شنبه, 14 مهر 1403 Saturday, 5 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43786 تعداد نوشته های امروز : 10 تعداد دیدگاهها : 2455×
آشنایی با پکینگ فیلمی کولینگ تاور
1 خرداد 1400 ساعت: 1:21
شناسه : 183915
2

پکینگ از مهم‌ترین قطعات در کولینگ تاور فایبرگلاس است که انواع پکینگ های کولینگ واتر یا تاور دو وظیفه بسیار مهم و اساسی را به عهده دارد. ابن وظایف عبارتند از افزایش سطح تماس آب و هوا در برج خنک کن، و افزایش زمان برخورد هوا و آب در کولینگ تاور. سطح پر کن ها در کل به دو نوع پکینگ فیلمی یا آبشاری، و پر کننده اسپلش ضد رسوب کولینگ واتر تقسیم بندی می‌شوند.

پ
پ

پکینگ از مهم‌ترین قطعات در کولینگ تاور فایبرگلاس است که انواع پکینگ های کولینگ واتر یا تاور دو وظیفه بسیار مهم و اساسی را به عهده دارد. ابن وظایف عبارتند از افزایش سطح تماس آب و هوا در برج خنک کن، و افزایش زمان برخورد هوا و آب در کولینگ تاور. سطح پر کن ها در کل به دو نوع پکینگ فیلمی یا آبشاری، و پر کننده اسپلش ضد رسوب کولینگ واتر تقسیم بندی می‌شوند.

 متریال سازنده پکینگ فیلمی از PVC و PP است و برای ساخت و تولید این نوع گرید مدیا خنک کاری ورقه های پلیمری استفاده می‌گردد. سطح پرکن ها عمدتا با دستگاه‌های تزریق پلاستیک تولید می‌شوند. ورقه هایی که به فاصله بین آنها در پکینگ فیلمی گام می‌گویند. برای درک بهتر ای نکته اگر توجه کرده باشید. زمانی‌که از بالا به پکینگ فیلمی کولینگ تاور نگاه می‌کنید. شش ضلعی هایی می‌بینید که به شکل لانه زنبور در کنار هم قرار گرفته اند. فاصله بین دو ضلع مقابل را گام می‌گویند. گام ها بر حسب میلیمتر هستند.

1 13 - آشنایی با پکینگ فیلمی کولینگ تاور -

آشنایی با پکینگ فیلمی گام 19 کولینگ تاور

سطح پرکن گام 19 کولینگ واتر برای استفاده در انواع کولینگ تاورها مناسب است. و در برج های هیبریدی، مخروطی، مکعبی و سلولی از گام 19 استفاده کرد. این مدل دارای 15 ورقه فیلمی در ضخامت 450 میکرون می‌باشد. با جوش خاصی به هم وصل می‌شوند. پکینگ کولینگ تاور با گام 19 از پر کاربرد ترین گرید های پی وی سی مدیا در این دستگاه است.

مزایا و معایب سطح پرکن کولینگ واتر تاور

بزرگترین مزیت این نوع، راندمان بالاتر تبخیر نسبت به سطح پر کن اسپلش است. و بزرگترین عیب این نوع، مسدود شدن حفره‌ها به دلیل تشکیل رسوب در گذر زمان است. لازم به ذکر است که پر کننده های آبشاری انواع و اندازه‌های مختلفی از حفره‌ها هستند. که هرکدام کاربرد متفاوتی دارند اما اصول خنک سازی یکسان می‌باشد.

مزایای پکینگ فیلمی یا آبشاری کولینگ تاور

  • توانایی ساخت در بلوک های مختل
  • بازدهی بالا و وسیع در ابعاد کوچک
  • قابل استفاده در جریان مخالف و متقاطع
  • نصب آسان و سریع
  • قیمت مناسب
  • معایب
  • گرفتگی در زمان استفاده در آب با سختی بیشتر از 150
  • ایجاد افت فشار هوا بیشتر
  • جایگزین بعد 3_4 سال

علت نام‌گذاری این نوع سطح پرکن  به دلیل شرایط کار آن در رابطه با سیال خنک کن می‌باشد. زمانی‌که آب روی این پکینگ ها توسط نازل پاشیده می‌شود، یک فیلم آب روی ورقه ها شکل می‌گیرد که تشکیل این فیلم سبب افزایش سطح هوازگی و افزایش سطح تبخیر می‌شود که در نهایت آب با گذر از پکینگ فیلمی کولینگ تاور به آرامی و با راندمان بالا دچار خنک شدن سیال می‌شود. سپس آب در تشتک که در پایین برج قرار دارد، جمع می‌شود و به سبب یک پمپ به سمت سیستم مولد گرما هدایت می‌شود.

