دوشنبه, 26 شهریور 1403 Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43548 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2451×
نکات کلیدی درباره انتخاب کابینت نئوکلاسیک برای آشپزخانه
24 فروردین 1401 ساعت: 15:23
شناسه : 196426
3

کابینت ها از مهمترین رکن های آشپزخانه هستند و همیشه مورد توجه خانم های خانه دار قرار دارند، از این رو هرساله مدل های جدید و متنوع تر کابینت روانه بازار می شوند.

پ
پ

1 2 - نکات کلیدی درباره انتخاب کابینت نئوکلاسیک برای آشپزخانه - خرید کابینت

کابینت های کلاسیک و مدرن دو مدل از کابینت های آشپزخانه هستند که هرکدام طرفداران بسیاری دارند. طراحان دکوراسیون آشپزخانه مدل جدید از کابینت را طراحی و روانه بازار کردند که ترکیبی از این دو کابینت می باشد و ویژگی های هر دو را در بر می گیرد این مدل به نام کابینت نئوکلاسیک شناخته می شود که در مدت کوتاهی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد.

در ادامه مطلب قصد داریم شما را با کابینت نئوکلاسیک بیشتر آشنا کنیم.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

همانطور که گفتیم کابینت نئوکلاسیک تلفیقی از کابینت های کلاسیک و مدرن است. این کابینت دارای دو زیر شاخه به نام کابینت های پولیشی و انزو می باشد. این کابینت ها از لحاظ ظاهری شبیه به کابینت های کلاسیک هستند ولی در عین حال تفاوت هایی نیز دارند.

کابینت های نئوکلاسیک از اجزای مختلفی مانند: تاج کابینت، زیر چراغ، ستون ها، درب های حکاکی شده و… با متریال های مختلف ساخته شدند.

در ساخت کابینت های نئوکلاسیک از رنگ های پولیشی و پوششی استفاده شده است. نسبت به کابینت های کلاسیک ارزان تر و ساده تر هستند. نگهداری و تمیزکاری انها راحتر است و مدرن و به روز هستند.

2 1 - نکات کلیدی درباره انتخاب کابینت نئوکلاسیک برای آشپزخانه - خرید کابینت

طراحی به سبک کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

وقتی که از کابینت های نئوکلاسیک برای دکوراسیون کردن آشپزخانه خود استفاده می کنید به این معناست که شما قواعد سبک کلاسیک را با مدرنیته ترکیب کرده اید. در واقع باعث میشود تا آشپزخانه در عین حال که ظاهری کلاسیک و جذاب دارد از تمام امکانات مدرن نیز برخوردار است.

استفاده از سبک نئوکلاسیک و این کابینت ها باعث می شود تا در کنار داشتن آشپزخانه ای ساده و کلاسیک با استفاده از وسایل مدرن فضایی بسیار شیک را طراحی کنید.

رایج ترین متریالی که برای سبک معماری نئو کلاسیک در آشپزخانه استفاده می شود، چوب طبیعی است. چوب طبیعی به دلیل راحتی و سهولت در طراحی، انتخاب اول اکثر طراحان می باشد.

در طراحی کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک: توجه به تاج و زیر چراغ ها، نحوه قرار دادن ستون و سرستون ها، و مهم تر از همه محل قرارگیری کابینت ها و جزیره آشپزخانه، نکته فوق العاده با ارزشی در طراحی هر آشپزخانه ای است.

انتخاب جزیره در کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

جزیره کابینت از بخش هاییست که نقطه عطف طراحی کابینت آشپزخانه حساب می شود. جزیره یک قسمت از کابینت است که معمولا در وسط آشپزخانه و یا در جلوی آشپزخانه جدا از بقیه کابینت ها قرار میگیرد و کاربرد بسیاری دارد. معمولا ارتفاع استاندارد جزیره کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک، ۹۰ سانتی متر است.

ولی با توجه به کاربرد جزیره کابینت میتوان ارتفاع آنرا تغییر داد. زمانی که بخواهیم از آن به عنوان سطح کار استفاده نماییم، ۷۰ تا ۷۵ سانتی متر مناسب می‌شود. که این موضوع به خلاقیت و توجه طراح بستگی دارد

همانطور که گفتیم جزیره کابینت برای کاربرد های مختلفی ساخته میشود که به بررسی تعدادی از آنها می پردازیم.

