اینستاگرام از هماکنون رقابت خود با یوتیوب را شروع کرد و این مسئله را با معرفی قابلیت به اشتراکگذاری ویدیوهای بلندمدت خود به نام IGTV به صورت همگانی اعلام کرد. از هماکنون کابران میتوانند تا حداکثر یک ساعت، ویدیوهای خود را آماده کرده و در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند. برای دسترسی به این قابلیت هماکنون شما میتوانید از طریق دکمهی هوماسکرین(Homescreen) اپلیکیشن اینستاگرام اقدام کنید.
مدیرعامل این پلتفرم در رابطه با قابلیت جدید این شبکهاجتماعی بیان کرد:
هماکنون زمان پیشرفت و متحول شدن ویدیوها است و IGTV برای تماشای ویدیوهای بلندمدت افراد مورد علاقه شما است.
IGTV چگونه کار میکند؟
IGTV به همه این اجازه را میدهد که ویدیوهای حداکثر یک ساعته را آماده کرده و منتشر کنند و هیچ محدویتی در زمینه برای افراد نیست و حتی در لحظه میتوان عضو این شبکه اجتماعی شد و از این قابلیت استفاده کرد.
با این که این قابلیت همین امروز برای گوشیهای اندرویدی و iOS و به صورت جهانی دردسترس قرار گرفته است، اما ممکن است در مناطق مختلف با کمی تاخیر در دسترس قرار بگیرد و به همین خاطر نباید نگران این مسئله باشید. این قابلیت از طریق یک دکمهی تلویزیون مانندی در بالای بخش مرتبط با استوریهای این اپلیکیشن در دسترس قرار خواهد گرفت.
البته مدیرعامل اینستاگرام در این رابطه به این نکته هم اشاره کرده است که آنان در نظر دارند که این قابلیت را در اپلیکیشن جداگانهای در دسترس قرار بدهند و این گونه بدون هیچ گونه مشکلی کاربران بتوانند از این قابلیت استفاده کنند. برای همین احتمالاً با لمس گزینهی گفته شده در اپلیکیشن اینستاگرام، شما به یک اپلیکیشن دیگر در گوشی خود هدایت خواهید شد و به همین خاطر نباید از این مسئله تعجب کنید.
با استفاده از IGTV، تولیدکنندگان محتوا میتوانند ضمن تولید ویدیوهای کاملاً متفاوت، لینکهای دلخواهی را هم در بخش توضیحات ویدیوهای خود درج کرده و کاربران خود را به هر جای دیگری که مایل هستند، هدایت کنند.
همچنان قابلیتهای تجاری غیرفعال است!
بر اساس گفتههای مدیرعامل این شبکهاجتماعی، با این که هماکنون تبلیغات وارد این قابلیت نشده است، اما در آیندهای نزدیک ما شاهد چنین چیزی خواهیم بود. البته او در ادامه به این نکته هم اشاره کرد که آنان بر خلاف فسیبوک، برای بازدید از ویدیوها مبلغی را به تهیه کنندگان ویدیو پرداخت نخواهند کرد و به همین خاطر میتوان این گونه برداشت که تنها راه درآمد در این پلتفرم را صرفاً تبلیغات و بازاریابی تشکیل خواهد داد.
با توجه به این که اینستاگرام در حدود ۱ میلیارد کاربر دارد، بدون شک IGTV به سرعت میتواند از طریق تولیدکنندگان محتوا به محبوبیت زیادی برسد و جدای از این که میتواند به منبع درآمدی برای آنها تبدیل شوید، این قابلیت را هم دارد که میزان مخاطبان این افراد را هم گسترش بدهد. همانگونه که اشاره کردیم، اینستاگرام به دنبال پیادهسازی سیستم درآمدزایی در IGTV است که در آن درآمد حاصل از تبلیغات، به صورت درصدی میان تولید کنندهی محتوا و آنان تقسیم خواهد شد.
هماکنون و بر اساس برآوردها، پیشبینی میشود که اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ در حدود ۵.۴۸ میلیارد دلار در آمریکا درآمد داشته باشد. هچنین با توجه به این که فیسبوک از سهامداران اینستاگرام به حساب میآید، سهام آنان با معرفی این قابلیت ۲.۲ درصد افزایش پیدا کرد و ارزش هر سهم آنان به نزدیک ۲۰۲ دلار رسید.
ثبت دیدگاه