جمعه, 7 دی 1403 Friday, 27 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 44876 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2507×
تلفن ابری چیست ؟ همراه با جدول مقایسه آن نسبت به تلفن ثابت سنتی و تلفن ثابت مجازی
22 تیر 1400 ساعت: 7:13
شناسه : 185697
3

اگر شما مدیر یک شرکت هستید و یا به هر ترتیبی مدیر یک کسب‌و‌کار هستید. حتما می‌دانید که داشتن یک تلفن ثابت همراه با امکانات نظیر تلفن گویا، ضبط‌مکالمات، داخلی و صف‌های تماس بسیار اهمیت دارد و میتواند راجع به کسب و کار شما ذهنیتی مثبت یا منفی در مخاطب بالقوه شما ایجاد کنند.

پ
پ

11 1 - تلفن ابری چیست ؟ همراه با جدول مقایسه آن نسبت به تلفن ثابت سنتی و تلفن ثابت مجازی - VOIP

اگر شما مدیر یک شرکت هستید و یا به هر ترتیبی مدیر یک کسب‌و‌کار هستید. حتما می‌دانید که داشتن یک تلفن ثابت همراه با امکانات نظیر تلفن گویا، ضبط‌مکالمات، داخلی و صف‌های تماس بسیار اهمیت دارد و میتواند راجع به کسب و کار شما ذهنیتی مثبت یا منفی در مخاطب بالقوه شما ایجاد کنند.

در اغلب موارد کسب‌وکارها بعد از تهیه جا و مکان باید به اداره مخابرات منطقه خود مراجعه کنند و درصورتی‌که مخابرات منطقه ظرفیت خالی داشت، نسب به خرید خط به تعدادی موردنیاز خود اقدام کنند و تازه این شروع مسیر داشتن یک مرکز تلفنی مناسب است، معمولاً کسب‌وکارها بعد از خرید خط باید نسب به تهیه سخت‌افزار گران‌قیمت ویپ و یا سانترال و سیم‌کشی دفتر کار و همچنین خریدن تلفن‌های سخت‌افزاری پاناسونیک اقدام کنند که بسته به نیاز کسب‌وکار می‌تواند بین بیست میلیون‌تا پانصد میلیون تومان هزینه‌بر باشد. علاوه بر همه‌ی این‌ها نگه‌داری آن‌هم مشمول هزینه خواهد بود و به‌طور متوسط سالی بین سه میلیون‌تا ده میلیون تومان هزینه نگهداری از مرکز تلفنی سنتی شرکت خواهد بود. در این مقاله می‌خواهم شماره را با فناوری جدید مرکز تلفن ابری آشنا کنم که میتواند هزینه‌های راه‌اندازی و استفاده از مرکز تلفنی را تا ۷۰ درصد کاهش دهد، شما با استفاده از این فناوری می‌توانید مرکز تماس تلفنی خود را به‌آسانی راه‌اندازی کنید.

  تلفن ابری چیست ؟

تلفن ابری که به آن مرکز تلفن ثابت ابری و یا خط تلفن ابری هم می‌گویند یک فناوری جدید است که همان مرکز تلفنی سنتی را با استفاده از رایانش ابری به‌صورت خصوصی و عمومی در فضای اینترنت در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. فناوری تلفن ابری همه‌ی آنچه که شما از یک مرکز تلفنی انتظار دارید را دارد و می‌تواند به شما امکاناتی نظیر قابلیت تماس ورودی و خروجی، ضبط مکالمات، پنل گزارش‌گیری پیشرفته از تماس‌ها و اپراتورها، صف‌های تماس، صندوق صوتی و… را ارائه دهد.