جزیره کابینت مخصوص نگهداری وسایل:

اگر آشپزخانه شما فضای زیادی دارد به شما این پیشنهاد میکنیم جزیره را نصب کنید برای نگهداری از وسایل بسیار کاربردی و مناسب است.

جزیره مخصوص میز نهار خوری:

این نوع جزیره با ارتفاع و طراحی مناسب برای میز نهار خوری ساخته میشود و باید به گونه ای قرار بگیرد تا جای صندلی ها و همچنین قسمت نشستن افراد و قرار گیری پاها درست باشد.

جزیره مخصوص شستشو:

در این نوع از جزیره از سینک ظرفشویی استفاده می شود. همچنین فضایی بر روی پیشخوان این جزیره‌ها فراهم می‌شود که بر روی آن می‌توان مواد غذایی را آماده نمود و حتی برای مهمانی‌های سلف سرویس از آن استفاده کرد. این جزیره نیز اغلب برای آشپزخانه هایی با فضای بزرگتر طراحی و اجرا می‌شود.

جزیره مخصوص آشپزی:

وقتی اجاق‌ گاز روی جزیره آشپزخانه قرار داده شود، آشپز به وسط آشپزخانه هدایت می‌شود و به این ترتیب تسط کامل به فضای اطراف پیدا می‌کند. ولی در عین حال اشکال انتخاب این نوع جزیره این است که ریخت و پاش زیادی دارد و آشپزخانه را کمی شلخته نشان می‌دهد. این نوع جزیره بیشتر در اشپزخانه های بزرگ استفاده میشود نمونه این جزیره هارا می توانید در رستوران ها مشاهده کنید.

3 1 - نکات کلیدی درباره انتخاب کابینت نئوکلاسیک برای آشپزخانه - خرید کابینت

رنگ کابینت نئوکلاسیک

همان‌طور که در بخش‌های قبل گفته شد، در ساخت کابینت های نئوکلاسیک از رنگ های پولیشی و پوششی استفاده می شود همچنین کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک عموماً در رنگ‌های معتدل ساخته می‌شود و در بازار موجود است. رنگ‌هایی همچون رنگ طوسی، سفید، سبزپاستلی، کرم و…. همچنین از رنگ‌های تیزتر همچون قرمز، مشکی و … به‌عنوان رنگ مکمل کنار رنگ‌ اصلی استفاده می‌شود.

در بسیاری از طرح های کابینت نئوکلاسیک می بینید که از دو رنگ استفاده شده است به طور مثال برخی از درب های کابینت با توجه به طراحی دکوراسیون طوسی هستند و برخی دیگر سفید رنگ خواهند بود. انتخاب رنگ نیز با سلیقه مشتری انجام می شود.

عوامل موثر بر قیمت کابینت نئوکلاسیک

پارامترهای مختلفی در تعیین قیمت هر متر کابینت نئوکلاسیک نقش دارد. هرچقدر کیفیت متریال مورد استفاده در ساخت کابینت بیشتر باشد طبیعیست که قیمت کابینت بالاتر میرود و در نتیجه کار باکیفیت تری به دست کارفرما میرسد.

هرچقدر کابینت و درب ها و ستون ها ساده تر باشند قیمت کابینت پایین تر خواهد بود و هرچقدر میزان تراشکاری و حکاکی بر روی کابینت افزایش یابد قیمت بالاتر میرود.

استفاده  از ریل، لولا و دستگیره های خارجی هم بر کیفیت کار می افزاید و هم بر قیمت تمام شده کابینت تاثیر گذار است.

نحوه اندازه گیری کابینت برای براورد قیمت نیز باید استاندارد باشد. کابینت های زمینی با ارتفاع 90 سانتی متر در عمق 60 سانتی متر محاسبه می شوند این در صورتی است که کابینت های هوایی با ارتفاع 70 در عمق 30 سانتی متر هستند. بسته به میزان فضای آشپزخانه میتوان اندازه هارا کمی تغییر داد ولی باید به گونه ای باشد که تناسب کابینت از بین نرود و نتیجه کار دلخواه باشد.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.