دوشنبه, 9 مهر 1403 Monday, 30 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43714 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2454×
آیا داشتن مدرک برق ساختمان در یافتن شغل کمک کننده است؟
23 مرداد 1401 ساعت: 16:17
شناسه : 203865
4

افراد زیادی این سؤال برایشان به وجود می‌آید که آیا داشتن مدرک برق ساختمان در یافتن شغل کمک کننده است؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که در تمامی دنیا همیشه نیاز به یک نیروی برقکار ماهر احساس می‌شود پس شما با داشتن مدرک برق ساختمان از یک مؤسسه فنی‌حرفه‌ای معتبر مانند سروش جاوید یا دانشگاه می‌توانید شغل دلخواهتان را پیدا کنید و به درآمد برسید.

پ
پ

word image 203865 1 - آیا داشتن مدرک برق ساختمان در یافتن شغل کمک کننده است؟ - مدرک برق

برق، بخش مهمی از زندگی مدرن و اقتصاد کل دنیا محسوب می‌شود، یعنی از الکتریسیته برای روشنایی، گرمایش، سرمایش، کارکرد وسایل برقی، الکترونیکی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه شاخه‌های مختلفی از رشته برق در مؤسسه‌های فنی‌حرفه‌ای، هنرستان و دانشگاه‌ها آموزش داده می‌شود که علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند. شاید شما هم وقتی نام برق ساختمان را بشنوید، با خود بگویید آسان‌تر از این رشته وجود ندارد، در صورتی که این تصور اشتباه است. فردی که مهارت‌های برق ساختمان را یاد می‌گیرد، باید بتواند طراحی، نصب و اجرای سیستم‌های روشنایی تمام واحدهای یک ساختمان را انجام دهد. ما در این مقاله soroushejavid.com قصد داریم در رابطه با برق ساختمان و بازار کار آن صحبت کنیم، اگر شما هم به این رشته علاقه دارید با ما همراه باشید.

منظور از برق ساختمان چیست؟

به‌طورکلی رشته برق دارای دو گرایش برق صنعتی و برق ساختمان است. فردی که رشته برق ساختمان را یاد می‌گیرد باید توانایی طراحی، اجرا و راه‌اندازی سیستم برق و روشنایی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی را براساس استانداردهای ایمنی داشته باشد، چراکه با کوچکترین نقص فنی امکان ایجاد خسارات مالی و جانی وجود دارد. پس با این حساب می‌توان گفت رشته برق ساختمان خیلی حساس است و فرد علاقه‌مند به این گرایش باید دقیق و مسئولیت‌پذیر باشد.

افراد زیادی این سؤال برایشان به وجود می‌آید که آیا داشتن مدرک برق ساختمان در یافتن شغل کمک کننده است؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که در تمامی دنیا همیشه نیاز به یک نیروی برقکار ماهر احساس می‌شود پس شما با داشتن مدرک برق ساختمان از یک مؤسسه فنی‌حرفه‌ای معتبر مانند سروش جاوید یا دانشگاه می‌توانید شغل دلخواهتان را پیدا کنید و به درآمد برسید. برای اطلاعات بیشتر درباره کلاس‌های مرتبط برق تماس با سروش جاوید را فراموش نکنید.

برقکار ساختمان چه وظایفی برعهده دارد؟

word image 203865 2 - آیا داشتن مدرک برق ساختمان در یافتن شغل کمک کننده است؟ - مدرک برق

یک نیروی برقکار ساختمان باید به خوبی با وظایف خود آشنا باشد تا بتواند پروژه موردنظر را به بهترین شکل انجام دهد. اصلی‌ترین وظایف نیروی برقکار ساختمان عبارت است از:

  • باید با تمامی دستورالعمل‌های ایمنی و استانداردهای برق ساختمان آشنا باشد.
  • نیروی برقکار باید تمامی قطعات و ابزارهای موردنیاز برای برق‌کشی ساختمان را بشناسد.
  • اجرای پروژه باید طبق تمامی دستورالعمل‌های ایمنی پیاده‌سازی شود.
  • نیروی برقکار با تسلط برروی نقشه‌کشی یا نقشه‌خوانی، باید توانایی اجرای پروژه‌های ساختمانی، مدارها و… را داشته باشد. برای مثال هنگام برق‌کشی ساختمان باید بتواند با خواندن نقشه، تمامی قطعات را درجای مناسب قرار دهد، سپس کار سیم‌کشی آن‌ها را شروع کند.
  • سیم‌کشی مدارها به دو روش توکار و روکار انجام می‌شود که نیروی برقکار باید با هر دو روش آشنا باشد.
  • آزمایش سیستم برق ساختمان برعهده مجریان برقکار است، بنابراین شما باید به‌طور منظم عملکرد تجهیزات و سیم‌کشی‌ها را تست کند تا از بروز هرگونه خسارت جلوگیری شود.
  • نیروی برقکار باید بتواند سیستم مدیریت هوشمند یا سیستم‌های اعلام حریق را در ساختمان یا ادارات نصب کند.
  • مجریان برقکار باید برای شناسایی هرگونه مشکل در سیستم برق و رفع عیوب دانش کافی داشته باشد.

