چهارشنبه, 4 مهر 1403 Wednesday, 25 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43658 تعداد نوشته های امروز : 13 تعداد دیدگاهها : 2452×
واریز ۵۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران/ افزایش صرفه جویی واردات چای از ۲۵ میلیون دلار به ۷۵ میلیون دلار
25 مرداد 1395 ساعت: 23:52
شناسه : 12439
1

با واریز ۵۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران، تنها ۲۰ درصد از طلب دولت باقی مانده است. به گزارش «بامردم»، رییس سازمان چای کشور از پرداخت ۵۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: کل مطالبات سال جاری چایکاران ۱۸۲ میلیارد تومان بود که با پرداخت بیش از ۸۰ درصد آن، […]

پ
پ
دکتر محمدولی روزبهان (11)

با واریز ۵۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران، تنها ۲۰ درصد از طلب دولت باقی مانده است.

به گزارش «بامردم»، رییس سازمان چای کشور از پرداخت ۵۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: کل مطالبات سال جاری چایکاران ۱۸۲ میلیارد تومان بود که با پرداخت بیش از ۸۰ درصد آن، به ۱۵۰ میلیارد تومان می رسد، این درحالی است که میزان پرداختی ها در سال گذشته تا این زمان ۷۱ میلیارد تومان بود.
محمد ولی روزبهان افزود: تاکنون ۱۰۴ هزار تن برگ سبز چای کیفی برداشت شده که دارای ارزشی معادل ۱۸۲ میلیارد تومان است که در مقایسه با سال گذشته میزان تولید از رشد ۶۰ درصدی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: میزان پرداختی های مطالبات نیز در مقایسه با مدت مشابه گذشته از رشد ۱۱۰ درصدی برخوردار است.
روزبهان از شکسته شدن رکورد تولید برگ سبز چای خبر داد و ادامه داد: تولید ۱۰۴ هزار تنی برگ سبز چای در سال جاری، نسبت به تولید در چهار سال اخیر بی سابقه بوده است.
وی تصریح کرد: مساعدت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در تخصیص به موقع اعتبارات خرید تضمینی، اعتبارات به زراعی و پرداخت تسهیلات از محل صندوق حمایت از صنعت چای کشور باعث شد تولید مناسب رقم بخورد و روحیه امید به این صنعت برگردد.
 
پاسخ ۲۳ درصدی نیاز کشور به چای
رییس سازمان چای کشور یادآور شد: با تولید مناسب چای در کشور میزان صرفه جویی در واردات چای طی دو ساله اخیر به حدود ۷۵ میلیون دلار رسیده است، در حالی که سال قبل این صرفه جویی ۲۵ میلیون دلار بود.
روز بهان تأکید کرد: در سال ۱۳۹۳ حدود ۱۳ درصدد از نیاز کشور تامین شد و در سال پس از آن به ۱۸ درصد رسید و پیش بینی می شود که در سال جاری ۲۳ درصد از نیاز کشور پاسخ داده شود و شعار” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل “در این بخش نمود پیدا کند.
وی درباره تولید چای خشک طی سال های اخیر اظهار داشت: میزان تولید چای خشک در سال ۱۳۹۳ به ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن، در سال ۱۳۹۴ به ۱۹ هزار و ۶۰۰ تن و در سال جاری به ۲۴ هزار تن خواهد رسید. /ایانا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.