یکشنبه, 25 آذر 1403 Sunday, 15 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 44668 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2505×
محصولات جدید «سایپا» در راه بازار
22 آبان 1398 ساعت: 0:49
شناسه : 161631
5

با توجه به‌برنامه گروه خودروسازی «سایپا» برای عرضه چندین محصول جدید درسال‌های آتی، واحد تحقیق‌وتوسعه مگاموتور درحال‌حاضر چندین پروژه مهم را در زمینه داخلی‌سازی قطعات و مجموعه‌های موتور و گیربکس محصولات این گروه در دست اجرا دارد

پ
پ

سایپا - محصولات جدید «سایپا» در راه بازار - سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا برای چندمین‌بار دریک‌ماه اخیر و به‌منظور نظارت برروند ساخت موتور و قوای محرکه محصولات جدید سایپا، از واحد تحقیق و توسعه شرکت مگاموتور بازدید کرد.

سیدجواد سلیمانی دراین بازدید در جریان آخرین اقدامات صورت‌گرفته در زمینه بومی‌سازی و توسعه موتور و قوای محرکه محصولات فعلی و آینده گروه خودروسازی سایپا قرار گرفت.

همان‌طور که درچهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو نیز شاهد نمونه‌های آن هستیم، واحد تحقیق و توسعه مگاموتور درحال‌حاضر چندین پروژه مهم را در زمینه داخلی‌سازی قطعات و مجموعه‌های موتور و گیربکس محصولات گروه خودروسازی سایپا دردست اجرا دارد و با توجه به‌برنامه این گروه برای عرضه چندین محصول جدید درسال‌های آتی، طراحی و ساخت این قطعات درکشور با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی دراین شرکت تعریف شده است.

از کوییک R و تیبا۲ پلاس تا SP۱۰۰

درحال‌حاضر ارتقای استانداردها و کارایی مجموعه موتور و قوای محرکه محصولات فعلی سایپا درکنار طراحی و ساخت موتور و متعلقات خودروهای آینده گروه سایپا با تکیه براستانداردها و قابلیت‌های روز جهانی،‌ از جمله اهداف مگاموتور و واحد تحقیق و توسعه این شرکت محسوب می‌شود. بنابراین باید منتظر شنیدن اخبار تازه‌ای از محصولات جدید سایپا همچون کوییک R، محصول پارس‌خودرو، تیبا۲ پلاس و نیسان‌دیزل یورو ۵ محصول زامیاد باشیم تا اندک‌اندک موعد به‌جریان افتادن پلت‌فرم مدرن و به‌روز SP۱۰۰ (رهام) نیز برسد.

برهمین‌اساس، مدیرعامل پارس‌خودرو به‌تازگی خبر داده است: «مدل جدیدی از محصول جدید گروه خودروسازی سایپا در شرکت پارس‌خودرو تولید شده و تا پایان سال ۹۸ به‌بازار عرضه می‌شود.»

به‌گفته علی شیخ‌زاده با وجود اینکه محصول کوییک به‌تازگی درگروه خودروسازی سایپا تولید و عرضه شده، اما با توجه به‌بازخوردهای مناسبی که از مشتریان دریافت شده است و همچنین تاکید تیم مدیریتی جدید سایپا بر افزایش رضایتمندی مشتریان، مدل جدیدی از این خودرو درشرکت پارس‌خودرو تولید خواهد شد.

شیخ‌زاده با بیان اینکه این مدل از محصول کوییک با نام کوییک R نام‌گذاری شده، افزوده است: «ازآنجاکه خودرو کوییک به‌دلیل شرایط ظاهری مورد استقبال جوانان و بانوان قرار گرفته، درمدل جدید تغییراتی در رنگ‌های بیرونی و داخلی این خودرو ایجاد شده است تا به‌جذابیت ظاهری آن افزوده شود.»

وی بیان کرده است: «به‌دلیل نگاه سرمایه‌ای به‌خودرو درسال‌های گذشته، رنگ سفید، رنگ غالب درخودروهای کشور بوده است، اما گروه خودروسازی سایپا درادامه روند جدید و تحول‌گرای خود تصمیم گرفته است محصول کوییک را علاوه‌بر رنگ‌های معمول، با مدل‌های دورنگ دربدنه خارجی و تریم داخلی نیز تولید و عرضه کند. البته به‌جز تغییر رنگ دربدنه و تریم داخلی کوییک R نسبت به‌نسخه فعلی کوییک، برخی آپشن‌ها مانند رینگ آلومینیومی نیز به این خودرو اضافه شده است تا به‌جذابیت ظاهری آن کمک کند.»

کاهش عرضه؛ شایعه‌ای که صحت ندارد

علاوه‌براعلام برنامه برای عرضه محصولات جدید، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا از تحویل حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو به مشتریان درمهرماه ۹۸ خبر داده و گفته است: «باتوجه به‌تاکید مدیریت ارشد گروه، اجرای سیاست عرضه مستمر محصولات و تسریع درتحویل خودروهای معوق درسایپا با جدیت دنبال می‌شود.»

حسین کاظمی با تکذیب برخی اظهارات و نقل‌قول‌ها درخصوص کاهش عرضه خودروسازان درروزهای اخیر، افزوده است: «این‌گونه اظهارات یا ناشی از ناآگاهی این افراد بوده یا ناشی از تلاش برای ایجاد جو روانی در افکار عمومی درجهت اهدافی خاص است؛ چراکه درصنعت‌خودرو هیچ‌سودی درکاهش عرضه محصولات به‌بازار وجود ندارد و بابت هرگونه تاخیر باید جریمه‌ای به‌مشتریان پرداخت شود.»

وی همچنین به‌پاسخ‌گویی کامل به‌همه تعهدات مربوط به سال ۹۷ اشاره کرده و گفته است: «درحال‌حاضر تیم جدید مدیریتی سایپا تلاش می‌کند با تسریع درتحویل خودروهای قابل تولید، تعهدات برجای‌مانده از گذشته را که به‌دلیل بی‌تدبیری‌های قبلی صورت گرفته است، روزبه‌روز کاهش دهد.»

وی افزود: «اجرای برنامه تولیدی عبور مستقیم و نهضت تکمیل‌کاری خودروهای ناقص درسطح گروه خودروسازی سایپا زمینه بهبود شرایط این مجموعه درزمینه تحویل به‌مشتریان را فراهم کرده است.»

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا تاکید کرده است این گروه خودروسازی رویه کنونی را با هدف کاهش فاصله میان قیمت کارخانه و بازار، از بین بردن التهابات قیمتی و خروج کنترل قیمت‌ها از دست واسطه‌ها ادامه خواهد داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.