جمعه, 6 مهر 1403 Friday, 27 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43676 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2453×
66 نفر از کشاورزان گیلان ثروتشان را آتش زدند
9 شهریور 1395 ساعت: 12:23
شناسه : 13735
2

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:66نفر از کشاورزانی که با سوزاندان ضایعات حاصل از برداشت برنج باعث آلودگی هوا شده بودند توسط ادارات محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند. به گزارش «بامردم»، قربانعلی محمدپور گفت:این اداره کل قبل از فصل برداشت برنج با برگزاری آموزش های محیط زیستی برای دهیاران و کشاورزان و توزیع […]

پ
پ

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:66نفر از کشاورزانی که با سوزاندان ضایعات حاصل از برداشت برنج باعث آلودگی هوا شده بودند توسط ادارات محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش «بامردم»، قربانعلی محمدپور گفت:این اداره کل قبل از فصل برداشت برنج با برگزاری آموزش های محیط زیستی برای دهیاران و کشاورزان و توزیع بروشور در بین روستاییان مبنی بر عدم آتش زدن کاه و کلش و تبیین مضرات آن و همچنین تشکیل کارگروه پسماند در استان و شهرستان ها جهت هم افزایی بین دستگاههای اجرایی اقدامات لازم و پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داد.

وی اضافه کرد:علیرغم کاهش آتش زدن کاه و کلش نسبت به سال گذشته متاسفانه برخی از کشاورزان نسبت به قوانین زیست محیطی توجهی نداشتند و اقدام به آتش زدن کاه و کلش کرده‌اند که از ابتدای برداشت برنج تاکنون تعداد 66 نفر از کشاورزان به جرم آلوده کردن هوا از طریق آتش زدن ضایعات کشاورزی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

محمدپور خاطرنشان کرد:این کشاورزان می توانستند با فروش کاه و کلش درآمد خوبی نصیب خود و خانواده شان کنند اما با آتش زدن آن این ثروت را دود کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد:با توجه به ماده 22 و 24 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر نوع انتشار و پخش مواد آلاینده هوا به محیط ممنوع است و با استناد به ماده 688 قانون مجازات اسلامی، متخلفین تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.