یکشنبه, 18 شهریور 1403 Saturday, 7 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43377 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2446×
چگونگی مهاجرت به کانادا
7 شهریور 1401 ساعت: 12:49
شناسه : 205299
2

دولت کشور کانادا سیاست‌هایی را جهت جذب مهاجر دارد و این موضوع بیشتر به دلیل کمبود نیروی کار و افراد جوان در این کشور است. فارغ از این موضوع شما می‌توانید برای پیشرفت و تجربه‌های جدید به این کشور مهاجرت کنید و برای این کار راه‌های مختلفی پیش روی شما هستند. هر روش نیاز به پیش‌زمینه‌ها و البته شرایط خاصی دارد که قبل از هر چیز لازم است در موردشان بدانید.

پ
پ

مهاجرت به کانادا 2 - چگونگی مهاجرت به کانادا - چگونگی مهاجرت به کانادا

ازجمله بحث‌های داغی که این روزها نه‌تنها در میان جوانان، بلکه در میان خانواده‌ها هم شنیده می‌شود، چگونگی مهاجرت به کانادا است. کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیاست که در سال‌های اخیر مهاجرهای زیادی توانسته‌اند با موفقیت به آن وارد شوند. جالب است بدانید این کشور در میان 10 اقتصاد برتر جهان است و کسانی که در آن زندگی می‌کنند از سطح رفاه اجتماعی و امنیت شغلی خوبی برخوردار هستند.

مهاجرت به کانادا برای همه افراد در سنین مختلف مناسب است و می‌توان از طریق راه‌های متنوعی به این کشور وارد شد. پیش از انجام کارهای مهاجرتتان باید بدانید که کانادا آب‌ و هوای سردی دارد و حتی برخی قسمت‌های این کشور به دلیل سرمای هوا، خالی از سکنه هستند.

روش‌های مهاجرت به کانادا

دولت کشور کانادا سیاست‌هایی را جهت جذب مهاجر دارد و این موضوع بیشتر به دلیل کمبود نیروی کار و افراد جوان در این کشور است. فارغ از این موضوع شما می‌توانید برای پیشرفت و تجربه‌های جدید به این کشور مهاجرت کنید و برای این کار راه‌های مختلفی پیش روی شما هستند. هر روش نیاز به پیش‌زمینه‌ها و البته شرایط خاصی دارد که قبل از هر چیز لازم است در موردشان بدانید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در این کشور

مهاجرت به کانادا 3 - چگونگی مهاجرت به کانادا - چگونگی مهاجرت به کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کانادا به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های چگونگی مهاجرت به این کشور برای جوانان و نوجوانان شناخته می‌شود. این روش ممکن است هزینه‌های بیشتری داشته باشد، اما در آینده مزایایی همچون داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا در رزومه شخص وجود خواهد داشت. تحصیل در کانادا برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی رایگان نیست. درواقع کسانی که قصد مهاجرت با این روش را دارند، باید برای زندگی و تحصیل در این کشور هزینه‌هایی را بپردازند.

مهارت در زبان فرانسه یا انگلیسی، تضمین تمکن مالی، ارائه گواهی سلامت پزشکی، اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور و تکمیل فرم‌های مربوط به مهاجرت از پیش‌نیازهای اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستند که آماده ‌کردن آن‌ها ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

مهاجرت کاری

ویزای شغلی یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توانید از آن برای مهاجرت به کشور کانادا استفاده کنید. کسانی که دارای مدرک تحصیلی، گواهی عدم سو پیشینه، مدرک زبان و سابقه کار مناسب باشند، برای اخذ این ویزا در اولویت خواهند بود.

به‌علاوه که داشتن نامه دعوت‌نامه از سمت یک کارفرما در کانادا و همچنین شرایط سنی هم برای این منظور اثرگذار خواهند بود. جالب است بدانید که در صورت موفقیت در پروسه اخذ ویزای شغلی کانادا، در آینده هم می‌توانید از این طریق برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنید. این مزایا باعث شده تا در سال‌های اخیر افراد زیادی به دنبال اطلاعاتی درباره چگونگی مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای شغلی باشند.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

این روش برای کسانی مناسب است که می‌خواهند سرمایه خود را در کشور کانادا صرف انجام کاری کنند. همان‌طور که مشخص است، ویزای سرمایه‌گذاری این کشور نیازمند بودجه زیادی است. پس از اقدام برای مهاجرت نیز در مورد تمکن مالی، رزومه کاری فرد و میزان سرمایه‌گذاری موردنظر او تحقیقاتی انجام می‌گیرد.

از طریق 4 روش متفاوت می‌توانید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید که شامل برنامه فدرال، برنامه استانی کبک، برنامه PNP و کارآفرینی می‌شوند. ریسک عدم موفقیت در این روش کمی بالا است و توصیه می‌کنیم اگر به دنبال موفقیت 100 درصدی هستید، از وکیل مهاجرت کانادا و افراد باتجربه کمک بگیرید. نکته آخر در مورد اخذ ویزای سرمایه‌گذاری این کشور، متفاوت بودن شرایط سرمایه‌گذاری در شهرها و استان‌های مختلف کانادا است که باید پیش از هر کاری در موردشان کسب اطلاعات کنید.

مهاجرت به‌واسطه ازدواج

مهاجرت به کانادا 1 - چگونگی مهاجرت به کانادا - چگونگی مهاجرت به کانادا

این روش چندان رایج و البته آسان نیست، اما افراد زیادی هستند که از این طریق موفق به مهاجرت به کانادا شده‌اند. چگونگی مهاجرت به کانادا از این طریق در سال‌های اخیر کمی تغییرات داشته و دولت این کشور، پذیرش مهاجر از طریق ازدواج با شهروند کانادایی را کمی سخت‌گیرانه‌تر دنبال می‌کند.

قدم اول برای این منظور ازدواج رسمی با یک شهروند کانادایی است. پس از آن نوبت به تحقیقات در مورد میزان تمکن مالی و میزان درآمد ماهیانه فرد می‌رسد. همه این حساسیت‌های برای این است که مقامات کانادایی اطمینان حاصل کنند که فرد می‌تواند هزینه‌های زندگی در کانادا را تأمین کند.

مهاجرت به کانادا با خوداشتغالی

در سال‌های اخیر افراد زیادی سعی بر مهاجرت از این طریق داشته‌اند و همین موضوع باعث شده تا دولت کانادا برای انتخاب از میان آن‌ها، شرایط دشوارتری را قرار دهد. فارغ از این موضوع، با استفاده از ویزای خوداشتغالی کانادا می‌توانید در این کشور با توجه‌ به رزومه کاری خود و مهارت‌هایی که دارید، شغلی را شروع کنید.

گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت و داشتن رزومه قوی در یک زمینه کاری ازجمله پیش‌نیازها برای اخذ ویزای خوداشتغالی در کانادا خواهد بود. چگونگی مهاجرت به کانادا از این طریق شاید چندان پیچیده نباشد، اما با سخت‌گیری‌های جدید در این زمینه، شانس کمتری برای موفقیت خواهید داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.