×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

نصب دوربین مداربسته برای نظارت بر اماکن مختلف تجاری و مسکونی به یک امر ضروری در دنیای امروز تبدیل شده است. برای آنکه بتوانید بهترین و با کیفیت ترین دوربین مداربسته را خریداری کنید قطعا نیاز خواهید داشت که برندها و محصولات مختلف موجود در بازار را بشناسید و با دیدی باز اقدام به نصب دوربین مداربسته کنید. شناسایی بهترین برند، بررسی دقیق مکانی که می خواهید دوربین مداربسته را نصب کنید و همچنین قیمت محصولات مختلف از موضوعات مهم در نصب حرفه ای دوربین مداربسته است . ما در این مطلب سعی می کنیم با ذکر نکاتی شما را در این امر راهنمایی کنیم.

image 038d84b9dc25b92d94aa7b1e5958328d9cebea10 - راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته -

خرید دوربین مداربسته با کیفیت

همانطور که در سطور قبل نیز اشاره کردیم عوامل متعددی در انتخاب مناسب و با کیفیت دوربین مداربسته دخیل است. برخی از برندهای معتبر موجود در بازار ایران به دلیل تحریم ها انتخاب مناسبی نیستند و در نتیجه ممکن است هزینه های بیهوده ای به شما تحمیل کنند. در چند سال گذشته به دلیل تحریم شاهد این بوده ایم که برند های اروپایی و آمریکایی عملا با استقبال زیادی در ایران روبرو نمی شوند و در مقابل برندهای معتبر چینی مانند هایک ویژن و تی وی تی جایگزین مناسبی در ایران به حساب می آیند. از سوی دیگر برندهای معتبری مانند پاناسونیک یا سونی و … نیز اگر چه کیفیت بالایی در محصولات خود دارند اما قیمت های آنها نیز به شکل نجومی افزایش پیدا کرده است و در نتیجه باز هم ما به شما چنین برندهایی را توصیه نمی کنیم. البته اگر محدودیتی در هزینه های نصب دوربین مداربسته ندارید می توانید از این برندها نیز استفاده کنید.

با این وجود در بازار جهان و حتی در ایران برندهای معتبر دیگری وجود دارند که قیمت مناسب تری از برندهای فوق دارند. البته این کاهش قیمت دلیلی بر کاهش کیفیت محصولات آنها نیست. به عنوان مثال برندهای هایک ویژن، هایلوک، یونی آرک، داهوا و… از برندهای معتبری هستند که محصولات با کیفیتی را به مشتریان ارائه می کنند.

به طور قطع در 5 سال گذشته برند هایک ویژن به یک موفقیت بزرگ در بازار جهانی و ایران دست یافته است و عملا سهم بسیار بزرگی از این بازار ها را به خود اختصاص داده است. کیفیت بالای محصولات شرکت هایک ویژن در کنار قیمت منطقی و پایین محصولات و همچنین استفاده از تکنولوژی های روز در تولید محصولات جدید باعث شده است که اقبال بسیاری به این برند در ایران شکل بگیرد.

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته

برای نصب دوربین مداربسته اولین موضوع مشاوره با کارشناسان نصب است تا آنالیز دقیقی از محل نصب دوربین مداربسته به شما ارائه دهند. شرکت مهر تجارت در این زمینه می تواند به شما کمک شایانی ارائه دهد و با اعزام کارشناس نصب به محل به شما کمک می کند که با تعداد کمتری دوربین مداربسته کل محیط را پوشش نظارتی دهید. در حالت کلی پیشنهاد می کنیم که در هنگام نصب دوربین مداربسته به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید:

نوع تکنولوژی دوربین:

دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به دو دسته کلی آنالوگ و دوربین های تحت شبکه تقسیم بندی می شوند. دوربین های آنالوگ نسل قدیمی دوربین مداربسته به حساب می آیند که عملا به دلیل کیفیت پایین تصاویر و محدودیت های پردازش تصویر از بازار حذف شده اند اما نسل جدید تر این دوربین ها که با نام دوربین های آنالوگ HD شناخته می شوند برخی از مشکلات نسل قبلی را ندارند و به دلیل قیمت مناسب آنها می توانید در پروژه های مختلف از این دوربین ها استفاده کنید. با این وجود توصیه ما این است که تشخیص استفاده از دوربین مداربسته آنالوگ یا تحت شبکه را به کارشناسان نصب واگذار کنید.

