حضور پررنگ اسپانسرها در تولید برنامههای گفتگو محور توأم با مسابقات پیامکی-اپلیکیشنی سبب ساز آن شده که به جای مجریان قدیمی تلویزیون این بازیگران سینما باشند که به عنوان مجری مورد استفاده قرار گیرند بلکه حجم تبلیغی اسپانسرها بیشتر شود.
این روند در عین حال که دلخوری مجریان قدیمی و پابه سن گذاشته تلویزیون را به دنبال دارد پرسشهایی را درباره مراودات مالی حضور بازیگران برای اجرا شکل داده است.
کاظم احمدزاده از مجریان باسابقه تلویزیون با نقد این بده بستانهای مالی از بازیگرانی گفته که برای اجرا در تلویزیون تا روزی ۲۵میلیون هم میگیرند. احمدزاده گفت: ما مجری داریم که بازیگر Actor است و در یک روز ۲۵ میلیون تومان میگیرد و حالا دو تا یا سه تا ضبط میکند. اینکه میگویم معمولی است یعنی تازه چهره آنچنانی هم نیست، اما برای یک مجری معمولی خیلی بخواهند پول بدهند دویست تومان سیصد تومان نهایتاً پانصد تومان است.
وی با انتقاد از انفعال رسانه ملی در مواجهه با چهرههای مشهور، تصریح کرد: سازمان صدا و سیما برای تربیت یک مجری میلیاردها تومان هزینه میکند، اما قدرت بازخواست آنان را در سرپیچی از اجرای یک برنامه ندارد.
احمدزاده با بیان اینکه تصمیم برای انتخاب مجری برنامهها کاملاً سلیقهای است، اظهار کرد: مثلاً یک نفر از من خوشش نمیآید و فرد دیگر بهعکس از من بسیار خوشش میآید، اصلاً آنقدر از من خوشش میآید که حتی راز بقا هم میدهد من اجرا کنم در حالی که من مجری برنامه اجتماعی هستم.
ثبت دیدگاه