یکشنبه, 8 مهر 1403 Saturday, 28 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43698 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2453×
کشف و ضبط یک بهله پرنده شکاری از متخلفین در تالاب امیر کلایه لاهیجان
2 آبان 1395 ساعت: 23:27
شناسه : 22368
2

یک بهله پرنده شکاری از نوع بحری که توسط متخلفین زنده گیری شده بود با هوشیاری مامورین یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه تالاب امیرکلایه لاهیجان کشف و ضبط شد. به گزارش «بامردم»، رحمان پورحسین رئیس پاسگاه تالاب بین المللی امیرکلایه با اعلام این خبر گفت در پی گشت و کنترل مامورین این پاسگاه مشاهده شد […]

پ
پ

یک بهله پرنده شکاری از نوع بحری که توسط متخلفین زنده گیری شده بود با هوشیاری مامورین یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه تالاب امیرکلایه لاهیجان کشف و ضبط شد.

به گزارش «بامردم»، رحمان پورحسین رئیس پاسگاه تالاب بین المللی امیرکلایه با اعلام این خبر گفت در پی گشت و کنترل مامورین این پاسگاه مشاهده شد این پرنده زیبا داخل تله زنده گیری پرندگان شکاری به دام افتاده است که به خاطر تلاش زیاد برای رهایی از دام بخش هایی از بال پرنده دچار آسیب شده بود که پس از معاینه و مداوا توسط دامپزشک حیات وحش و اطمینان از سلامت حیوان، شاهین مذکور در منطقه تالاب امیر کلایه رها سازی خواهد شد.

بحری از خانواده شاهین هاست با طول 40 تا 50 سانتی متر. دم کوتاه و بال های دراز و نوک تیزی دارد. در پرواز به سادگی از شکل لنگر مانندش خصوصا هنگام حمله برای گرفتن شکار ، شناخته می شود پرنده ماده به طور چشمگیری از نر بزرگتر است. پرنده بالغ با سر و سبیل پهن و سیاه، که در تضاد با سفیدی گلو و گوشپرهاست از بالابان و لاچین تمیز داده می شود. هنگام شکار با بال های تقریبا بسته و با سرعتی بسیار زیاد بر طعمه فرود می آید و عمدتا از پرندگان بخصوص کبوتر و پستانداران کوچک تغذیه می کند. در ایران جزو پرندگان حفاظت شده است و مورد توجه شکارچیان غیرمجاز و قاچاقچیان پرندگان شکاری ست.


 منبع: روابط عمومی/انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.