یکشنبه, 18 شهریور 1403 Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43378 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2446×
مهم ترین فاکتورهای سئو برای گرفتن رتبه در گوگل
23 تیر 1398 ساعت: 20:24
شناسه : 155763
2

با سلام خدمت دوستان عزیز در این مقاله قصد داریم برای شما مهم ترین فاکتور های سئو را که توسط سایت wikidemy نوشته شده است را بگوییم، بعضی از این فاکتورها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و برخی کمتر، اما چیزی که مهم است این است که همه ی این فاکتور ها توسط گوگل تایید […]

پ
پ

آموزش سئو در پلتفرم آنلاین ویکی دمی wikidemy - مهم ترین فاکتورهای سئو برای گرفتن رتبه در گوگل - رتبه گوکل

با سلام خدمت دوستان عزیز در این مقاله قصد داریم برای شما مهم ترین فاکتور های سئو را که توسط سایت wikidemy نوشته شده است را بگوییم، بعضی از این فاکتورها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و برخی کمتر، اما چیزی که مهم است این است که همه ی این فاکتور ها توسط گوگل تایید شده است. پس اگر سئوکار هستید و یا قصد دارید که سایتتان را در نتایج گوگل بالا نگهدارید، می توانید از این فاکتور ها استفاده کنید. ما در این مقاله ۵۰ فاکتور را بررسی می کنیم اما تعداد کل این فاکتورها ۲۲۰ عدد است، سایر فاکتور ها را میتوانید در سایت ویکی دمی مشاهده نمایید، لینک سایت در آخر مقاله موجود است.

فاکتور های مربوط به دامنه (Domain Seo Factors)

1 - مهم ترین فاکتورهای سئو برای گرفتن رتبه در گوگل - رتبه گوکل

1- قدمت دامنه:

“تفاوت بین دامنه ای که شش ماه از عمرش گذشته در برابر دامنه یک ساله انقدر ها هم بزرگ نیست”.

طول عمر دامنه یکی از فاکتور های کم اهمیت در سئو است.

2- وجود کلمه کلیدی در دامنه:

بودن کلمه کلیدی در دامنه فاکتور خیلی مهمی نیست، اما می تواند یک سیگنال مثبت به گوگل باشد، بطور مثال اگر سایت شما در مورد موبایل است وجود کلمه mobile در دامنه می تواند به گوگل یک سیگنال مثبت بدهد.

3- شروع شدن دامنه با کلمه کلیدی:

وجود کلمه کلیدی در اول دامنه می تواند یک امتیاز مثبت نسبت به کسانی که کلمه کلیدی در دامنه خود ندارند باشد.

4- مدت زمان خرید دامنه :

صحبتی از گوگل:

دامنه های ارزشمند اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می شوند، در حالی که دامنه های کم اعتبار به ندرت بیش از یک سال استفاده می شود. بنابراین، تاریخی که یک دامنه در آینده به پایان می رسد، می تواند به عنوان یک عامل در پیش بینی مشروعیت یک دامنه مورد استفاده قرار گیرد.

 

5- کلیدواژه در Subdomain:

بر اساس تایید متخصصان سایت MOZ کلیدواژه ای که در زیر دامنه (subdomain) ظاهر می شود، رتبه بندی را افزایش دهد. ما در مورد subdomain بطور کامل در مقاله زیر دامنه (subdomain) چیست؟ توضیح داده ایم.

6- تاریخچه دامنه:

تاریخچه سایت ممکن است بعد از مدتی توسط گوگل باز گردد بنابراین حتماً تاریخچه دامنه ای که می خرید یا پر می کنید را در سایت های whois بررسی کنید، همچنین در موارد خاص ممکن است سایتی توسط گوگل جریمه یا اصطلاحاً پنالتی شده باشد، که این جریمه به شخص جدید نیز منتقل شود.

7- مطابقت كامل دامنه با کلمه کلیدی:

یکی بودن کلمه کلیدی بصورت دقیق با نام دامنه می تواند یک امتیاز مثبت برای شما باشد. البته اگر سایت ضعیفی نداشته باشید و سایر فاکتورهای سئو را درست رعایت کرده باشید، در غیر این صورت دچار جریمه از طرف گوگل خواهید شد. منظور از مطابقت کامل نام دامنه با کلمه کلیدی این است که فرض کنید شما سایت فروش موبایل دارید، انتخاب نام دامنه buymobile می تواند به گوگل بفهماند که دقیقاً سایت شما در مورد چیست.

