جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • یو پی اس و استابلایزر
    06 مرداد 1400 - 15:23
    شناسه : 186199
    0

    اما مکان‌هایی که قطع برق ضرر و آسیبی به دستگاه‌ها و اطلاعات مورد نیاز افراد نمی‌زند نصب استابلایزر کفایت می‌کند زیرا استابلایزر تنها کار تثبیت ولتاژ و فرکانس را انجام می‌دهد و همانند یو پی اس برق اضطراری در زمان خاموشی برق شهری ایجاد نمی‌کند.

    پ
    پ

    یو پی اس و استابلایزر یکی از ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین دستگاه‌ها برای مجموعه‌هایی هستند که به قطع برق و اختلالات موجود در شبکه حساسند. این دو وسیله پرکاربرد به عنوان یک منبع تغذیه عمل کرده و تغییرات ناگهانی ولتاژ برق و فرکانس‌ها را تحت کنترل خود قرار می‌دهند و موجب تثبیت در جریان برق شهری و فرکانس‌های آن می‌گردند. مراکز کامپیوتری، مخابراتی، آزمایشگاهی و بیمارستانی از جمله مجموعه‌هایی هستند که به اختلالات برق شهری حساس بوده و این اختلال و قطعی برق بر روند کار این مجموعه‌ها تأثیرات منفی و جبرا‌ن‌ناپذیر خواهد گذاشت؛ به همین دلیل نصب دستگاه یو پی اس در آن‌ها ضروریست.

    image 4441e6d41b105c59ead86d0a2a1c4f87fdd6672a - یو پی اس و استابلایزر -

    اما مکان‌هایی که قطع برق ضرر و آسیبی به دستگاه‌ها و اطلاعات مورد نیاز افراد نمی‌زند نصب استابلایزر کفایت می‌کند زیرا استابلایزر تنها کار تثبیت ولتاژ و فرکانس را انجام می‌دهد و همانند یو پی اس برق اضطراری در زمان خاموشی برق شهری ایجاد نمی‌کند.

    یو پی اس که تأمین‌کننده پیوسته انرژیست، برقی کاملاً یکنواخت و بدون هیچ گونه نویز و اختلالی را به مصرف‌کننده ارسال می‌کند. یو پی اس‌ها غالباً دارای یک باتری هستند تا در زمان قطع برق مانع خاموشی ناگهانی سیستم‌های کامپیوتر و بخش‌های حساس به برق شوند زیرا ممکن است بر اثر قطع ناگهانی برق و خاموشی دستگاه، تمامی اطلاعات و فایل‌های مهم از حافظه دستگاه پاک شود و یا در مراکزی مانند بیمارستان‌ها اختلال ایجاد کرده و منجر به ضررهای جبران ناپذیری گردد. باتری یو پی اس قابل تعمیر بوده و احیا باتری به راحتی انجام می‌گیرد.

    در کل می‌توان گفت دستگاه‌های کوچک یو پی اس مناسب‌ترین ابزار جهت حفاظت از سیستم‌های کامپیوتری، مخابراتی و اطلاعاتی در برابر اختلالات برق شبکه هستند. این دستگاه‌ها نیاز به سرویس دایمی ندارند و بدون ایجاد آلودگی‌ها، ولتاژ و فرکانس‌ها را تثبیت می‌کنند. تعمیر یو پی اس امکان‌پذیر بوده و با کمترین هزینه می‌توان مشکل آن را برطرف کرد.

    انواع اختلالات رایج در برق شهری که توسط یو پی اس می‌توان آن را تثبیت کرد عبارت از قطع برق، افت لحظه‌ای ولتاژ، افزایش لحظه‌ای ولتاژ، ولتاژ ضعیف، ولتاژ قوی، نوسانات فرکانسی، اعوجاج هارمونیکی، حالت‌های گذرای سوئیچینگ، نویز الکتریکی، اسپایک و.. می‌باشد. یو پی اس و استابلایزر هر دو منبع تغذیه و تثبیت‌کننده برق شهری هستند اما از لحاظ برخی ویژگی‌ها با هم تفاوت‌هایی دارند که در ادامه مطلب تعدادی از این تفاوت‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین به معرفی چند نمونه از پارامترهای اصلی خرید یو پی اس خواهیم پرداخت. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