چرا خط ثابت ابری را باید انتخاب کنیم ؟

تلفن ثابت ابری به‌صورت مادام‌العمر به نام شما خواهد بود و در صورت جابه‌جایی کسب‌وکار این تلفن هم با شما جابه‌جا می‌شود. پس دیگر دغدغه‌ی از دست دادن شماره تلفن خود را نخواهید داشت. هزینه نگهداری و راه‌اندازی تلفن ابری تقریباً ۷۰ درصد نسبت به تلفن‌ها سنتی ارزان‌تر هست. هزینه مکالمه خطوط تلفن ابری هم معمولاً تا ۷ درصد نسبت به خطوط مخابرات ارزان‌تر هستند. علاوه بر همه این‌ها فناوری جدید تلفن ابری می‌تواند ابزار دورکاری مناسبی برای کسب‌وکار شما باشد، اپراتورهای شما از هرجایی می‌توانند پاسخگو تلفن‌ها باشند و یا تماس خروجی با مشتریان شما برقرار نمایند.

چهار مزیت تلفن ابری نسبت به مرکز تلفن ثابت

  • صرفه‌جویی گسترده در هزینه‌ها : در فناوری تلفن ابری شما نیازی به سرمایه گذاری در سخت افزار پیشرفته ندارید. چرا که کل سیستم تلفن شما در فضای رایانش‌ابری مدیریت می‌شود. شما فقط هزینه خدمات مورد نیاز خود را پرداخت می‌کنید . اینکار شما را از سرمایه گذاری گسترده در هزینه های سخت افزاری و دانش فنی لازم برای راه اندازی سیستم بی‌نیاز می کند.
  • صرفه جویی در وقت: معمولا در تهیه مرکز تلفن سنتی، شما قبل از سفارش سخت افزار ، مستلزم رزرو قرار ملاقات برای یک تکنسین جهت تجزیه و تحلیل نیازهای مرکز تماس شما قبل از نصب در محل نصب است. این ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. بهره برداری از مرکز تماس ابری، سریع و آسان است و معمولا طی چند روز انجام ‌می‌میشود.
  • نظارت واقعی بر مکالمات: معمولا راه‌کار‌های مرکز تماس‌های سنتی شامل مرکز‌تماس‌های پاناسونیک، ایزابل، استریسک و… به شما گزارشات کاربر پسندی ارائه نمی‌کنند و معمولا پیدا کردن یک گزارش اگر شدنی هم باشد ممکن است ساعت‌ها از شما وقت و انرژی بگیرد و یا شمارا مجبور ره پرداخت هزینه اضافی جهت خرید نرم افزار شخص ثالث کند. این در حالی هست که گزارشات در مرکز تلفن ابری به سادگی تمام هست و شما میتوانید با استفاده از این گزارشات نظارت واقعی بر مکالمات کسب‌و‌کار خود داشته باشید.
  • امنیت : معمولا مرکز تماس‌ ابری امنیت بیشتری نسبت به مرکز تلفن‌های سنتی را دارد. چرا که برقراری امنیت آن بر عهده شرکت ارائه دهنده این خدمات هست. این بدان معناست تیم ارائه دهنده خدمات نسخه های به روز شده نرم افزار ، فایروال و وصله های امنیتی را دائما بررسی می کند. در صورتی که این بررسی ها به طور معمولا در مراکز تلفنی سنتی انجام نمی‌شود و یا انجام دادن آن مستلزم استخدام تیم امنیتی خبره است که خب این هم برای کسب‌وکار‌ها هزینه‌بر خواهد بود.

22 1 - تلفن ابری چیست ؟ همراه با جدول مقایسه آن نسبت به تلفن ثابت سنتی و تلفن ثابت مجازی - VOIP

جمع بندی

اگر به دنبال ارتقاء ابزا‌رهای کسب‌وکار خود هستید و یا در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستید و یا هنوز تلفن ثابت برای کسب‌وکار خود تهیه‌ نکرده‌اید. استفاده از فناوری تلفن ابری می‌تواند یکی از انتخاب‌های هوشمندانه‌ برای شما باشد. شما میتوانید همین حالا با شرکت در طرح ویژه واگذاری تلفن ابری همکاران، کسب و کار خود را به این فناوری مجهز کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.