8- مخفی کردن اطلاعات مالک دامنه:

درصورتی که اطلاعات دامنه خود را از دید موتور های جستجو مخفی کنید، ممکن است این کار به این موتور ها این مفهوم را برساند که این سایت قصد دارد خدمات غیر مجاز ارائه دهد و چیزی برای مخفی کردن دارد.

مت کاتز نقل قول کرده است:

“… وقتی که دامنه بعضی از سایت ها  را چک کردم، بیشتر آنها از ” سرویس حفاظت از حریم خصوصی “برخوردار بودند.  این نسبتا غیر معمول است … داشتن دامنه شخصي و حفاظت شده، به صورت خودکار بد نیست، اما هنگامی که شما دارای یک کسب و کار عمومی هستید و این مورد را استفاده می کنید، نشان می دهد که شما می خواهید چیزی را از کسی پنهان نمایید.

9- صاحب مجرم دامنه:

اگر گوگل یک فرد خاص را به عنوان یک اسپمر شناسایی کند، این امر كاملا منطقي است که سایر سایت های متعلق به آن شخص را نيز مورد بررسي قرار دهند.

10- توسعه TLD كشور ها:

داشتن دامنه سطح بالا با کد مخصوص هر کشور (.cn، .pt، .ca) می تواند به رتبه سایت برای آن کشور کمک کند … اما می تواند توانایی سایت را در سطح جهانی محدود کند. بطور مثال اگر در ایران فعالیت دارید و سایت شما تنها از ایران مشتری خواهد پذیرفت، استفاده از دامنه .ir می تواند به شما در رتبه بندی بهتر کمک کند، البته شما می توانید بطور دستی هم از طریق گوگل وبمستر ناحیه فعالیت خودتان را مشخص نمایید.

فاکتور های سئو صفحات سایت

2 - مهم ترین فاکتورهای سئو برای گرفتن رتبه در گوگل - رتبه گوکل

*11. کلیدواژه در عنوان شروع:

شروع عنوان مطلب با استفاده از کلمه کلیدی یا کلیدواژه یک سیگنال مثبت به گوگل می فرستد.

12- شروع عنوان با کلمه کلیدی:

این مسائل مربوط به سئو داخلی است، جهت آموزش سئو داخلی به ویکی دمی مراجعه نمایید، بر اساس صحبت های سایت Moz، عنوانی که با یک کلمه کلیدی شروع می شود، بهتر از عنوان هایی است که کلمه کلیدی به سمت انتهای عنوان رفته است.

13- کلمه کلیدی در توصیف صفحه (description):

گوگل از تگ meta description به عنوان یک سیگنال رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کند. با این حال، تگ توضیحات شما می تواند بر میزان کلیک (CTR)، که یک عامل رتبه بندی کلیدی است، تاثیر بگذارد.

14- کلید واژه در H1 وجود داشته باشد:

تگ های H1 در حقیقت عنوان دوم هستند. با توجه به نتایج حاصل از بررسی دقیق، Google همراه با عنوان شما (title)، از H1 شما ،به عنوان یک سیگنال مرتبط استفاده میکند. بهمین دلیل وجود کلمه کلیدی در عنوان دوم یا همان H1 می تواند به گوگل بفهماند موضوع صفحه در مورد چیست.

15- TF – IDF:

“چند بار کلمه کلیدی در یک سند ظاهر می شود؟”  زمانی که شما از یک کلمه خاص در محتوای خود استفاده می کنید و آن کلمه را بارها تکرار می کنید، در حقیقت به گوگل میفهمانید که این مطلب در مورد این کلمه کلیدی خاص است، بطور مثال ما در این مقاله از کلمه “فاکتور های سئو” بارها استفاده کرده ایم که نشان می دهد این مقاله در مورد فاکتورهای سئو توضیح داده است. گوگل برای فهمیدن موضوع مقاله از یک نسخه پیشرفته TF-IDF،استفاده می کند. ما در مقاله ی آموزش انتخاب کلمه کلیدی در مورد کلمات کلیدی در سئو بطور کامل توضیح داده ایم که میتوانید این مطلب رو هم مطالعه کنید.