موارد بالا از اصلی‌ترین وظایف مجری برق ساختمان است که باید برروی تمامی این موارد تسلط کافی داشته باشد.

معرفی 8 شغل مرتبط با برق ساختمان

اگر به اندازه کافی در رشته برق ساختمان مهارت دارید علاوه‌بر طراحی، اجرا و پیاده‌سازی سیستم برق و روشنایی ساختمان، تعمیر و تست تجهیزات الکتریکی، چندین کار دیگر هم می‌توانید انجام دهید. برق ساختمان زیرشاخه‌های بسیاری دارد که می‌توانید با توجه به علاقه و مهارتتان آن‌ها را یاد بگیرید. مشاغل مرتبط با این رشته عبارتند از:

  • نصب دوربین مداربسته

امروزه به‌منظور بالابردن سطح امنیت در ادارات، شرکت‌ها، و دیگر مراکز از دوربین مداربسته استفاده می‌شود که شما به‌عنوان یک نیروی برقکار می‌توانید این کار را برعهده بگیرید.

  • نصب دزدگیر

برای نصب و راه‌اندازی دزدگیر به یک نیروی برقکار ماهر نیاز است، بنابراین با یادگیری دانش برق ساختمان می‌توانید این کار را انجام دهید.

  • نصب صاعقه‌گیر

همه ما می‌دانیم که رعدوبرق می‌تواند با خسارات مالی و جانی همراه باشد به همین‌خاطر برای ساختمان‌های بلند (ارتفاع بالای 60 متر) صاعقه‌گیر نصب می‌شود، بنابراین جریان الکتریسیته ناشی از رعدوبرق به زمین منتقل و در نتیجه خسارتی به وجود نمی‌آید.

  • نصب درب اتوماتیک

نصب و راه‌اندازی درب‌های اتوماتیک یکی از زیرشاخه‌های رشته برق ساختمان است که امروزه برای بسیاری از منازل و ادارات اجرا می‌شود.

  • نصب سیستم ارت

در برخی از دستگاه‌ها و قطعات که افراد زیادی با آن سروکار دارند، نباید جریان برق وجود داشته باشد بنابراین با نصب سیستم ارت در این بخش‌ها از طریق انتقال ولتاژ برق به سطح زمین، خطر برق گرفتگی به صفر میرسد.

  • نصب باسداکت

امروزه باسداکت‌ها جایگزین تابلوهای توزیع برق شده‌اند بنابراین کابل‌ها، سینی و نردبان آن‌ها قابل مشاهده نیست.

  • نورپردازی هوشمند ساختمان

بسیاری از ساختمان‌ها از طریق لامپ‌های هالوژن، ال‌ای‌دی و… برای نورپردازی استفاده می‌کنند که وظیفه نصب و راه‌اندازی آن برعهده نیروی برقکار ساختمان است.

  • طراحی و نصب تابلوهای برق

به محل‌ قرارگیری تجهیزات الکتریکی همانند کلیدها، قطعات کنترلی و… درون یک باکس فلزی به نام تابلو برق قرار می‌گیرند، یک نیروی برق ساختمان توانایی طراحی، اجرا و پیاده‌سازی تابلو برق را برای ساختمان‌ها، کارخانجات و… دارند.

word image 203865 3 - آیا داشتن مدرک برق ساختمان در یافتن شغل کمک کننده است؟ - مدرک برق

آیا داشتن مدرک برق ساختمان در یافتن شغل کمک‌کننده است؟

با داشتن مدرک برق ساختمان از طرف دانشگاه با یک مؤسسه فنی‌حرفه‌ای معتبر می‌توانید به یک نیروی برقکار ساختمان حرفه‌ای تبدیل و به سرعت وارد بازار کار شوید. درواقع شما با داشتن مدرک معتبر برق ساختمان می‌توانید از سه راه تأسیس شرکت خصوصی برق ساختمان، استخدام در دفاتر یا سازمان‌های برق ساختمان و یا همکاری با گروه‌های تأسیسات ساختمانی به بازار کار راه پیدا کنید و به درآمد عالی برسید. همچنین با داشتن مدرک برق ساختمان از طریق دانشگاه یا مؤسسه فنی‌حرفه‌ای معتبر می‌توانید برای کار به کشورهای دیگر هم مهاجرت کنید.

ارائه خدمات آموزشگاه سروش جاوید

یک نیروی برقکار ساختمان با داشتن مهارت بالا، به‌کارگیری تجهیزات باکیفیت، داشتن سرعت عمل و رعایت تمامی استانداردهای ایمنی برق، می‌تواند به‌راحتی وارد بازار کار شود و به درآمد عالی برسد. یک نیروی برق ساختمان باید بتواند تمامی وظایفش را با دقت انجام دهد تا از بروز هرگونه خسارت مالی یا جانی جلوگیری کند. اگر از آن دسته افراد هستید که به رشته برق علاقه دارید می‌توانید در هنرستان و دانشگاه گرایش برق ساختمان را بخوانید یا اینکه در یک مؤسسه فنی‌حرفه‌ای معتبر نظیر سروش جاوید به نشانی soroushejavid.com ثبت نام کنید. برای اطلاعات تکمیلی تماس با سروش جاوید می‌تواند به شما کمک کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.