متریال سازنده پکینگ فیلمی کولینگ تاور

جنس این نوع پکینگ فیلمی کولینگ واتر عمدتا از ورق های پلیمری متریال PVC یا پلی پروپیلن با ضخامت 400 تا 500 میکرون است، شکل ظاهری آن‌ها به صورتی است که آب بتواند به شکل لایه‌های نازک درآید. این نوع پکینگ مقاومت کم‌تری دارد چون ورقه‌های پلیمری متریال PVC با چسب به هم وصل می‌شوند. اما در مقابل عواملی چون چربی ها، روغن‌ها و اسیدها بسیار با دوام و قابل بازیافت هستند. سطح پرکن هایی که از جنس پلی پروپیلن می‌باشند با جوش حرارتی به هم وصل می‌شوند، استحکام و دوام بیشتری نسبت به جنس پی وی سی دارند. توجه داشته باشید که ورقه های پکینگ فیلمی کولینگ تاور باید با فاصله های دقیق طراحی شوند،چون این فاصله ها برای سطح انتقال حرارت خوب و جریان  هوا کاربرد دارد و هم کمتر دچار گرفتگی می‌شود. در سطح پرکن آبشاری سیال به شکل یکنواخت پخش می‌شود، بنابراین اگر بخشی خشک بماند راندمان دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

بیشترین کاربرد پکینگ پی وی سی در کولینگ واتر

به منظور عملکرد بهتر این نوع سطح پرکن باید برای آب‌های با کیفیت استفاده شود تا کمتر دچار رسوب شود و کارایی دستگاه در سطح مطلوب انجام گیرد. می‌توان گفت پکینگ فیلمی کولینگ تاور مناسب ترین گزینه برای برج های مخروطی است و آسان برش زده می‌شود. PVC متریال خشک است و به پر کننده این قابلیت را می‌دهد که به راحتی برش زده شود. PVC فقط تا دمای 65 درجه مقاوم است و پکینگ در دمای بالا مقاومت زیادی ندارد و دفورمه می‌شود یعنی مولکول‌های آن فعال و تغییر شکل پیدا می‌کنند.

پارامترهای مهمی که در کنار هم سبب به حداکثر رسانیدن راندمان برج می‌شود عبارتند از

_هم پوشانی نازل ها: یعنی نازل ها به نحوی کار کنند که سطوح پکینگ با آب کامل خیس شوند که سبب ایجاد حداکثر سطح تماس با پکینگ می‌گردد. و سطح پر کن طوری آب را پخش می‌کند که حداکثر سطح تماس بین روند هوا و آب اتفاق بیوفتد.

_ جریان هوایی که توسط فن ایجاد می‌شود، اگر گردش هوا به درستی انجام شود و هوای خشک محیط مناسب کار باشد، سبب راندمان بالای برج می‌گردد.

2 13 - آشنایی با پکینگ فیلمی کولینگ تاور -

خصوصیات پکینگ فیلمی مناسب در برج خنک کننده

  • بازده حرارتی
  • مقدار ویسکوزینه بودن مایع
  • دمای آی داغ ورودی به برج
  • قلیایی بودن آب
  • سختی آب در گردش
  • مقاوم در برابر عوامل شيميایی موجود در آب
  • مقاوم در برابر درجه حرارت آب گرم تا حداقل 50 درجه.

انتخاب بین پر کننده آبشاری و اسپلش کولینگ واتر

میتوان گفت هر دو مدل سطح پرکن فیلمی و اسپلش برای استفاده در کولینگ تاور کاربرد دارد. اما پکینگ پی وی سی کولینگ تاور راندمان بیشتری نسبت به پر کننده اسپلش داراست و سطح تماس پهناورتری بین آب و هوا ایجاد می‌کند ولی پکینگ فیلمی کولینگ تاور در مقابل سطح پرکن اسپلش، رسوب و مقاومت کمتری دارد و زودتر دچار گرفتگی و فرسایش می‌گردد.

قیمت پکینگ فیلمی کولینگ تاور

قیمت این نوع پکینگ به طور کل بر اساس دو واحد شمارش معین می‌گردد. در حالت اول قیمت پکینگ بر طبق هر بلوک محاسبه می‌شود. و در حالت دوم بر اساس متر مکعب تعیبن قیمت می‌شود. اگر قیمت آن طبق بلوک تعیین شود، باید توجه داشت که ابعاد بلوک پر کننده کولینگ تاور در حالت استاندارد بیش‌تر در مدل های تولیدی در قالب مخصوصی تولید می‌شود. از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت عبارتند از:

  1. ابعاد سطح پر کن
  2. میزان متریال مصرف شده و درصد خلوص
  3. کیفیت و ساخت استاندارد با مواد نو
  4. متریال سازنده
  5. جنس مواد اولیه(گرانول)

برای دستیابی به اطلاعات نهایی، خرید، فروش، لیست و کاتالوگ جدول استعلام قیمت، پکینگ پی وی سی فیلمی یا آبشاری می‌توانید با کارشناسان شرکت برج خنک کننده گروه کاخانجات CTR تماس حاصل نمایید..

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.