16- طول محتوا:

محتوا های طولانی تر می توان گفت که جامع تر و کامل تر یک موضوع را بررسی کرده اند، البته این گفته ممکن است در مواردی اشتباه هم باشد، اما بیشتر مواقع درست است، تجربه نشان داده که محتواهای طولانی تر با توجه به الگوریتم های گوگل رتبه بهتری نسبت به محتواهای کوتاه تر می گیرند، البته نه هر محتوای بلندی! محتوایی که یک مطلب را بطور کامل پوشش دهد.

17- فهرست مطالب:

با استفاده از یک جدول مرتبط با محتوا ، گوگل بهتر ميتواند محتوای صفحه ی شما را درك كند.  همچنین می تواند در نمایش نتایج سایت شما را بهتر نمایش دهد:

3 - مهم ترین فاکتورهای سئو برای گرفتن رتبه در گوگل - رتبه گوکل

18- تراکم کلمات کلیدی:

بکار بردن زیاد کلمه کلیدی در الگوریتم های جدید گوگل دیگر مانند قبل نیست، یعنی دیگر نیاز نیست که شما بارها در محتوای خود از کلمه کلیدی استفاده کنید، البته توجه داشته باشید که استفاده بسیار زیاد از کلمه کلیدی در متن در حقیقت سوء استفاده از کلمه کلیدی تلقی می شود و ممکن است گوگل شما را بر اساس الگوریتم پاندا جریمه کند.

19-استفاده از LSI در محتوا:

کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کنند تا معانی مختلف، واژه هایی که بیش از یک معنی دارند،را به شما نشان دهد (مثلا: Apple Computer Company vs. Apple fruit) حضور / عدم وجود LSI احتمالا همچنین به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا عمل می کند، ما در مقاله LSI در سئو چیست؟ بطور کامل در مورد این مطلب توضیح داده ایم که می توانید این مقاله را هم بررسی کنید.

20- کلمات کلیدی LSI در title و description:

طبق محتوای صفحه وب، کلید واژه های LSI در برچسب هاي صفحه meta، احتمالا به گوگل کمک می کند تا بین کلمات با معانی بالقوه متعدد، قدرت تشخيص و انتخاب داشته باشد. همچنین می تواند به عنوان یک سیگنال مثبت جهت فهمیدن موضوع مطلب شما عمل نماید.

٢١. نوشتن مقالات بصورت عمقی: بين عمق موضوع و رتبه بندى هاى گوگل نوعى همبستگى و ارتباط وجود دارد. بنابراين صفحاتى كه همه ى زوايا را از نظر موضوعى پوشش ميدهند، نسبت به صفحاتى كه تنها يك موضوع را بررسى ميكنند، برتر هستند.

٢٢. سرعت لود شدن يك صفحه توسط HTML آن:

هم گوگل و هم بينگ سرعت لود شدن صفحه را يكى از فاكتورهاى رنك(رتبه) بندى صفحات قرار داده اند. اسپايدر و يا همان عنكبوتهاى موتورهاى جستجو وظيفه اشان اينست كه با توجه به كد HTML شما، سرعت تقريبى لود شدن صفحه را براورد كنند.

٢٣. سرعت لود شدن صفحه توسط Chrome: گوگل از Chrome user data هم براى بهتر حدس زدن زمان مورد نياز لود شدن يك صفحه استفاده ميكند. بدين ترتيب، ميتوانند بفهمند كه واقعا چقدر طول ميكشد كه صفحه ى مورد نظر براى استفاده ى كاربر لود شود.

 

٢٤. استفاده از AMP:

AMP درحاليكه يكى از فاكتورهاى مستقيم رنكينگ گوگل نيست، ميتواند يكى از مهمترينها در قسمت سوالات رايج اخبار گوگل، در نسخه ى لود شده در موبايل باشد.

٢٥. مطابقت نهاد ها:

آيا محتواى صفحه ى مورد نظر، با آنچه كه كاربر دنبالش است مطابقت دارد؟ در اينصورت، ممكن است كه رنك آن صفحه به خاطر كلمه ى كليدى اى كه مورد جستجو قرار گرفته كمى بهبود يابد.

