سه‌شنبه, 1 آبان 1403 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43957 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2457×
انتقادات شدید نصرتی عضو شورای شهر لاهیجان از امور آبفا
11 تیر 1398 ساعت: 13:05
شناسه : 154996
3

رضا نصرتی عضو شورای شهر لاهیجان خواستار کمک و مساعدت نماینده شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری شهرستان لاهیجان به جهت رفع مشکلات شهروندان در حوزه امور آبفای شد.

پ
پ

رضا نصرتی - انتقادات شدید نصرتی عضو شورای شهر لاهیجان از امور آبفا - آب

رضا نصرتی عضو شورای شهر لاهیجان در جلسه شورای شهر لاهیجان که با حضور مدیر جدید آبفای شهرستان تشکیل شد، اظهار داشت: در گذشته در خصوص موضوعات مربوط به مشکلات شهروندان در حوزه امور آبفای بارها با مدیران آبفا و مدیرکل آبفای گیلان در فرمانداری صبحت شد و اکنون نیز این موارد مطرح است که ازجمله این موارد می‌توان به

1– پروژه فاضلاب بهداشتی به کجا رسیده است؟
2- چرا اجرای شبکه فاضلاب (صنعتی) بهداشتی به کندی اجرا می‌شود؟
3 – ورود فاضلاب به رودخانه‌های شهر در ضلع جنوبی و بوی نامطبوع در ضلع شمالی شهر تا کی ادامه دارد؟
4 – چرا اجرای شبکه فاضلاب بهداشتی در کوچه‌هایی که فاقد تأسیسات شبکه سنتی فاضلاب است، جزو اولویت نیست تا به نحوی مشکل ساکنین این کوچه‌ها مرتفع شود و شهرداری بتواند کارهای عمرانی نظیر آسفالت و فرش موزاییک را انجام دهد.
5 – عدم اجرای به موقع پروژه‌های امور آبفای و تأخیر در اجرای آنها باعث ایجاد خسارت هنگفت به شهرداری و شهروندان شده است.
6 – عدم لایروبی شبکه فاضلاب موجود در سطح شهر باعث بوی بد و با اندک بارندگی شاهد آب‌گرفتگی برخی معابر می‌باشیم
7 – در قبوض آب بها، هزینه انشعاب و هزینه دفع فاضلاب از شهروندان اخذ می‌گردد در حالی که بیشتر شبکه فاضلاب سنتی و بهداشتی به رودخانه شهر منتهی می‌گردد و امور آبفای هیچ‌گونه لایروبی و اقدام بایسته انجام نمی‌دهد.
8 – آیا اصولاً فاضلاب بهداشتی در شهرهای شمالی جوابگو می‌باشد (با توجه به اینکه رسوبات ساخت‌وسازها غالباً به فاضلاب شهری نفوذ می‌نماید و قطر لوله‌ها و تصفیه‌خانه جوابگوی دفع رسوبات و ماسه‌ها نبوده و در این طرح درجاهایی که شهرک‌سازی می‌شود امکان انجام آن وجود دارد یا خیر؟

9 – با توجه به اینکه شورا و شهرداری همواره به جهت رفع شکلات شهروندان، تمایل به همکاری با امور آبفای داشته و دارند، چگونه می‌توان مشکل فاضلاب و بوی نامطبوع مناطق حاشیه شهر از جمله کمربندی، عاقلیه، جمهوری، یوسف آباد فرهنگیان و.. را مرتفع نمود.
10 – چرا امور آبفای جهت جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه از حاشیه رودخانه از لوله‌های نمره 1000 استفاده و در یکجا تجمیع به‌صورت پمپاش به تصفیه خانه انتقال نمی‌دهند بهتر از این نیست شبکه گذاری کل شهر را شخم می‌زنند و تاکنون جوابی از اینکار گرفته نشده؟
لوله‌های انتقال آب قدیمی که از نوع آزبست بوده دچار شکستگی زیادی در طول سال می‌گردند آیا امور آبفای برنامه‌ای برای جمع‌آوری و جایگزین نمودن آنها دارد؟

رضا نصرتی در ادامه خواستار کمک و مساعدت نماینده شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری شهرستان لاهیجان به جهت رفع مشکلات شهروندان در حوزه امور آبفای شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.