یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41576 تعداد نوشته های امروز : 20 تعداد دیدگاهها : 2375×
فعالیت 606 دفتر پیشخوان خدمات دولت در گیلان / برون سپاری خدمات دولت یکی از شاخص های اصلی تقویت دولت الکترونیک
22 مرداد 1397 - 23:52
شناسه : 134964
0

مدیرکل ICT استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه، برون‌سپاری خدمات دولت از طریق دفاتر پیشخوان دولت را یکی از شاخص‌های اصلی تقویت دولت الکترونیک برشمرد.

پ
پ

image 2018 8 13 23 39 6 439 U86 - فعالیت 606 دفتر پیشخوان خدمات دولت در گیلان / برون سپاری خدمات دولت یکی از شاخص های اصلی تقویت دولت الکترونیک - استان گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در این نشست خبری که باهدف تشریح برنامه جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و برون‌سپاری خدمات دولت در دفاتر پیشخوان دولت با اصحاب رسانه برگزار شد به مهم‌ترین شاخص‌های حوزه ICT استان و همچنین اهم اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اشاره کرد.
توکلی در ابتدای این نشست ضمن تبریک به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار، برای دلسوزان و فعالان این حوزه آرزوی موفقیت و سربلندی و گزارشی در خصوص الزامات قانونی، تصویب نامه هیات محترم وزیران، بخشنامه سازمان اداری و استخدامی، نامه ابلاغی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز آیین‌نامه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و تکالیف حاکمیتی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تغییر ساختار، تشریح آیین‌نامه، قوانین و مقررات جدید حاکم بر دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی ارائه کرد.
وی برون‌سپاری خدمات دولت از طریق دفاتر پیشخوان دولت را یکی از شاخص‌های اصلی دولت الکترونیک برشمرد و افزود: هر چه خدمات و سرویس‌های ارائه‌شده توسط دستگاه‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود، دولت بهتر می‌تواند به تکالیف حاکمیتی خود پرداخته و با نظارت بر این دفاتر از طریق ادارات کل ارتباطات در استان‌ها خدمات خود را به نحو شایسته و سریع‌تر ارائه کند.
مدیرکل ICT استان، به شرایط جدید صدور مجوز دفاتر در شهرها و روستاها، حقوق شهروندی در خصوص اخذ خدمات از این دفاتر و مشکلات ایجادشده برای برخی از شهروندان به دلیل خریدوفروش وکالتی مجوزهای دفاتر اشاره و افزود: هم‌اکنون 606 دفتر پیشخوان خدمات دولت در حوزه شهر و روستا در حال فعالیت بوده که از این تعداد 428 دفتر در حوزه شهری و 178 دفتر در حوزه روستایی در حال فعالیت می‌باشد. البته تعدادی از این دفاتر در حوزه شهر و روستا غیرفعال است که فعالیت این دفاتر در حال بررسی برای واگذاری و یا ابطال مجوز می‌باشد.
فرزاد توکلی با تاکید بر نظارت بر ارائه خدمات مطلوب و رعایت حقوق شهروندان و لزوم افزایش خدمات قابل‌ارائه از طریق دفاتر پیشخوان دولت اظهار داشت: افزایش این‌گونه سرویس‌ها، باعث کاهش تصدی‌گری دولت، سهولت دسترسی و ارتقای سطح کیفیت خدمات به شهروندان و کاهش مراجعات مردم به دستگاه‌های اجرایی از طریق تجمیع خدمات قابل‌واگذاری در دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی باهدف کاهش هزینه تمام‌شده خدمات و جلوگیری از ترددهای غیرضروری در مراکز شهرها و استان خواهد شد.
وی از ایجاد و استفاده از فرم‌های الکترونیکی مربوط به دفاتر ICT روستایی و دفاتر پیشخوان دولت در سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به آدرس https://gilan.ict.gov.ir اشاره و افزود: هم‌اکنون تمامی فرم‌ها و فرآیند مربوطه از قبیل تمدید، انتقال و تغییر نشانی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و همچنین مشخصات دارندگان پروانه دفاتر فعال پیشخوان خدمات دولت به تفکیک شهرستان اطلاع‌رسانی شده است.
مدیرکل ICT استان، سامانه 195 و سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخش شکایات را آماده پذیرش مشکلات شهروندان و اطلاع‌رسانی دفاتر خدمات پیشخوان دولت برشمرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.