پنج‌شنبه, 12 مهر 1403 Thursday, 3 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43757 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2454×
روش استفاده از شامپو بدون سولفات فولیکا
28 آذر 1400 ساعت: 17:32
شناسه : 191495
5

وجود سولفات در شامپو باعث ایجاد کف غلیظی می‌ شود و به عنوان یک پاک کننده قوی، چربی‌ ها و آلودگی‌ ها را جذب می‌کند. زمانی که موهای‌تان را شستشو دادید چربی‌ هایی که جذب سولفات شدن شسته می‌ شوند و باعث تمیز شدن مو می‌ شوند.

پ
پ

شاید برای شما هم سوال باشد که نحوه استفاده از شامپو بدون سولفات فولیکا به چه صورت است؟ اصلا ویژگی بدون سولفات بودن شامپو یعنی چه؟ شامپو بدون سولفات بهتر است یا با سولفات؟ ما در این مقاله به طور کامل روش استفاده از شامپو بدون سولفات فولیکا، ویژگی‌ های این شامپو و بسیاری از موارد دیگر را بررسی می‌ کنیم. این مطلب حتما می‌ تواند به شما کمک کند بنابراین پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شامپو چیست؟

شامپو نوعی شوینده است که می‌توان آن را براساس نیازهای مختلف تغذیه‌ای مو، غنی کرد. شامپو در ساده‌ترین شکل خود صرفا خاصیت پاک‌کنندگی مو و پوست سر را دارد اما با اضافه کردن ترکیبات مختلف، مثل انواع ویتامین و روغن‌های گیاهی می‌توان آن را تبدیل به یک محصول تاثیرگذارتر کرد تا مشکلات مربوط به مو، مثل ریزش، شوره، موخوره یا آسیب‌های ناشی از رنگ و دکلره را کاهش داد. در این مقاله شامپو مو فولیکا بدون سولفات را بررسی می‌کنیم.

عملکرد سولفات در شامپو

وجود سولفات در شامپو باعث ایجاد کف غلیظی می‌ شود و به عنوان یک پاک کننده قوی، چربی‌ ها و آلودگی‌ ها را جذب می‌کند. زمانی که موهای‌تان را شستشو دادید چربی‌ هایی که جذب سولفات شدن شسته می‌ شوند و باعث تمیز شدن مو می‌ شوند.

تا اینجا شاید فکر کنید که وجود سولفات خیلی هم خوب است، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که سولفات تمام رطوبت و چربی لازم مو را از بین می‌ برد و این برای سلامت مو مضر است. سولفات یک پاک‌ کننده قوی است که با جذب چربی مو باعث خشک شدن موها، کف سر و همچنین تحریک پوست سر می‌شود.

شامپو بدون سولفات فولیکا - روش استفاده از شامپو بدون سولفات فولیکا - شامپو بدون سولفات

فواید شامپو بدون سولفات

استفاده از شامپو بدون سولفات فواید بسیاری دارد که از جمله آن می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

 حفظ رطوبت و چربی مفید مو

می‌ توان گفت از مهم‌ ترین ویژگی های شامپوهای بدون سولفات حفظ رطوبت   چربی مفید مو است. به عبارتی این شامپوها علاوه بر این که موها را به طور کامل می‌شوید و آلودگی‌ها را از بین می‌برد رطوبت و چربی مورد نیاز مو را از بین نمی‌ برد. از این رو دیگر موهای شما خشک و وز نمی‌ شود. با توجه به این ویژگی شامپو بدون سولفات برای استفاده روزانه بسیار مناسب است.

کاهش حساسیت های پوستی

سولفات از جمله مواد شیمیایی قوی‌ای هست که پوست سر را دچار خشکی و التهاب می‌کند که ممکن است باعث خارش سر شود. به همین دلیل شامپو بدون سولفات بدون ایجاد این عوارض موهای شما را تمیز می‌کند. همچنین از خارش و تحرکات پوست جلوگیری می‌کند.

