چهارشنبه, 4 مهر 1403 Wednesday, 25 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43665 تعداد نوشته های امروز : 20 تعداد دیدگاهها : 2452×
زباله‌ زخمی کهنه بر طبیعت قلعه رودخان + تصاویر
2 شهریور 1395 ساعت: 1:42
شناسه : 12950
2

زباله‌های سرگردان در طبیعت قلعه رودخان زخمی کهنه بر چهره زیبای طبیعت این منطقه شده است و خطری جدی برای محیط زیست این بخش به حساب می‌آید. قلعه رودخان یادگاری از دوران سلجوقیان در گیلان غرق در طبیعتی وهم انگیز بیشتر به خیال می مانست تا واقعیت، اما مدتها است که گلوی رودخانش را قوطی […]

پ
پ

زباله‌های سرگردان در طبیعت قلعه رودخان زخمی کهنه بر چهره زیبای طبیعت این منطقه شده است و خطری جدی برای محیط زیست این بخش به حساب می‌آید.

قلعه رودخان یادگاری از دوران سلجوقیان در گیلان غرق در طبیعتی وهم انگیز بیشتر به خیال می مانست تا واقعیت، اما مدتها است که گلوی رودخانش را قوطی های فلزی می خراشد و پای هر درخت هیرکانی جولانگاه بطری های آب معدنی و آبمیوه های مصنوعی است.
متاسفانه هر از گاهی چند وضعیت مکان هایی در گیلان به لحاظ زیست محیطی ناخشنود می شوند که در فاصله زمانی نه چندان دور که شاید به دو دهه نیز نرسد، آنچنان تازه و بکر بودند که حتی نامی بر آنها یافت نمی شد .
قلعه رودخان و ماسوله با جاذبه ای از نوع رئالیسم جادویی و چشم اندازهایی پرجاذبه که هر کدام گردشگران خاص خود را در دنیای نوین گردشگری طلب می کرد نیز از بحران زیست محیطی در امان نماندند، آن چنان که گویی زبان طبیعت دیگر شده و انسان ها از فهم آن عاجز گشته اند.
کمی پیش تر ، آن زمان که سخن از گیرایی های گیلان می شد؛ نام ماسوله و قلعه رودخان زیبا نگار گزارش های رسانه ای می شد اما با هجوم گردشگران گاه گردشگرنما، وضعیت زیست محیطی این جاذبه ها به گونه ای رخ نمود که می بایست نگران نسل نویی شد که مبادا چنین جاذبه های نایابی را – بدلیل اغماض و بی مسوولیتی امروزیان – با زباله سرایش کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.