این جلسه به مناسبت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی با حضور مدیران ارتباطات و روابط عمومی شهرداریهای شرق استان گیلان در سالن جلسات شهرداری لاهیجان برگزار شد.
رییس اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان در این جلسه با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: روز روابط عمومی فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی در دستگاهها را مورد بررسی قرار دهیم و برای عملکرد بهتر این مجموعه تلاش کنیم.
وی افزود: روابط عمومیها به عنوان بازوان مدیران دستگاهها و شهرداران هستند و باید مورد اعتماد قرار گرفته تا بتوانند بهتر به وظایف خود بپردازند.
وی اضافه کرد: روابط عمومیها به دلیل اینکه دارای شغلی پر استرس و پر تنش هستند باید به عنوان شغل سخت و زیان آور شناخته شوند تا مدیران این بخش که در معرض آسیب دیدگی و بیماری هستند از مزایای سخت بودن این شغل استفاده کنند.
جهانگیربلورچیان گفت: برگزاری جلسات، مراسمها، برنامه ریزی حضور در نمایشگاهها، انتظار مدیران، انجام درست وظایف، خبرنویسی و ارتباط با رسانهها و ارباب رجوع، اقدام در مواقع بحرانی و دهها کار دیگر باعث شده تا مدیران و کارشناسان روابط عمومی در معرض فشار کاری و استرس زیاد قرار گرفته و این عوامل باعث شود که این شغل به عنوان سخت و زیانآور موردتوجه قرار گیرد.
وی افزود: اهمیت روابط عمومیها امروز دو چندان شده و روابط عمومیها نیازمند حمایت دولت، دستگاهها و مدیران هستند.
رییس اداره ارتباطات و امور بینالملل شهرداری لاهیجان با بیان اینکه روابط عمومیها نباید تنها به تبلیغ دستگاه خود پرداخته و بلکه باید مشکلات و نظر مردم را هم به دستگاه خود انتقال دهند، خواستار سعهصدر مسئولان برای شنیدن حرف مردم شد.
وی گفت: روابط عمومیها باید خود باوری داشته باشند و اگر باور قلبی برای انجام درست کار دارند به راه خود ادامه دهند و خود را به مدیران ثابت کنند تا مورد اعتماد قرار گیرند.
جهانگیربلورچیان از حمایت مسعود کاظمی شهردار لاهیجان از مجموعه اداره ارتباطات شهرداری لاهیجان قدردانی کرد و افزود: موفقیت اداره ارتباطات شهرداری لاهیجان تنها با حمایت کاظمی شهردار لاهیجان و اعضای شورای اسلامی شهر کسب شده است.
وی پیشنهاد کرد تا جلسات مدیران روابط عمومی شهرداریهای استان گیلان با حضور مدیر کل دفتر امور شهری استانداری و شهرداران برای توجه به بحث روابط عمومی در شهرداریها مورد پیگیری قرار گیرد.
در این جلسه مدیران روابط عمومی شهرداریهای رودسر، رودبنه، شلمان، کلاچای و آستانهاشرفیه و شورای اسلامی شهر لاهیجان و کارشناسان اداره ارتباطات شهرداری لاهیجان و نماینده خبرگزاری صداوسیما در لاهیجان در مورد مشکلات روابط عمومی صبحت کردند و خواستار توجه مدیران به روابط عمومی شهرداریها شدند.
تشکیل جلسات روابط عمومی شهرداریهای شرق گیلان به صورت فصلی، توجه مدیران استانی به روابط عمومیها به عنوان بازوان شهرداری، تشکیل دبیرخانه دائمی روابط عمومی شهرداریهای شرق گیلان در شهرداری لاهیجان، استفاده از تجربیات مفید شهرداریها، آسیب شناسی مشکلات روابط عمومی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
ثبت دیدگاه