به گزارش ایرنا؛ محمد حسینی عصر دوشنبه در سومین جلسه شورای مهارت شهرستان صومعه سرا بیان داشت: عملیاتی کردن مهارت های آموزشی باید با توجه به نیازسنجی و گروه های هدف باشد.
وی خواستار همکاری تمامی نهادها در بحث مهارت آموزی شد و افزود: ظرفیت های اشتغال در هر شهرستان شناسایی و در حوزه مربوطه آموزش داده شود.
حسینی یکی از اهداف تدوین بسته سیاستی – حمایتی اشتغال توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را صیانت از مشاغل موجود و ایجاد اشتغال مولد و پایدار با توجه به نیاز بازار کار در کشور دانست.
فرماندار صومعه سرا نیز در این جلسه گفت: ایجاد اشتغال مولد و پایدار از دغدغه ها و توجه به منابع انسانی، ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در کشور از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است.
علی فتح اللهی با اشاره به اینکه آموزش سنتی و استاد و شاگردی ریشه کهن دارد، افزود: امروز نیز باید به این موضوع در قالب کارورزی و کارآموزی به نوجوانان و جوانان برای حضور موثر و اثربخش در عرصه اقتصادی کشور بیش از پیش توجه شود.
وی تولید علم را متناسب با بازار کار و نیاز جامعه ندانست و ادامه داد: دانشجویان زیادی بدون تخصص و مهارت مورد نیاز از دانشگاه ها و موسسات علمی فارغ التحصیل شده اند که توانایی لازم جهت حضور موثر در عرصه های اقتصادی و تولیدی را ندارند.
به گفته فتح الهی ، تا زمانی که تغییر نگرش در زمینه اشتغال و کسب وکار در جامعه ایجاد نشود، نهضت ایجاد اشتغال مولد و پایدار بوجود نخواهد آمد.
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود 564 کیلومتر مربع و سه بخش مرکزی ، تولمات و میرزاکوچک با دارا بودن نزدیک به 130 هزار نفر جمعیت، در 25 کیلومتری غرب گیلان واقع است.
ثبت دیدگاه