    نکات مهم در خرید یو پی اس

    پارامترهای مهمی که باید در هنگام خرید یو پی اس به آن توجه داشته باشید شامل موارد زیر است:

    image dcea08f6e34d7c6f6f2e6981a0f17c904a7d2601 - یو پی اس و استابلایزر -

    • حتماً به سوئیچ تایم دستگاه یو پی اس توجه داشته باشید. هر چه این فاصله زمانی بین سوئیچ از برق شهری تا باتری بیشتر باشد احتمال ری استارت شدن کامپیوتر در لحظه سوئیچ بیشتر است. به دستگاه‌هایی که زمان سوئیچ آن‌ها حدود صفر است دستگاه آن لاین می‌گویند.
    • بارهایی که از منابع تغذیه سوئیچینگ بوجود می‌آید با ایجاد هارمونیک در شبکه منجر به داغ شدن سیم‌های نول شده که این امر باعث گرما در سیستم برق می‌گردد. در نتیجه برای مراکز و سازمان‌هایی که از تعداد زیادی دستگاه کامپیوتر استفاده می‌کنند خرید و نصب یو پی اس‌هایی با THD جریان ورودی پایین توصیه می‌گردد.
    • به Rated VA توجه کرده و مقدار توان نامی دستگاه را محاسبه و سپس بهترین نوع آن را خریداری نمایید.
    • به میزان تغییرات ولتاژ ورودی یو پی اس توجه کنید.
    • مقدار تغییرات فرکانس ورودی یو پی اس از دیگر پارامترهایی است که باید در هنگام خرید یو پی اس آن را مد نظر داشته باشید.
    • حتماً توجه داشته باشید که بازه ولتاژ خروجی یو پی اس هماهنگ با بازه‌ی ولتاژ ورودی دستگاه‌های مصرفی باشد.
    •  در هنگام خرید حتماً به نوع تکنولوژی ساخت یو پی اس توجه کنید.
    • بازه فرکانس خروجی یو پی اس هماهنگ با بازه فرکانس ورودی دستگاه مصرفی باشد.
    • به Backup Time آن توجه کنید، Backup Time زمانیست که برق شهری قطع شده و دستگاه کامپیوتر از یو پی اس جهت تأمین برق خود استفاده می‌کند. این زمان بستگی به باتری یو پی اس دارد. در برخی مواقع این باتری‌ها در داخل یو پی اس قرار میگیرند و در برخی موارد نیز میتوان از یک باتری خارجی نیز در کنار باتری داخلی جهت طولانی تر شدن مدت زمان برق دهی استفاده کرد. توجه داشته باشید که در استابلایزر ها باتری وجود نداشته و این ویژگی فقط مختص یو پی اس است. درضمن در زمان تعمیر یو پی اس اگر باتری دچار مشکل شده باشد تعمیرکار می‌تواند بر اساس تجربه خود و تجهیزاتی که در اختیار دارد احیا باتری را انجام دهد.
    • زمانی که یو پی اس روشن است می‌توان بر اساس صداهایی که بر اثر حرکت فن یا ترانس به وجود می‌آید میزان نویز صوتی سیستم را مشخص کرد.
    • همیشه یو پی اسی را خریداری کنید که سایز و حجم آن مناسب مکان مورد استفاده‌تان باشد. این امر علاوه بر استفاده بهینه از فضا بر روی کیفیت خدمات و حمل نقل آن نیز تأثیر خواهد گذاشت.
    • یکی از پارامترهایی که منجر به انتخاب یو پی اس می‌شود توجه به شکل ظاهر و تناسب آن با توجه به نوع و مکان استفاده می‌باشد.
    • سعی کنید یو پی اسی با قابلیت بالا و مقاوم در برابر شرایط سخت و بحرانی را برای حفاظت از دستگاه‌های خود خریداری کنید.

    تفاوت استابلایزر و یوپی اس

    بسته به نیاز مصرف‌کننده می‌توان از یکی از دستگاه‌های استابلایزر و یا یو پی اس جهت تثبیت کردن برق شهری استفاده کرد. برای مکان‌هایی که نیاز اضطراری و مبرم به برق شهری دارند همانند بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها حتماً باید از دستگاه یو پی اس بهره برد اما برای مصارف خانگی استابلایزر بهترین گزینه است.

    image edfcac70356f3044ec1f5d3f2d08c75a9bb7c010 - یو پی اس و استابلایزر -

    دستگاه یو پی اس تنها دارای یک برد الکترونیکی است که در زمان نوسان ولتاژ برق شهری، برق را قطع می‌کند و یک مدار تأخیر نیز جهت وصل شدن مجدد برق شهری با زمان معین در آن تعبیه شده است. اما استابلایزر فاصله میکروکنترولر هوشمند، یک محافظ مطلوب برای لوازم برقی می‌باشد. یو پی اس به عنوان یک منبع تأمین کننده برق بوده و در یک تایم مشخص برق اضطراری مورد نیاز لوازم مصرفی را در زمان خاموشی برق شهری فراهم می‌کند اما استابلایزر تنها منجر به تثبیت کردن ولتاژ برق شهری و رفع ناپایداری‌های آن می‌شود و برق اضطراری تولید نمی‌کند.

    برای خرید استابلایزر، یو پی اس و لوازم جانبی آن‌ها نظیر باتری یو پی اس و همچنین برای بهره‌گیری از خدمات پس از فروش این محصولات همچون احیا باتری و تعمیر یو پی اس می‌توانید به وبسایت شرکت یو پی اس رسام مراجعه کرده و ضمن بازدید از تمامی خدمات و محصولات این شرکت از راهنمایی‌های متخصصین و مشاورین فروش یو پی اس رسام نیز بهرمند شوید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.