 

٢٦. مرغ مگسخوار (هامينگ برد) گوگل:

اين تغيير الگوريتمى، به گوگل كمك كرد كه به چيزى فراتر از كلمات كليدى برسد. با تشكر از hummingbird امروزه گوگل ميتواند موضوع يك صفحه ى وب را بهتر متوجه شود.

 

٢٧. مطالب تكرارى:

مطالب كاملا شبيه به هم روى يك وبسايت (حتى وقتى كمى تغيير يافته باشد) ميتواند تاثيرى منفى روى آنچه كه از وبسايت در موتورهاى جستجو نمايان ميشود داشته باشد.

 

٢٨. Rel = Canonical:

اگر از آن استفاده ى درست شود، ممكن است گوگل از جريمه ى وبسايتتان بابت محتواهاى تكرارى چشم پوشى كند.

 

٢٩. بهينه سازى تصويرى:

تصاوير، بسته به نامشان، متون مربوطه شان، عنوان، توضيحاتشان و شرحشان، هميشه براى گوگل سيگنال هاى مهمى ميفرستند.

 

٣٠. آپدیت مستمر نوشته ها:

آخرين آپديت هاى الگوریتم گوگل كافيين، مخصوصاً براى جستجوگرانى كه به وقتشان اهميت ميدهند بسيار مهم است. با مورد توجه قرار دادن اهميت اين فاكتور، گوگل تاريخ آخرين آپديت برخى صفحات را نشان خواهد داد.

 

٣١. قدرت و اهميت به روزرسانى محتواها:

اهميت به روزرسانى و تغيير محتوايى هم يكى از فاكتورهاى نشانگر تازگى اطلاعات يك صفحه است. كم كردن يا بيشتر كردن كل بخش يك محتوا بسيار مهم تر از جابجا كردن ترتيب چند كلمه يا تصحيح يك اشتباه تايپيست.

 

٣٢. به روزرسانى تاريخ صفحات:

در طول زمان، چندبار يك صفحه به روزرسانى شده؟ روزانه؟ هفتگى؟ يا اينكه ٥سال يكبار؟ تكرر به روزرسانى شدن يك صفحه نيز يكى از فاكتورهاى مهم است.

 

٣٣. برجستگى كلمات كليدى:

اينكه در ١٠٠كلمه اى اول يك محتوا يك كلمه ى كليدى آمده باشد، قطعا در رتبه بندى صفحات اول در گوگل موثر است.

 

٣٤. كلمات كليدى در تگهاى H2 و H3:

اينكه كلمه ى كليدى مورد استفاده تان در يك فرمت H2 يا H3 به عنوان سرتيتر شناخته شود، ممكن است نشانى از ضعيف بودن ارتباطش با موضوع محتوا باشد. درواقع، جان مولر ادعا دارد كه:

 

٣٥.كيفيت و قدرتي كه سايت ها توسط لينك خارجي كسب ميكنند:

خيلي از سئوكارها معتقدند كه لينك دادن به سايت هاي قدرتمند تاثيرات مثبتي روي سئوي سايت دارد و باعث رتبه بندي بالاتر در گوگل ميشود.

 

٣٦.موضوع لينك هاي خارجي:

با توجه به الگوريتم Hillop (لينك)، گوگل ممكن است از محتواي صفحاتي كه در وبسايتتان به آنها لينك ميدهيد، به عنوان يك سيگنال مرتبط استفاده كند. براي مثال، اگر يه صفحه اي با محتواي در رابطه با خودرو داشته باشيد و در آن به يك صفحه ي با محتواي مربوط به فيلم لينك دهيد، گوگل ممكن است فكر كند كه صفحه تان در رابطه با فيلم هاي ماشيني است، نه اتوموبيل!

 

٣٧.گرامر و املا:

يكي از علائم كيفيت سايت گرامر و املاي صحيح است.

 

٣٨.محتوای تولید خودتان:

آيا محتوايتان را خودتان نوشته ايد؟ اگر محتوايتان را از يك صفحه ي ايندكس شده كپي كرده باشيد، در رتبه بندي گوگل قرار نخواهيد گرفت. يا حتي ممكن است صفحه تان توسط ربات هاي گوگل برسي و ايندكس نشود.

