به مناسبت روز ملی دریای خزرمراسمی به منظور بزرگداشت این روز با حضور معاونین و مدیران این سازمان ،فعالان زیست محیطی برگزار شد که با استقبال گردشگران و  خانواده ها روبرو شد .

در این مراسم برنامه های شامل ساخت مجسمه های شنی، مجسمه با مواد بازیافتی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری،توزیع بروشور های اطلاع رسانی و کارگاه آموزش حفظ دریای خزر با همکاری جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان  اجرا شد و در پایان مراسم از نفرات برتر  در زمینه های فرهنگی و ورزشی تجلیل شد.

گفتنی است کنوانسیون محیط زیست دریای خزر آبان ماه سال ۱۳۸۲ در تهران پس از برگزاری نشست‌‌های متعدد کارشناسان محیط زیست کشورهای ساحلی با هدف همکاری مشترک نسبت به حفاظت و احیای محیط زیست دریای خزر به امضا رسید.

این کنوانسیون در ۲۱ مرداد ماه سال ۸۶ با همکاری کشورهای حاشیه خزر لازم الاجرا شد و به همین مناسب از آن سال این کشورها تصمیم گرفتند این روز را به نام روز جهانی خزر نامگذاری و در آن روز جشنی به همین مناسبت در این کشورها برگزار شود.

از سال ۸۷ به بعد جشن روز جهانی دریای خزر در پنج کشور ساحلی برگزار شد و سازمان منطقه آزاد انزلی با همکاری سمن های زیست محیطی همانند سایر مناطق حاشیه خزر کشورمان ایران و کشورهای حاشیه خزر هر ساله برنامه های ویژه ای را به مناسبت این روز اجرا می کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.