تثبیت رنگ مو

اگر موهای‌تان را رنگ کرده‌اید حتما توجه داشته باشید که از شامپو بدون سولفات استفاده کنید. زیرا سولفاتی که در شامپو است تاثیر نامطلوبی روی رنگ مو می‌گذارد و باعث کدر شدن، قرمزی و خشک شدن موی رنگ شده می‌شود. اما اگر از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید نه تنها این عوارض را ندارد بلکه باعث ماندگاری بیشتر رنگ موها می‌شود‌.

کاهش شوره سر

لازم به ذکر است که یکی ار دلایلی که باعث به وجود آمدن شوره سر می‌شود خشکی پوست سر است. همان طور که گفتیم سولفات موجود در شامپو باعث خشک شدن پوست سر می‌شود. شامپوی بدون سولفات دارای ترکیبات ملایمی است که باعث خشکی پوست سر و مو نمی‌شود، رطوبت و چربی مورد نیاز مو را ازبین نمی‌برد و در نهایت مانع پوسته پوسته شدن سر و شوره سر می‌شود.

با توجه به فواید بسیار شامپو بدون سولفات که در بالا خواندید و مضرات شامپو حاوی سولفات، پیشنهاد می‌ کنیم حتما از شامپو بدون سولفات استفاده کنید.

نحوه استفاده از شامپوی بدون سولفات فولیکا

اگر می‌ خواهید از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید باید ابتدا مو های خود را مرطوب کنید، سپس مقدار مناسبی از شامپو را به مو زده و از ریشه تا ساقه مو را ماساژ دهید. بعد از مدت یک الی سه دقیقه موها را به خوبی آب بکشید. توجه داشته باشید که مقدار مناسبی از شامپو را استفاده کنید و به خوبی سر را ماساژ دهید.

شامپوی بدون سولفات برای پوست و موی حساس

بسیاری از افراد دارای پوست و مویی حساس هستند. این افراد اگر از شامپوهای حاوی سولفات استفاده کنند، پوست سرشان دچار خارش و التهاب می‌شود. عده‌ای هم بیماری‌ های پوستی‌ ای مانند پسوریازیس دارند که به هیچ وجه نباید از شامپو های دارای سولفات استفاده کنند. اگر جز هر کدام از این دسته‌ ها هستید باید برای حفظ سلامت موهای خود از شامپو بدون سولفات استفاده کنید.

البته باید توجه داشته باشید که در بازار امروز شامپوهای زیادی هست که روی آن نوشته بدون سولفات اما ترکیبات آن شبیه به سولفات است. اگر تا به حالا از شامپوی بدون سولفات استفاده نکردید باید بدانید که این شامپوها نسبت به شامپوهای حاوی سولفات کف کم‌ تری دارند و گاهی ممکن است لازم باشد مقدار بیشتری از آن استفاده کنید.

شامپو بدون سولفات فولیکا - روش استفاده از شامپو بدون سولفات فولیکا - شامپو بدون سولفات

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل شامپوهای بدون سولفات را بررسی کردیم و با نحوه استفاده از آن‌ها آشنا شدید. در آخر دوباره یادآوری می‌کنیم که دلیل اصلی استفاده از شامپوی بدون سولفات، مضر بودن سولفات برای موها است. سولفات که یک ماده شیمیایی است رطوبت و چربی مفید مو را جذب می‌کند و این موضوع برای سلامت موها مضر است. شامپوی بدون سولفات با حفظ رطوبت و چربی لازم پوست سر و مو مانع از خشک شدن مو و پوست می‌شود. اگر موهایی حساس، فر، وز و خشکی دارید، یا موهای رنگ کرده دارید توصیه ما به شما استفاده از شامپوی بدون سولفات فولیکا است. با استفاده از این شامپو تا حد زیادی خشکی سر، شوره، وزی مو و … کاهش می‌یابد.

ممنون که تا پایان مقاله همراه ما بودید. امیدواریم مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به راحتی شامپوی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی که هر گونه‌ سوالی در مورد شامپو بدون سولفات داشتید در قسمت ثبت نظر از ما بپرسید. آیا شما هم از شامپو بدون سولفات استفاده می‌کنید؟ تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.