کیفیت تصاویر:

با پیشرفت های ایجاد شده در دوربین های مداربسته در چند سال گذشته کیفیت تصاویر یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب نوع دوربین و برند مورد نظر است. برای مثال در حال حاضر دوربین های مداربسته با کیفیت تصویر از دو مگا پیکسل تا بالای بیست مگا پیکسل در بازار موجود است. این موضوع کاملا بدیهی است که هر چه کیفیت تصویر دوربین مداربسته شما افزایش یابد هزینه ها نیز افزایش خواهد یافت بنابراین سعی کنید بر اساس نیاز خود بهترین کیفیت تصویر را انتخاب کنید. برای مثال در مکان هایی مانند فروشگا ها که کیفیت بسیار بالا مورد نیاز نیست دوربین هایی با دو یا چهار مگا پیکسل کافی است اما در فضاهای امنیتی مانند فرودگاهها قطعا به کیفیت های بالاتری نیاز است.

image f3553c5ea7e4bb6a5f09e5772f6aab3b749ec9ee - راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته -

لنز دوربین مداربسته:

موضوع مهم بعدی در انتخاب نوع دوربین مداربسته مربوط به لنز دوربین ها است. لنز دوربین مداربسته را به طور کلی به سه دسته ثابت، متغیر و یا متغیر موترایز تقسیم بندی می کنند و عملکرد هر کدام متفاوت است. برای مثال اگر در یک مکان نیاز باشد که بر روی سوژه هایی خاص زوم انجام شود شما نمی توانید از لنز ثابت استفاده کنید. همچنین اگر نیاز داشته باشید که در نبود کاربر انسانی نیز عملیات زوم بر روی محدوده و سوژه ای خاص انجام شود باید از زوم های موتورایز استفاده کنید. موضوع مهم بعدی در خصوص لنزهای دوربین مداربسته به زاویه دید دوربین مربوط می شود. برای مثال میزان واید بودن دوربین مداربسته به لنز آن بستگی دارد و لنزهای مختلف محدوده های متفاوتی را پوشش می دهند.

 دید در شب دوربین مدار بسته :

دید در شب دوربین مدار بسته برای دیدن تصاویر در تاریکی مطلق طراحی شده است. شما میتوانید با خرید دوربین مدار بسته با دید در شب قوی تصاویر خوبی را در شب رویت کنید. بهترین دوربین مداربسته دید در شب  در حال حاضر بردی تا یک کیلو متر دارد.

قابلیت مهم دوربین های مداربسته نسل جدید، بحث دید در شب دوربین مداربسته است. دوربین های دید در شب برای تصویر برداری حتی در تاریکی مطلق طراحی شده اند و این موضوع می تواند امنیت بسیار بالایی در نظارت تصویری به شما ارائه دهد. از نظر عملکرد دوربین های دید درشب بردهای متفاوتی در بازار وجود دارد و دوربین هایی با برد بیش از یک کیلومتر نیز در حال حاضر در بازار یافت می شوند.

در پایان امیدواریم مطالب راهنمای خرید و نصب دوربین مداربسته بتواند کمک و راهنمای خوبی برای شما در انتخاب، خرید و نصب دوربین مداربسته باشد. پیشنهاد ما این است که پیش از هر اقدام به نصب دوربین مداربسته با کارشناسان و متخصصان نصب دوربین مداربسته مشورت کنید. شما می توانید با شماره تلفن 02167958 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان شرکت مهر تجارت بهره مند شوید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت شرکت مهر تجارت به آدرس www.hiktejarat.com  از محصولات و خدمات این شرکت نیز دیدن کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. монтаж полива туман

    JZ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.