سرهنگ ” حسین محمدپور ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان این خبر گفت: رشد سریع صنعت موتورسیکلت در سالهای اخیر در ایران و استقبال مردم از آن بدون رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی با این وسیله نقلیه موجب شده که موتورسواران به عنوان دومین گروه از آسیب دیدگان تصادفات رانندگی در ایران شناخته شوند.
در این مراسم سرهنگ محمدپور نگاهی کوتاه به آمار تصادفات عابران پیاده و موتورسیکلت سواران داشت و عنوان کرد: در سال 97 در جادههای برون شهری استان 132 نفر عابر پیاده و 157 نفر راکب و ترکنشین موتورسیکلت بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند که بیشترین تصادفات عابران پیاده بین ساعت 16 الی 20 با 38 درصد و تصادفات موتورسیکلت بین ساعت 20 الی 24 با 34 درصد بوده که باید توجه خاصی نیز برای این قشر آسیبپذیر داشته باشیم.
این مقام انتظامی اظهار داشت: از مرداد ماه سال 97 آموزش کاربردی توام با اهدای کلاه ایمنی و نمایش فیلمهای تصادفات موتورسیکلت سواران و نصب شبنما آغاز شده و هفتمین جلسه در سال 1398 و در مجموع چهل و هشتمین جلسه در شهرستان لاهیجان روستای سوستان با حضور مسئولان محلی و موتورسواران برگزار و تعدادی کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت اهدا شد.
رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان گفت: هدف و چشم انداز اصلی طرح کاهش تلفات جانی ناشی از تصادف موتورسیکلتها با ترغیب استفاده راکبان از کلاه ایمنی و رعایت اصول و مقررات راهنمایی و رانندگی است تا همان طور که فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی در رانندگی با خودرو به یک رفتار فراگیر تبدیل شده به زودی راکبان موتورسیکلت نیز با استفاده از کلاه ایمنی به مانند یک همراه همیشگی، ایمنی، سلامت و آرامش را برای خود و سایران به ارمغان آورند.
ثبت دیدگاه