 

٣٩.نسخه ي موبايل-فرندلي:

الگوریتم موبايل فرندلي كه اغلب با عنوان Mobilegeddon ناميده ميشود، صفحاتي را كه براي موبايل بهينه شده اند را به درستي به روزرساني ميكند.

 

٤٠.قابليت استفاده با موبايل:

وبسايت هايي كه كاربران ميتوانند با استفاده از موبايل براحتي به آن دسترسي داشته باشند، طبق الگوريتم Mobile-first index گوگل، جايگاه بالاتري خواهند داشت.

 

٤١. محتواهاي “نهان” در موبايل:

محتواهايي كه در موبايل نهان هستند، به نسبت محتواهاي آشكار، احتمال ايندكس شدن كمتري دارند. اگرچه اخيراً يك جستجوگري اظهار داشته كه اين محتواهاي نهان مشكلي ندارند، اما به هر حال محتوايي كه مهم باشد، بايد آشكار باشد.

 

٤٢.محتواهاي مكمل كمك كننده:

يكي از شاخص هاي كيفيت سايت و رتبه بندي خوب در گوگل، داشتن محتواهاي مكمل در وبسايت است. محتواهاي مكمل شامل مبادلات ارز، حسابگرهاي بهره وام و دستورالعمل هاي تعاملي ميشود.

 

٤٣. محتواهايي كه در پنجره مخفي هستند:

اگر كاربران مجبور باشند كه براي خواندن محتوايتان روي يك پنجره كليك كنند، آن محتواي درواقع مخفي، ممكن است توسط گوگل ايندكس نشود.

 

٤٤. تعداد لينك هاي خارجي:

داشتن لينك هاي خارجي زياد در به رتبه بندي صفحه لطمه ميزند.

 

٤٥.مولتي مديا:

داشتن ويدئو، تصوير و ديخر مولتي مدياها ميتوانند به كيفيت محتوا كمك كنند. ارتباط بين مولتي مديا و رتبه بندي را ميتوانيد در تصوير زير مشاهده كنيد:

4 - مهم ترین فاکتورهای سئو برای گرفتن رتبه در گوگل - رتبه گوکل

٤٦. تعداد لينك هايي كه از درون وبسايت به صفحات دروني وبسايت ميدهيم(لينك هاي داخلي):

تعداد لينك هايي كه در يك محتوا به يك صفحه دروني سايت ميدهيم، در واقع اهميت آن صفحه را نشان ميدهد. هرچه تعداد لينك ها به يك صفحه بيشتر باشد، آن صفحه از اهميت بيشتري برخوردار است.

 

٤٧. كيفيت تعداد لينك هايي كه از درون وبسايت به صفحات دروني وبسايت ميدهيم:

اگر در محتوا يا مقالات به صفحات معتبر دروني وبسايتتان لينك دهيد،تاثير گذارتز است به نسبت زماني كه به صفحات غيرمعتبر وبسايتتان لينك دهيد.

 

٤٨. لينك هاي خراب:

وجود تعداد زيادي لينك خراب نشان دهنده ي يك وبسايت رها شده است!  google rater guidelines document، براي سنجيدن كيفيت صفحه اصلي يك وبسايت، از لينك هاي خراب موجود در آن سايت استفاده ميكند.

 

٤٩.reading level:

در اينكه گوگل reading level يك وب پيج را ارزيابي ميكند شكي نيست. حتي در گذشته آمارش را در اختيارتان قرار ميداد اما هميشه بر سر اينكه اطلاعات reading level چه چيز را نشان ميدهند بحث بوده است. عده اي معتقدند كه داشتن يك reading level بنيادي باعث ميشود كه در رتبه بندي جايگاه بهتري داشته باشيد ،از آنجايي كه براي عمده ي مردم جذاب است. عده ي ديگر محتوا و reading level بنيادي را وابسته ميدانند

٥٠. لينك هاي وابسته:

لينك هاي وابسته به تنهايي به سايت شما لطمه اي وارد نميكنند. اما اگر تعدادشان بيش از حد باشد ممكن است الگوريتم گوگل براي اطمينان از اينكه شما يك سايت وابسته نيستيد، به علائم كيفي ديگري روي وبسايتتان دقت كند.

سایر فاکتورهای سئو را میتوانید در سایت ویکی دمی مشاهده نمایید.

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.