شنبه, 14 مهر 1403 Saturday, 5 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43786 تعداد نوشته های امروز : 10 تعداد دیدگاهها : 2455×
خطر سفر با هواپیما در زمان همه گیری ویروس کرونا
30 اردیبهشت 1400 ساعت: 6:15
شناسه : 183860
0

طبق گفتۀ مرکز کنترل و پیشگیری در کشور آمریکا، مسافران هوایی و دیگر حمل و نقل ها، باید به طور مرتب دستان شان را بشویند و فاصلۀ اجتماعی را رعایت کنند و حتماً از ماسک و یک پوششی برای صورت استفاده نمایند .

پ
پ

11 1 - خطر سفر با هواپیما در زمان همه گیری ویروس کرونا - بیمه سفر

مسافرت با هواپیما که فرد مجبور به گذراندن وقت در پایانه فرودگاه و محیط داخل هواپیما دارد،  در این مواقع مسافر با افراد دیگر هم در تماس است . بر اساس گفتۀ مرکز کنترل و پیشگیری در ایالت متحدۀ آمریکا ، معمولاً ویروس و میکروب های دیگر ، زمانی که در هواپیما هستید چون گردش هوا انجام می شود ،میکروب ها و ویروس ها پخش نمی شوند و پرسنل هواپیما هم تمام سطوح را به طور مرتب تمیز می کنند . بعضی از شرکت های هوایی ، صندلی های وسط هواپیما را خالی کرده اند . یا ظرفیت مسافر را پائین آورده اند و تمام شرکت های هواپیمایی هم تمام مسافران را مجبور به استفاده از ماسک کرده اند ،زیرا احتمال ابتلا به این ویروس کرونا را کم می کند.

طبق گفتۀ مرکز کنترل و پیشگیری در کشور آمریکا، مسافران هوایی و دیگر حمل و نقل ها، باید به طور مرتب دستان شان را بشویند و فاصلۀ اجتماعی را رعایت کنند و حتماً از ماسک و یک پوششی برای صورت استفاده نمایند . حال اگر به صابون و آب برای شست و شو دسترسی ندارند ،حتماً از یک مادۀ ضدعفونی کننده مانند الکل 60 درصد به بالا استفاده نمایند و یا به همراه داشتن یک دستمال ضدعفونی کننده محل نشستن خود را تمیز نمایند.

البته باید بدانید که اکثر کشورها برای افرادی که قصد مسافرت به آن کشور را دارند تقاضای بیمه سفر می کنند. داشتن بیمه سفر با پوشش بیماری کرونا به مسافران این امکان را می دهد که در صورتی که در حین سفر دچار بیماری کرونا شدند، بتوانند از پوشش های بیمه مسافرتی استفاده کرده و هزینه های مربوط به قرنطینه و یا درمان بیماری را به راحتی پرداخت کنند. به این صورت است که آرامش در سفر با بیمه سفر امکان پذیر می شود. البته برای کشورهایی هم که داشتن بیمه مسافرتی اجباری نیست، توصیه می شود که خودتان این بیمه نامه را قبل از سفر تهیه کنید و با خیال راحت مسافرت خود را به انتها برسانید. بیمه مسافرتی معمولاً برای تمام کشورهای دنیا قابل استفاده است و برای مدت زمانی که قصد دارید در آن کشور حضور داشته باشید صادر می شود.

سعی کنید در هواپیما از سرویس بهداشتی استفاده نکنید.

نکته : توجه داشته باشید در صورت ضرورت سفر کنید و برای انجام کارهای ساده و متفرقه و تفریح و سفر با هواپیما و یا هر وسیلۀ نقیلۀ دیگر استفاده نکنید .

طبق تحقیقات صورت گرفته ، افرادی که در کنار پنجره می نشینند ،احتمال ابتلا به بیماری در آن ها بسیار کم می باشد ،زیرا آنها کمتر بلند می شوند . اما مسافران در راهروها بیشتر برای انجام کارهایشان از سر جای خود بلند می شوند .

 طبق تحقیقات صورت گرفته، خدمه پرواز مبتلا به ویروس کرونا ، احتمال انتقال این بیماری را به دیگران بسیار دارد . زیرا این افراد دائماً در حال جا به جا شدن هستند و با همه مسافران در ارتباط بوده و از طریق دست می توانند تمام وسایل را آلوده کرده و بیماری را انتقال دهند.

 

ثبت دیدگاه

1 دیدگاه برای “خطر سفر با هواپیما در زمان همه گیری ویروس کرونا”
  1. با این وضعیتی که ایرلاین های ایرانی دارن، واقعاً ریسک بالایی داره که در زمان شیوع بیماری با هواپیما مسافرت کنی. تصاویری اومده بود که بدون اینکه فاصله اجتماعی رو رعایت کرده باشن، مدت زیادی مسافران رو توی هواپیما با حداکثر ظرفیت منتظر نگه میدارن. یا اینکه اصلاً توی بعضی از پروازها، صندلی ها ضدعفونی نمیشن.

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.