جمعه, 6 مهر 1403 Thursday, 26 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43676 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2453×
افتتاح پروژه بازآفرینی و بهسازی سبزه میدان کلانشهر رشت
7 شهریور 1395 ساعت: 14:42
شناسه : 13549
2

فاز دوم گام اول سند ملی بازآفرینی بافت تاریخی رشت شامل پروژه بازآفرینی و بهسازی سبزه میدان، با حضور محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در این کلانشهر افتتاح شد. به گزارش «بامردم»، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کلانشهر رشت در رابطه با این پروژه گفت: فاز دوم گام اول سند ملی بازآفرینی […]

پ
پ

فاز دوم گام اول سند ملی بازآفرینی بافت تاریخی رشت شامل پروژه بازآفرینی و بهسازی سبزه میدان، با حضور محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در این کلانشهر افتتاح شد.

به گزارش «بامردم»، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کلانشهر رشت در رابطه با این پروژه گفت: فاز دوم گام اول سند ملی بازآفرینی بافت تاریخی رشت که در ادامه پیاده راه فرهنگی این کلانشهر است، سبزه میدان را به خیابان علم الهدی متصل می کند.
عاطفه رمضان نیا چیرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پروژه بازآفرینی و بهسازی سبزه میدان رشت مواردی از جمله کف سازی، سنگ فرش و زنده کردن المان های دوران قاجار ، بهسازی محیطی، نورپردازی و نصب سردیس هایی از مفاخر و مشاهیر این کلانشهر لحاظ شده است.
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کلانشهر رشت اظهار داشت: با توجه به این که سبزه میدان رشت به عنوان اثر ملی به ثبت رسیده، در پروژه بازآفرینی و بهسازی آن تمام حساسیت های میراثی مورد توجه قرار گرفته است.
وی بیان داشت: در اجرای این پروژه سعی کرده ایم تا سبزه میدان را بر اساس معماری شهری دوره قاجار و پهلوی اول و بر اساس تصاویر قدیمی بازسازی کنیم.
پروژه پیاده راه فرهنگی رشت (پروژه ملی بازآفرینی بافت فرهنگی تاریخی رشت)به عنوان فاز اول سند ملی بازآفرینی این کلانشهر نوروز امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
در اجرای این پروژه شهرداری کلانشهر رشت نسبت به پیاده راه سازی در سه محور خیابان امام خمینی از دهنه بازار بزرگ تا میدان شهدای ذهاب، خیابان سعدی از دهنه استاد سرا تا میدان شهدای ذهاب و خیابان شریعتی تا میدان شهرداری اقدام کرد.
پروژه بازآفرینی و بهسازی سبزه میدان رشت نیز فاز دوم گام اول سند ملی بازآفرینی بافت فرهنگی تاریخی این کلانشهر را شامل می شود.

انتهای پیام /*

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.